Μήπως ήρθε η ώρα να γίνουν και οι μοτοσυκλέτες αυτόματες;

Οι τεχνολογικές καινοτομίες σε συνδυασμό με την έρευνα και τους πειραματισμούς των κατασκευαστών δείχνουν ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα στο κοντινό μέλλον, τα κιβώτια των μοτοσυκλετών να έχουν διαφορετική μορφή από αυτή που ξέρουμε μέχρι σήμερα.

Μήπως κοντεύει η ώρα που το παραδοσιακό μηχανικό κιβώτιο που όλοι ξέρουμε και αγαπήσαμε, να μας αποχαιρετίσει; Είναι πιθανό αφού η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι απαιτήσεις των σύγχρονων αναβατών αποτελούν το πλέον πρόσφορο έδαφος για την διάδοση μιας νέας τάξης πραγμάτων, ενώ μάρκες όπως η Honda και η Aprilia ήδη έχουν προωθήσει δικά τους συστήματα. Τι γίνεται, λοιπόν, σε αυτό το καίριο για πολλούς αναβάτες θέμα;

Σε όλα τα χρόνια ύπαρξης της μοτοσυκλέτας, κάτι που σταθερά δηλώνει παρών εκτός από τον κινητήρα καύσης – ο οποίος αποτελεί ένα άλλο θέμα με την επερχόμενη έλευση της ηλεκτροκίνησης - είναι το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Μπορεί να έχει αλλάξει μορφές από δεκαετία σε δεκαετία, αλλά το γεγονός ότι αφήνει τον απόλυτο έλεγχο της σχέσης στον αναβάτη, είναι γεγονός αμετάβλητο. Όμως πέρα από την απλότητα λειτουργίας και κατασκευής και τον έλεγχο που προσφέρει, είναι αλήθεια ότι το μηχανικό σασμάν είναι πλέον απαρχαιωμένο, με βάση την σημερινή τεχνολογία. Όπως και στα περισσότερα σημεία της μοτοσυκλέτας βλέπε φρένα και αναρτήσεις, έτσι και στην μετάδοση υπάρχουν πια πολύ καλύτεροι τρόποι για να εκτελεστεί η αποστολή της μετάδοσης.

Παλαιότερα, όσο τα συστήματα ήταν ακόμα στα σπάργανα, ήταν φανερό ότι υπήρχαν πολλά θέματα που τα καθιστούσαν μη επιθυμητά στις μοτοσυκλέτες, όπως το βάρος και οι αργές αλλαγές σχέσεων. Πλέον όμως οι μοντέρνες λύσεις είναι ελαφρύτερες και σημαντικά ταχύτερες. ¶ρα ένα τέτοιο κιβώτιο, όχι μόνο δεν θα σκότωνε την οδηγική απόλαυση, αλλά θα μπορούσε και να την προάγει, να την φτάσει στο επόμενο επίπεδο. Φανταστείτε, για παράδειγμα, την οδήγηση μιας ισχυρής sport touring ή naked μοτοσυκλέτας, αλλάζοντας ταχύτητες αστραπιαία, χωρίς καμία υστέρηση και καμία διακοπή επιτάχυνσης, όπως με ένα quickshifter. Ή, στο άλλο άκρο, σκεφτείτε την ευκολία οδήγησης μια αυτόματης μοτοσυκλέτας σε περιβάλλον πόλης, χωρίς ο αναβάτης να χρειάζεται να αλλάζει ο ίδιος τις ταχύτητες, ούτε και να κουράζει το χέρι του με τον συμπλέκτη.

Οι αναβάτες σχεδόν πάντα αντιμετωπίζουν τις νέες τεχνολογίες στη μοτοσυκλέτα, με επιφυλακτικότητα. Σκεφτείτε για παράδειγμα, την αρχική αποδοχή των συστημάτων ABS, που ήταν μάλλον αρνητική αλλά πλέον οι περισσότεροι αναβάτες δεν ψάχνουν καν μοτοσυκλέτα χωρίς αυτό. Αν πάμε μάλιστα καμιά 15ετία πίσω, κάποιοι θυμούνται τον μαζικό αφορισμό του ψεκασμού στις πρώτες του εμφανίσεις, για να επικρατήσει ολοκληρωτικά στο μέλλον. Κατανοεί λοιπόν κανείς ότι οι αναβάτες σαν σύνολο, χρειάζονται χρόνο για να αποδεχθούν μια νέα τεχνολογία, που αλλάζει δραστικά μάλιστα τα όσα ήδη ξέρουν.

Όμως σε τελική ανάλυση, οι εταιρείες, όσο και να θέλουν να προωθήσουν την νέα τεχνολογία, έχουν ένα σημείο αναφοράς και αυτό είναι, απλά, οι πωλήσεις που κάνουν. Ακόμα οι αναβάτες φαίνεται να μην επιθυμούν να αποκτήσουν μοτοσυκλέτα με αυτόματο κιβώτιο και αυτό αντικατοπτρίζεται άμεσα, στα μοντέλα που προσφέρονται από τις εταιρείες σήμερα. Θα μπορούσε όμως στο μέλλον, τα αυτόματα κιβώτια να είναι υποχρεωτικά, όπως είναι το ABS πλέον; Δεν αποκλείεται, αν το υπόβαθρο είναι το κατάλληλο. Πως όμως οι αναβάτες θα υποδεχθούν και αυτή την αλλαγή, στις μοτοσυκλέτες που αγοράζουν;

Εσείς τι λέτε; Πλησιάζει το τέλος του μηχανικού κιβωτίου; Θα θέλατε μια μοτοσυκλέτα με αυτόματη μετάδοση; Πιστεύετε, τέλος, ότι το αυτόματο κιβώτιο θα σημάνει και το θάνατο της οδηγικής απόλαυσης;
 
 
 

  • Tasos

    Νομίζω ότι ήρθε η ώρα και οι μοτό να αποκτήσουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Θα προσφέρει καλύτερη λειτουργία στη κίνηση της και θα χρησιμοποιήσει τη αναγκαία δύναμη του κινητήρα στη περίπτωση κύλισης της μηχανής.

