Δίκυκλο με δίπλωμα αυτοκινήτου: Μοιραίο λάθος η μεγάλη ευκαιρία;

Ποιο είναι άραγε το σκεπτικό πίσω από την ενοποίηση των διπλωμάτων Α1 και Β κατηγορίας; Μήπως πρέπει να παραμερίσουμε λίγο τις… ακραίες αντιδράσεις μας και να σκεφτούμε την άλλη πλευρά;

Η ενοποίηση του διπλώματος μοτοσυκλέτας Α1, με το δίπλωμα αυτοκινήτου Β κυκλοφόρησε ως είδηση που ήρθε και απήλθε σε λιγότερο από 5 ώρες, αφήνοντας πίσω της τσουνάμι αντιδράσεων. Ανήκουστο θεώρησε η ελληνική κοινωνία, το γεγονός της ενοποίησης των δύο διπλωμάτων, με το υπουργείο να σπεύδει να διαψεύσει και να ακυρώσει την είδηση εν ριπή οφθαλμού. Πρέπει να αναφέρουμε εδώ, ότι σε πολλές χώρες της Ευρώπης, η ενοποίηση των διπλωμάτων A1 και Β είναι ήδη γεγονός, αφού αποτελεί οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ακόμα, αναμένεται ότι είναι θέμα χρόνου να εφαρμοστεί και στην χώρα μας, άσχετα αν το υπουργείο αναγκάστηκε να διαψεύσει το γεγονός όσον αφορά την άμεση εφαρμογή του.
 
Αν όντως περάσει λοιπόν, μιλάμε για μια ριζική επαναπροσέγγιση του θέματος των αδειών ικανοτήτων οδήγησης και αυτό είναι που κάνει εκπαιδευτές και κόσμο, να σκυλιάζουν. Ένας οδηγός αυτοκινήτου με μηδενικές ώρες σε δίκυκλο, θα έχει την αντίληψη που απαιτείται από το διαφορετικό όχημα, για να κυκλοφορεί ασφαλής; Πόσο καλά θα μπορέσει να γνωρίσει τα οδηγικά χαρακτηριστικά του δικύκλου, ώστε να μπορεί να είναι ασφαλής για τον εαυτό του αλλά κυρίως, για τους τρίτους; Η πιθανότητα «κατάχρησης» της δυναμικής για εύκολη μετακίνηση του δικύκλου, από… καταπιεσμένους οδηγούς αυτοκινήτων που επιτέλους παίρνουν ανάσα στο μποτιλιάρισμα, δεν μπορεί να αποκλειστεί και, αν έρθει η στιγμή του ατυχήματος, πως θα αποδοθεί η ευθύνη; Με αυτό το σκεπτικό βέβαια, η εξέλιξη αυτή θα ήταν καταδικαστέα. Τι μπορεί να κρύβει όμως μια άλλη οπτική, στην απόφαση αυτή;
 
Η οδική πραγματικότητα στην Ελλάδα είναι ευρέως γνωστή. Πολλοί αναβάτες δικύκλων σήμερα, κυκλοφορούν χωρίς δίπλωμα, άρα και χωρίς τις στοιχειώδεις γνώσεις θεωρίας, τα «σήματα» αν προτιμάτε. Και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας: Δεν μαθαίνεις οδήγηση στην σχολή, μαθαίνεις πρωτίστως επειδή θέλεις να μάθεις και κατόπιν μέσω της εμπειρίας. Η σχολή οδηγών, απλά σου πιστοποιεί την ικανότητα σου να κυκλοφορήσεις.
 
