Μας σπρώχνουν οι εταιρείες εκεί που θέλουν ή εμείς έχουμε τον τελευταίο λόγο;

Τελικά οι εταιρείες ακολουθούν την μόδα παρουσιάζοντας μοντέλα που συμφωνούν με τα γούστα των καταναλωτών ή μήπως είναι αυτές που διαμορφώνουν τις τάσεις της αγοράς οδηγώντας τους αναβάτες εκεί που θέλουν αυτές;

Ανοιγμα σε νέες κατηγορίες και νέα μοντέλα που εμπλουτίζουν τις διαθέσιμες γκάμες των εταιρειών. Πως όμως αποκωδικοποιούνται, στην γλώσσα της αγοράς, τα μοντέλα που μας παρουσιάζουν οι εταιρείες; Είναι κάτι που ενδιαφέρει τους μοτοσυκλετιστές, ή απλώς τους σπρώχνουν σε νέα μονοπάτια;

Είναι πλέον ολοφάνερο ότι η νέα τάση, η οποία οδεύει προς κυριαρχία στην αγορά, είναι τα μικρού κυβισμού μοντέλα με τη μερίδα του λέοντος να αφορά Adventure και On-Off. Και πως μπορεί να το αρνηθεί κανείς αυτό άλλωστε, όταν οι εταιρείες τα έχουν στην πρώτες γραμμές των παρουσίασης ακόμα και στις παγκόσμιες εκθέσεις!

Σαφώς, όπως ήταν αναμενόμενο, οι αντιδράσεις ποικίλουν έντονα. Αλλοι θεωρούν ότι οι νέες «μικρότερες» σε κυβισμό κατηγορίες έχουν όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον, κάποιοι άλλοι μιλούν για καταδικασμένες μοτοσυκλέτες, που υπόσχονται πολλά αλλά δεν θα μπορέσουν τελικά να τα πραγματοποιήσουν. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι η πρώτη φάση του «πλάνου» των κατασκευαστών πέτυχε: Όλο το μοτοσυκλετιστικό κοινό του κόσμου μιλά για τα μικρά naked, On-Off και Adventure μοντέλα. Οι αναβάτες συζητούν για το πώς τα νέα αυτά μοντέλα θα ανταποκρίνονται στις προσδοκίες, έχοντας σημαντικά μικρότερη ισχύ και κυβισμό, αλλά ταυτόχρονα μεγάλη ευελιξία, μικρό βάρος και βέβαιη  χρηστικότητα.

Κακά τα ψέματα, δεν μπορούν όλοι  να αποκτήσουν μεγάλες και ακριβές μοτοσυκλέτες. Είναι κάτι παραπάνω από σαφής η στροφή των αναβατών στους μικρότερους κυβισμούς και αυτό γίνεται ολοένα και πιο αντιληπτό. Είναι λοιπόν γεγονός πλέον, ότι οι εταιρείες μας σπρώχνουν στις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες. Μοντέλα που δανείζονται την απαραίτητη αίγλη από τους οικογενειακούς δεσμούς των μεγαλύτερων αδερφών τους, αλλά είναι πιο προσιτά για τον μέσο αναβάτη σε πολλά επίπεδα. Μήπως λοιπόν αφουγκράζονται τις ανάγκες των καταναλωτών και απλά στραφήκαν εκεί που η ίδια η αγορά είχε ανάγκη να πάει;

Θέλουν να μας βάλουν στην κατηγορία των on-off, εκμεταλλευόμενοι την επιτυχία των μοντέλων μεγάλου κυβισμού και να μας κάνουν αργότερα να ανεβούμε και εμείς σε κυβικά; Ή μήπως απλά έπιασαν τον παλμό της εποχής, δηλαδή οικονομικά και προσιτά μοντέλα για καθημερινή χρήση; Σε τελική ανάλυση ο απόλυτος κριτής είναι ο ίδιος ο καταναλωτής και αυτό αποτυπώνεται στους πίνακες ταξινομήσεων. Αυτό είναι απόλυτο κριτήριο για το αν μπορεί μια εταιρεία να οδηγήσει ή να ακολουθήσει τις τάσεις στην αγορά.  
 
Εσείς τι λέτε; Οι εταιρείες οδηγούν τις εξελίξεις σε μονοπάτια που οι ίδιες θέλουν ή ακολουθούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών, προσπαθώντας να παρουσιάσουν καλύτερα μοντέλα στις κατηγορίες που υπάρχει ενδιαφέρον;