Γιατί ορισμένα μοντέλα πουλάνε σαν τρελά;

Τι κυρύβεται πίσω από την επιτυχία των πιο καλοπουλημένων μοντέλων; Μήπως ακολουθούν κάποια μαγική συνταγή ή είναι όλα θέμα τύχης και συγκυριών; Ποιος ο λόγος που τα αντιγράφουν οι ανταγωνιστές τους;

Στο πέρασμα των χρόνων, έχουν εμφανιστεί μοντέλα μοτοσυκλετών που μονοπώλησαν για κάποιο διάστημα στις αγορές, για πολλούς λόγους. Μάλιστα κάποια από αυτά έκαναν τόσο καλά τη δουλειά τους και πέτυχαν τόσο πολύ, που έφεραν σημαντικά κέρδη στις εταιρείες τους, κατέχοντας μεγάλο μερίδιο στην πίτα πωλήσεων. Υπάρχει όντως συνταγή που φέρνει την επιτυχία ή όλα βασίζονται στην τύχη;

H πολλαπλότητα ρόλων είναι πάντα κάτι ελκυστικό. Δεν είναι πολλοί οι αναβάτες, που έχουν την πολυτέλεια να επιλέξουν πάνω από μία μοτοσυκλέτες για κάθε ξεχωριστή χρήση και όσοι μπορούν, δεν διστάζουν να αγοράσουν ένα μοντέλο για το κάθε τους κέφι. Στοιχείο-κλειδί λοιπόν είναι η πολλαπλότητα ρόλων. Οι μοτοσυκλέτες αυτές δεν έχουν ιδιαίτερα εύκολο ρόλο καθώς πέρα από το να τα κάνουν όλα, πρέπει να τα κάνουν και όσο καλά γίνεται. Αν μια τέτοια συνταγή πετύχει, έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να σπάσει τα ταμεία.

Όσο και να μην θέλουμε να το παραδεχθούμε, υπάρχουν κάποιες μοτοσυκλέτες που τραβάνε τα βλέμματα. Το image παραμένει πανίσχυρος πόλος έλξης αναβατών και αγοραστών μοτοσυκλέτας, αφού είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την κοινωνική μας διαβίωση γενικότερα. Όλοι έχουμε, λίγο ή πολύ, την ανάγκη να ελκύσουμε την προσοχή! Οι εταιρείες μοτοσυκλετών όχι μόνο το ξέρουν πολύ καλά, αλλά επενδύουν τεράστια ποσά σε μελέτες και σχεδιαστές, προκειμένου να είναι σίγουροι για το αποτέλεσμα. Σε κάποιες μάρκες μάλιστα η επιτυχία φτάνει πέρα και από ένα ή δύο μοντέλα, καθορίζοντας πλέον την ίδια την μάρκα στην συνείδηση των αναβατών.

Για να χτυπήσει ένα νέο μοντέλο τους ανταγωνιστές του πρέπει να είναι φθηνότερο. Η τιμολόγηση ενός μοντέλου ωστόσο είναι πολύ δύσκολη δουλειά, καθώς αν η τιμή χαμηλώσει πολύ αναγκαστικά αυτό θα γίνει εις βάρος της ποιότητας. Επίσης, αν ένα μοντέλο είναι πολύ φθηνότερο από τον ανταγωνισμό, οι αγοραστές παραδόξως δεν το προτιμούν, επειδή τους φαίνεται ύποπτο. Πρέπει λοιπόν μια εταιρεία να δείξει ότι όχι απλά πουλάει φθηνότερο προϊόν, αλλά το προϊόν αυτό είναι και καλύτερο από τον ανταγωνισμό. Αν αυτό λειτουργήσει, γίνεται επιτυχία.

Έχει συμβεί πάνω από μία φορές μια νέα μοτοσυκλέτα να καταφέρει να κάνει έκρηξη στην αγορά, αλλάζοντας τα δεδομένα, κερδίζοντας τις εντυπώσεις του κόσμου αλλά και των ανταγωνιστών, σε επίπεδο αυτοί μετά να τρέχουν για να προλάβουν τις εξελίξεις! Αν λοιπόν ένα μοντέλο μοτοσυκλέτας είναι πρωτοπόρο σε κάποιο τομέα, τότε έχει πετύχει το στόχο του. Σε βαθμό που οι άλλοι κατασκευαστές τρέχουν να το φτάσουν ή και να το αντιγράψουν. Μην ξεχνάμε ότι πρώτος δύσκολα αποκαθηλώνεται από το μυαλό του κόσμου.

Εσείς τι λέτε; Υπάρχει η συνταγή της επιτυχίας και αν ναι, ποια είναι; Ποια μοντέλα πουλάνε σαν τρελά στην ελληνική αγορά;