Μήπως, με έναν πλάγιο τρόπο, η εξίσωση διπλωμάτων Α1 και Β έρχεται να αποτελέσει βοήθεια στην ευκολότερη μετακίνηση; Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί, που ενώ γνωρίζουν να οδηγούν δίκυκλο, δεν το επιλέγουν καθαρά και μόνο λόγω διπλώματος. Η εξίσωση που έρχεται μπορεί να αποτελέσει λύτρωση, για τον ευσυνείδητο χρήστη του δρόμου που απλά δεν αντέχει άλλο στην κίνηση. Μάλιστα, δεν είναι καθόλου απίθανο ότι επιτέλους, οι οδηγοί αυτοκινήτων που θα ανέβουν στη σέλα, θα δουν τα δίκυκλα με άλλο μάτι και θα αναγκαστούν να οδηγήσουν αλλιώς. Πιο αμυντικά, πιο μετρημένα. Θα σεβαστούν περισσότερο τους άλλους δικυκλιστές του δρόμου και ίσως αποκτήσουν και καλύτερες οδηγικές ικανότητες, και πίσω από το τιμόνι τους. Το άλλο που το πάτε: Μέσα από την επαφή με τους δύο τροχούς, δυνητικά όλο και περισσότεροι θα μυηθούν στην μοτοσυκλέτα και θα γνωρίσουν τις αρετές τους και τον μοναδικό χαρακτήρα του μοτοσυκλετισμού.
Από την άλλη, όσοι δεν θέλουν ή ακόμη φοβούνται να προσεγγίσουν με αυτό τον τρόπο το δίκυκλο, θα παραμείνουν τα διπλώματα μοτοσυκλέτας – κανένας δεν απαγόρευσε την επιφυλακτικότητα. Μήπως τελικά, μέσα στον κυκεώνα των εξελίξεων, η ενοποίηση των διπλωμάτων A1 και B είναι μια τεράστια ευκαιρία του δικύκλου να κερδίσει το σεβασμό που θα έπρεπε να είχε;
 
Εσείς τι λέτε; Συμφωνείτε με την ενοποίηση των διπλωμάτων Α1 και Β; Το αποτέλεσμα θα είναι καταδίκη του δικύκλου ή μήπως η μεγαλύτερη διάδοση που μπορεί να έχει ποτέ;
 

  • 32 χρόνια οδηγώ

    Οδηγώ από 1989 ΙΧ (Β κατηγορία). Από το 1999 φορτηγό (Γ κατηγορία). Από το 2007 50αρι. (ΑΜ κατηγορία). Όλα με δίπλωμα και καμμία δήλωαη ατυχήματος εις βάρος μου. Πριν 4 χρόνια το 50αρι χάλασε και πλέον οδηγώ 125cc (τυπικά παράνομα). Ποιός ο λόγος να υπάρχουν οι 4 κατηγορίες για τα δίκυκλα εκτός από την κονόμα με τα παράβολα και τις εξετάσεις; Μη μου πείτε η διαφορά του κυβισμού γιατί έτσι θα έπρεπε να υπάρχουν κατηγορίες και για τα ΙΧ βάση κυβικών. Άλλη οδηγική συμπεριφορά χρειάζεται το SMART και άλλη το HUMMER. Να μπει μάθημα στα σχολεία και σωστό αδιάβλητο σύστημα εξέτασεις ικανοτήτων οδήγησης, αντίληψης, αντανακλαστικών και ψυχιατρικής κατάστασης. Ο άλλος προχθές στο Πήλιο που μαχαίρωσε την γυναίκα του και τον κουνιάδο, παρόλο που είχε δοθεί εντολή εγκλεισμού του σε ψυχιατρείο, συνέχιζε να έχει άδεια οδήγησης. Να γίνεται σωστή αστυνόμευση και οι ποινές να πηγαίνουν στους παραβάτες αντί για τα οχήματα. (η αφαίρεση πινακίδων τιμωρεί το όχημα αντί τον παραβάτη οδηγό). Το μέτρο είναι σωστό.-