      2
  • Tsiman

    Ας υπάρχει η επιλογή σαν τα αυτοκίνητα. Που είναι το κακό; Βέβαια αν στα MotoGp βάλουν αγωνιστικά αυτόματα κιβώτια, όλοι οι "πραγματικοί μηχανόβιοι" θα θέλουν και εκείνοι αυτόματο. Όπως έγινε με τα σπορ αυτοκίνητα και ειδικά τα supercars...Σχεδόν όλα και ΟΛΑ, αντίστοιχα έχουν αυτόματο κιβώτιο. Να φέρουμε την μανιβέλα και τα ταμπούρα πίσω, γιατί οι αληθινοί άντρες έτσι έμαθαν και έκαναν...

      2
  • Τάσος Βαγγελατος

    Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να αποκτήσουν και οι μοτοσυκλέτες αυτόματο κιβώτιο .η τεχνολογία εξελίσσεται και η αυτόματη λειτουργία θα προσφέρει εξίσου συγκινήσεις καλύτερες στην οδήγηση.συν το ότι η μηχανή θα λειτουργεί με όλη τη δύναμη του κινητήρα.

      3
  • ΓιαννηςΜ

    Το dct στο nc που έχω δοκιμάσει είναι εκπληκτικό και σίγουρα το μέλλον.Με προβληματίζει η συντήρηση και κυρίως η αντοχή της πλακέτας του αυτοματισμού.

      4
  • Γιάννης

    Πάρτε scooter ηλεκτρικό και αφήστε στη φασαρία τους τις μηχανές. Ακόμα και τα ποδήλατα έχουν ταχύτητες. Αντε!

      11
  • Μαύρος

    Λέμε ΝΑΙ στα αυτόματα κιβώτια και ΟΧΙ στους οπισθοδρομικούς που έχουν καταδικάσει με την ηλιθιότητα τους τις μοτοσυκλέτες να έχουν το 2020 κουταλοπίρουνα για αναρτήσεις (αντί για Hossack και radd) και κάθε φορά που πρέπει να φρενάρεις εύχεσαι να ήσουν χριστιανός για να σε βοηθήσει η παναγία. Ναι στα αυτόματα αρκεί όμως να μη θέλουν 1300 ευρώ μόνο για τα ανταλλακτικά για να αλλαχθούν οι δίσκοι του DCT πράγμα που κανένας reviewer μυστηριωδώς δεν αναφέρει... Η χόντα λέει πως το DCT αντέχει όσο το συμβατικό και το δέχομαι, αλλά για κάντε μια έρευνα να δείτε πόσο παραπάνω από το συμβατικό κοστίζει η συντήρηση του. Τα νέα αυτόματα μάλλον δεν θα είναι σαν το dct και μακάρι να γίνει στάνταρ ο συμπλέκτης ολίσθησης. (Το dct κατά τα λοιπά είναι εκπληκτικό και βοηθάει και το κράτημα αφού μειώνει σε κάποιο βαθμό τα προβλήματα που δημιουργεί το πιρούνι)

      14
  • Tasos

    Οδηγώ τα τελευταία 32 χρόνια χρηστικές μοτοσυκλέτες (πάνω από 12) κυρίως on off και σκουτερ. Τελευταία 8 χρόνια honda integra και τελευταίο μήνα x adv. Πραγματικά σεβασμός στην honda που ξέρει τις ανάγκες μας πριν καν τις αντιληφθούμε εμείς. Υποδειγματική λειτουργία, οικονομία και αξιοπιστία. Τέλος το μηχανικό για εμένα.

      17
  • Άλκης 70's - 80's

    Ααχοληθητε ρε παιδια με κανενα σκουτερ και αφηστε τις μοτοσυκλετες για πραγματικους οδηγους και δοκιμαστες που εχουν περασει την ζωγη τους στους δρομους και τις πιστες για να εχουν την ικανοτητα να αχολιαζουν! Αφηστε λοιπον τις ρητορικες ερωτησες!

      17
  • Λευτέρης

    Οδηγώ αυτόματη μοτοσυκλέτα Honda και ειμαι πολύ ευχαριστημένος. Πιστεύω ότι αυτό ειναι το μέλλον όπως γίνεται και με τα αυτοκίνητα. Η άνεση και η ευκολία που προσφέρει η αυτόματη μετάδοση σου επιτρέπει να είσαι πιο συγκεντρωμένος στην οδήγηση.

      16
  • Stelioskg

    Δεν νομοζω κανενας μηχανοβιος να θελει αυτοματη μηχανη.θα υπαρξουν σε λιγα χρονια πολλα μοντελα με αυτοματο κιβωτιο,αλλα παντα θα υπαρχουν καποια μοντελα με "παραδοσιακο κιβωτιο" γιας τους πιο ρομαντικους.Στο κατω κατω οποιος θελει ευκολια στην πολη παιρνει σκουτερ και οχι 600cc και πανω..

      9