      4
  • 56άχρονος

    Οδηγώ αυτοκίνητο απο το 1982 που πήρα το δίπλωμα οδήγησης. Μηχανή απο το 1994 όταν αντίστοιχα πήρα το (ενιαίο τότε) δίπλωμα μοτοσυκλέτας στα 30 μου χρόνια, καθώς έψαχνα την λύση στην μετακίνηση στην πόλη και κακά τα ψέματα και την ικανοποίηση που σου δίνει η οδήγηση της μηχανής. Εχοντας στην πλάτη μου αυτην την εμπειρία θεωρώ ότι η εκπαίδευση και η πιστοποίηση της ικανότητας οδήγησης μηχανής είναι απαραίτητη προυπόθεση για την ασφάλεια του αναβάτη και των γύρω μου. Αλλο αυτοκίνητο άλλο μοτοσυκλέτα. Η δεύτερη θέλει χτίσιμο οδηγικής εμπειρίας προοδευτική μετάβαση σε περισσότερα κυβικά (θυμάμαι ξεκίνησα απο 150cc και 15hp) και ανάπτυξη διαφορετικής πιο ώριμης και συνειδητοποιημένης οδηγικής κουλτούρας σε σχέση με το ΙΧ, καθώς οι άτυχες στιγμές και κακοτοπιές μπορεί να είναι τραγικές. Επομένως πιστεύω ότι η πιστοποιημένη και πραγματική εκπαίδευση στην μηχανή πρέπει να είναι υποχρεωτική -όχι απαραίτητα να πιστοποιείται με εξετάσεις- αλλά να αποτελεί προυπόθεση για την οδήγηση δικύκλου ανεξάρτητα τον κυβισμό (άλλωστε Α1 με όριο ισχύος 46HP δεν είναι καθόλου μικρές και εύκολες μηχανές). Είναι θέμα υπευθυνότητας απέναντι στον εαυτό μας την οικογένειά μας και τους γύρω μας.

      1
  • Ντίνος

    Επιτέλους να γίνει. Καταρχήν, εστιάζουμε κυρίως σε μια κατηγορία οδηγών αυτοκινήτων άνω των 30 ετών σίγουρα που επιθυμούν να γλιτώσουν κίνηση και για διάφορους λόγους τα έφερε έτσι η ζωή και δεν είχαν δίπλωμα μοτοσυκλέτας. Είναι πιο συνειδητοποιημένοι και πιο ώριμοι και έμπειροι να εισέλθουν σε μια κατηγορία δικύκλων. Δηλαδή τα χαζά 15χρονα που οδηγούν παπάκια γιατί τα αφήνουν; Στην τελική, μιλάμε για ένα target group που δεν θα μπει στον κόπο καν να αγοράσει 125cc αλλά με ένα 50αρακι θα βολευτεί. Για να αγοράσει με συμπλέκτη ούτε λόγος. Αυτόματο και οι περισσότεροι θα σταματήσουμε εκεί. Ακόμη και να δίνεται η δυνατότητα και με συμπλέκτη. Μην ξεχνάτε ότι η Ε.Ε έχει θέσει όρια ρύπων και επιθυμεί μειώσεις που επιτυγχάνεται με εκτεταμένη χρήση μικρότερων και ελαφρύτερων οχημάτων. Ένα αμάξι 1 τόνου όσο καινούργιο να'ναι βγάζει πολύ περισσότερους ρύπους από σκούτερ 125c.c. Είναι και περιβαλλοντικοί λόγοι. Με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε ποτέ να οδηγήσεις με δίπλωμα αυτοκινήτου super sport αυτοκίνητα γιατί θέλουν ιδιαίτερες ικανότητες και εμπειρία.

      2
  • Παναγιώτης

    Καλησπέρα σας. Περίμενα 2 χρόνια την αλλαγή αυτή. Ο λόγος ότι έχω ένα πρόβλημα στο πόδι που όταν οδηγαω αυτοκίνητο με ενοχλεί λίγο. Οπότε καλύτερο να έχω και μια δεύτερη επιλογή.

      1
  • marcioulionis

    αγαπητε δημοσιογραφε και λοιποι αγαπητοι αναγνωστες συμφωνω για την επεκταση του διπλωματος και εχω να προσθεσω το εξης. ειμαι κατοχος διπλωματος αυτοκινητου μονο και το 2011 ανακαλυψα το νομο που ελεγε οτι μπορεις να οδηγησεις με διπλωμα αυτοκινητου τα σκουτερς τα τρικυκλα. Δεν εχασα ευκαιρια και αγορασα ενα μεταχειρισμενο piaggio και δεν το μετανιωσα. δυσκολευτηκα τις τεσσερις πρωτες μερες γιατι εχει ιδιαιτερη οδηγηση. Παρολα αυτα δεν συνεβει το παραμικρο ατυχημα εκτος της πρωτης μερας που μου επεσε σταματημενο γιατι δεν γνωριζα ακομη το κουμπι κλειδωματος που κανει το σκουτερ να στεκεται χωρις σταντ. Κλεινοντας σας πληροφορω οτι εχει γεμισει η Αθηνα και Θεσσαλονικη απο τρικυκλα σκουτερς εδω και χρονια και τα ποσοστα ατυχηματων ειναι ελαχιστα. Ξερω παρα πολλους που αγορασαν τρικυκλα χωρις καμια εμπειρια απο μοτο και μαλιστα επεσαν στα βαθια γιατι τα τρικυκλα εχουν παρα πολυ βαρος και θελουν ιδιαιτερη προσοχη. Και ενω παρα πολλοι κατοχοι τρικυκλων και υποψηφιοι αγοραστες ηταν τρισευτυχισμενοι που οδηγουνται τα τρικυκλα με διπλωμα αυτο, ερχεται το κρατος το 2013 και βγαζει νομο που λεει οτι απο το φεβρουαριο του 2013 θα οδηγουνται με διπλωμα μοτοσυκλετας. Ευτυχως που επετρεψε εμας τους παλιους να τα οδηγουμε με διπλωμα αυτο οσοι εχουν διπλωμα μεχρι ιανουαριο του 2013.Συμπερασμα ολα γινονται για το χρημα και οχι για την ασφαλη οδηγηση και συμπεριφορα

      1
  • oti nane

    Καιρός ήταν!!!!! Όταν σε πολλές χώρες υπάρχει αυτό το δικαίωμα εδώ και χρόνια, καλά οι σχολές αντιδρούν γιατί θα χάσουν λεφτά,γιατί κατά τ' άλλα οδήγηση δεν σε μαθαίνουν τώρα μην λέμε ότι νανε,το να κάνω 10 μαθήματα σε κλειστό χώρο γύρω γύρω από κωνους δεν θα με κάνει οδηγό....

      4
  • ΚΟΤΣΑΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Εχοντασ 30 συναπτα ετη στον χωρο νομιζω οτι ειναι η μεγαλυτερη ευκαιρεια να γνωρισουν οι ιχηδες την εμπειρια της μοτοκινησησ και να μαθουν να προσεχουν τα μοτο

      3
  • Βασίλης

    Κατά την γνώμη θα μπορούσε να ισχύσει αν ίσχυε και το ανάποδο. Να μπορούν δηλαδή να οδηγούν αυτοκίνητο οι κάτοχοι διπλώματος μοτοσικλέτας. Ακόμα, πολύ φοβάμαι, αν ίσχυε ο νόμος θα γεμίζαμε σκούτερ που θα εμποδίζανε την κυκλοφορία ανάμεσα στα αυτοκίνητα, παράνομα βέβαια.

      3
  • AKYROS

    Δηλαδή δεν είχαν όλοι 350 ευρώ για το δίπλωμα αλλά θα βρούνε λεφτά να πάρουν μηχανάκι, να το ασφαλίσουν και να το συντηρήσουν...α ρε γίδια...

      1
  • bpatapatiou@yahoo.com

    Τι δεν καταλαβαινετε! Οι περισσότεροι οδηγοί μότο (είτε μεγάλων είτε μικρών κυβικων) με ή χωρίς δίπλωμα πιστεύουν ότι είναι οδηγάρες κ οδηγούν επικίνδυνα για τον εαυτό τους και τους άλλους Πρέπει πρώτα να περάσουν ψυχολογικά τεστ και μετά να πάρουν διπλωμα

      5
  • Παναγιώτης

    πρέπει να ενοποιηθούν θα δώσει λύσεις σε χρόνια προβλήματα και θα αλλάξει οδικές συμπεριφορές πολλών οδηγών και να μην ξεχνάμε ότι θα οδηγήσει δίκυκλο αυτός που μπορεί. Αυτός που το φοβάται δεν υπάρχει περίπτωση να οδηγήσει

      3
  • γιωργης

    Και βεβαιως θα πρεπει να ενοποιηθουν ποιος δεν ξερει τωρα ισσοροπια ;και αν υπαρχει μια επιφυλαξη με το διπλωμα αυτοκινητου το σιγουρο ειναι με διπλωμα μοτοποδηλατου να επεκταθει στα 125 cc και οχι να θελεις 350 ευρω για επεκτασει 70 κυβικων.

      1
  • Αρμενάκης Δημήτρης

    Το κόστος των 700 ευρώ για απόκτηση διπλώματος είναι αβάσταχτο. Τα άτομα που κυκλοφορούν χωρίςδίπλωμα είναι πάρα πολλά. Οι αντιδράσεις είναι γιατί οι εκπαιδευτές χάνουν ένα κομμάτι της αγοράς. Πολύ σωστό το μέτρο.Η οδήγηση μαθαίνετε στον δρόμο και όχι στην σχολή. Βασική προτεραιότητα ο σεβασμός στον άλλο.

      3
  • Βασίλης Μπ.

    Ας δούμε τι ισχύει σε άλλες περιπτώσεις. Μπορούμε να οδηγούμε ηλεκτροκίνητο πατίνι με ταχύτητα ~ 25 km/hr εντός πόλης χωρίς δίπλωμα. Και το οδηγούν και παιδάκια χωρίς καμία οδηγική παιδεία. Δυστυχώς άρχισαν τα πρώτα δυστυχήματα... Οδηγούμε ποδήλατο χωρίς να ακολουθούμε τον ΚΟΚ (κόντρα σε μονόδρομο, χωρίς φώτα, χωρίς φρένα, χωρίς κράνος και το βασικότερο χωρίς ποδηλατόδρομους) και δεν έχω μάθει ποτέ να υπάρχει έστω μια παρατήρηση σε παραβάτες. Οδηγούμε βάρκα με κινητήρα μικρότερο των 30 hp γιατί απλά ο νομοθέτης μας είπε ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Και ίσως το χειρότερο από όλα... οδηγούμε αυτοκίνητο και μηχανή, με δίπλωμα και απλά κάνουμε ότι γουστάρουμε και δεν υπολογίζουμε κανέναν, και τελικά ούτε τον εαυτό μας και τις οικογένειές μας. Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά.... Αν δεν αποκτήσουμε οδηγική παιδεία όσα διπλώματα και να μας δώσουν δυστυχώς είναι άχρηστα. Πρώτα παιδεία...μετά οδήγηση σε όλα όσα προανέφερα. Τα διπλώματα βασίζονται πάνω σε κανόνες που είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε. Ας ξεκινήσουμε πρώτα απο εκεί και τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν μόνα τους.

      3
  • Τρελάρας

    Μιας και ανακοινώθηκε πρέπει να ισχύσει το δυνατόν συντομότερα, για να μην στρεβλωθεί η αγορά. 1ον : Οι κυβερνώντες μας έχουν για ανεύθυνους και ανεπρόκοπους, ενώ ίσως είναι οι ίδιοι. 2ον Δηλαδή οι κάτοχοι διπλώματος αυτοκινήτου είναι πολύ ασφαλείς και για τους άλλους και για τον εαυτό τους όταν οδηγούν αυτοκίνητο και όταν οδηγήσουν ποδήλατο τρελαίνονται;;; ενώ οι υπόλοιποι οδηγοί μοτοσυκλετας με δίπλωμα Α1 είναι όλοι λογικοί;; 3ον Πιστεύω ότι αυτή η κατηγορία οδηγών αυτοκινήτου που θα βγούν με μοτο θα είναι πιο συγκρατημένοι, υπεύθυνοι και θα αναγκαστούν και οι υπόλοιποι οδηγοί δικύκλων να βελτιώσουν το σεβασμό τους στην κυκλοφορία. Είναι αυτοί που θα φοράνε πάντα κράνος, δεν υπάρχει περίπτωση να μην κάνουν μαθήματα χειρισμού μοτοσυκλέτας. Και κάποια στιγμή θα πάνε για ανώτερο δίπλωμα, που σημαίνει ότι θα κερδίσουν οι σχολές.

      4
  • Δημήτρης

    Θα συμφωνήσω απόλυτα για κάτι που εδώ και χρόνια εφαρμόζεται στης υπόλοιπες χώρες της ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά εδώ δυστυχώς ακόμα μας αρέσει η ατάκα ( είναι πολλά τα λεφτά Άρη) και κάποιες σχολές προφανώς ζημιώνονται αλλά σχετικά με τα ατυχήματα, οι αναβάτες μοτοσυκλέτας ευθύνονται λιγότερο από του οδηγούς οχημάτων που δεν τους προσέχουν. Τέλος, ένας οδηγός αυτοκινήτου είναι ποιο συνειδητοποιημένος από έναν πιτσιρικά με ή χωρίς άδεια οδήγησης που έχει μηχανάκι στα χέρια του.

      1
  • Argi

    Πιστεύω ότι γι αυτούς που ξέρουν να οδηγούν είναι καλό αλλά για εκείνους που δεν ξέρουν καλό είναι να κάνουν κάποια εκπαιδευτικά μαθήματα

      1
  • karadimaschristos1962@gmail.com

    Μάλλον είναι προς τη σωστή κατεύθυνση η οδηγία τής ευρωπαϊκής Ένωσης για δυκυκλα Τά επιμέρους συμφέροντα δυστυχώς πιέζουν την πολιτική ηγεσία η οποία έχει μεγάλη ελαστικότητα . Στη τελική συνήθως συμμορφώνεται Με την Ευρώπη λόγο προστίμων η κυρώσεων . Από την έκτακτη οικονομική βοήθεια των 32 δισεκατομμυρίων κάποια θά διατεθούν για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων , σκούτερ μοτοποδηλατων για τα οποία δεν χρειάζεται καμία άδεια οδήγησης . Θά έπρεπε από σχόλιο η στο γυμνάσιο νά γίνεται κάποια έστω ενημέρωση για σήματα κυκλοφορίας και την οδική συμπεριφορά των οχημάτων Από δασκάλους οδήγησης η από τους καθηγητές των σχολείων . άλλο θέμα είναι και οι ηλικίες καί η ικανότητα στη οδήγηση μοτοσυκλέτας η καί αυτοκινήτου αυτό πρέπει σχεδιαστεί από την αρχή γιο έχο υμε όλοι παράδειγματα πώς λειτουργεί αυτό .ι

     
  • Γιάννης Κουσίδης

    Θα συμφωνήσω απόλυτα ότι πάρα πολλοί οδηγοί οδηγούν χωρίς δίπλωμα μηχανάκι έχοντας μόνο δίπλωμα για αυτοκίνητο. Τα βασικά το πως οδηγούμε έχοντας δίπλωμα β τα γνωρίζουμε όλοι καμία σχολή οδηγών δεν θα σε μάθει να οδηγάς μηχανάκι αυτό γίνεται με την εμπειρία της οδήγησης... Και το πιο κουλό σε όλη την υπόθεση είναι ότι επιτρέπουν μηχανάκια ίδιας ιπποδύναμης μετά 125 πού είναι τα ηλεκτρικά και αυτά δεν χρειάζονται καθόλου δίπλωμα...

      1
  • Stefanos

    Χρόνια τώρα περιμέναμε αυτό που ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες !!Πολυς κόσμος θέλει να αγοράσει ένα μικρό έως 125cc δίκυκλο και δε το κάνει επειδή δεν έχει δίπλωμα !!!Θα συμφωνούσα να υπάρχουν προϋποθέσεις π.χ 10 χρόνια κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου !!

      1
  • Περης

    Συμφωνω με την αλλαγη. Αλλα αφου δεν μπορειτε να την κανετε λογω πιεσεων απο σχολες οδηγων ... τοτε θα μπορουσε ο κατοχος απο 50αρι να μπορει να οδηγει 125.

      1
  • Μιχάλης

    Συμφωνώ απόλυτα . Άλλωστε στην Ευρώπη ισχύει. Εδώ αντιδρούν μόνο οι σχολές οδηγών επειδή θα χάσουν πελάτες.

     
  • ΧΡΗΣΤΟΣ

    Συμφωνώ με την Αλλαγή. Σίγουρα οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι αφού το έχουν υιοθετήσει θα έχουν δει κάτι καλό σε αυτό.

     
  • Αριστείδης

    Συμφωνώ να γίνει ένα .να μπορεί κάποιος.η κάποια να οδηγήσει και το μηχανάκι . Γιατί κάποιος θα ξέρει μηχανή και δεν θα οδηγήσει χωρίς δίπλωμα και εάν περάσει τροχαία να τρέχει σαν τρελός και να κινδυνεύει να σκοτωθεί..

     
  • Σ. Θωμαΐδης

    Συμφωνώ απολύτως να μπορεί ο οδηγός με ερασιτεχνικό δίπλωμα αυτοκινήτου να οδηγεί μηχανάκι έως 125 κυβικά. Όποιος δεν μπορεί προφανώς δεν θα τολμήσει. Δεν φαντάζομαι να ανέβει κάποιος που δεν τα καταφέρνει. Οι σχολές μπορούν να παραδίδουν μαθήματα σε όποιον τα επιθυμεί αλλά και στους νέους που δεν έχουν ακόμη την δυνατότητα να αγοράσουν κάτι μεγαλύτερο ή αυτοκίνητο.

     
  • Manos

    Κλασσική Ελλάδα... Υπακούει σε οδηγίες της Ευρώπης μόνο όταν είναι για κονομα.!!!! Αλλιώς.....ααααα..... Άλλο το 125αρι....άλλο το αμάξι...άλλη η παιδεία και η εκπαίδευση που απαιτεί το ένα και άλλη για το άλλο.... Λες και το πατίνι....εεεε...το 125αρι είναι δα τεράστια επηστιμη να το καβαλήσεις!!!! Αλλά είπαμε...Η ΚΟΝΟΜΑ!!!! Για να σου επιβάλει η Ευρώπη αυτό που κάνουν άλλες χώρες... Να δούμε.... Π.χ... 4 κατηγορίες και με ηλικιακα κρητιρια για τα δίκυκλα...1 για τα αμάξια...λες και ο 18αρης μπορεί να οδηγήσει μια m3 bmw....αλλά την 1000 δεν μπορεί...!!!! ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΑ!!!! Βάλε και στα αμάξια ηλικιακα και ανάλογα κινητήριας δύναμης κρητιρια...!!!

      5
  • Stratos

    Συμφωνώ απόλυτα με την ενοποίηση των διπλωμάτων.Άλλωστε αν θυμάμαι καλά κάποτε με δίπλωμα αυτοκινήτου μπορούσες να οδηγήσεις μηχανάκι 50 κυβικών.Μόνο οφέλη θα μπορούσε να είχε μια τέτοια κίνηση στην οδηγική κουλτούρα των οδηγών.Θα μπορούσε να ισχύσει μόνο για αυτόματα μηχανάκια καθώς αυτά, όποιος ξέρει ποδήλατο το θέμα του χειρισμού το έχει λύσει.Πάντως εάν αφήσουν τα "συμφέροντα" να περάσει ο νόμος,θα είμαι από τους πρώτους που θα αγοράσω δίκυκλο.Θεωρώ ηλιθιότητα να μετακινούμαστε με αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης.

      5
  • Πανος

    Θεωρώ ότι είναι σωστό μηχανάκι στην Ελλάδα ξέρεις από τα 13 !!! για το Α Β λογο μόνο οικονομικά να το δεις είναι μια βοήθεια αφού έχεις δίπλωμα αυτοκίνητου παντα