Πόσο σας ενδιαφέρει η ένδειξη του χιλιομετρητή, όταν αγοράζετε μεταχειρισμένα;

«Έχει χιλιόμετρα»: Μια καραμέλα που δε λέμε να φτύσουμε

Με τα γυρισμένα κοντέρ να αποτελούν ακόμη μάστιγα στο μεταχειρισμένο, γιατί ακόμη μας χαλάει όταν βλέπουμε μοτοσυκλέτες με «πολλά χιλιόμετρα»; Πότε και πως θα αναθεωρήσουμε άποψη;

Κακά τα ψέμματα: Αγοράζοντας μεταχειρισμένο, ακόμη το κυρίαρχο στοιχείο που καθορίζει και επηρεάζει την αγορά είναι «τα χιλιόμετρα της μοτοσυκλέτας». Όμως, το να στηρίζεις μια ολόκληρη αγορά σε ένα μόνο αριθμητικό δεδομένο είναι μια μεγάλη υπερβολή. Τι εννοούμε; Διαβάστε αναλυτικά παρακάτω και πείτε μας την γνώμη σας.

Τα χιλιόμετρα είναι απλά ένας αριθμός.

Όσο και να μας...ενοχλεί αυτό, η ένδειξη των χιλιομέτρων είναι απλά ένας αριθμός, της συνολικής διανυθείσας απόστασης για το εκάστοτε όχημα. Δεν είναι ένας πρωτεύων παράγοντας καθορισμού της ηλικίας μιας μοτοσυκλέτας, και αυτό αποδεικνύεται εύκολα από τα εκάστοτε διατηρημένα στην εντέλεια, ρετρό μοντέλα. Προτού όμως μας πάρετε με τις...πέτρες, εξηγούμαστε: Με τα χιλιόμετρα της εκάστοτε μοτοσυκλέτας, οι ίδιοι οι κατασκευαστές συνδέουν την συντήρηση του μοντέλου, ενώ γύρω από αυτό το δεδομένο έχουμε συνδέσει και οι αναβάτες, την «με την μία» αξιολόγηση ενός μοντέλου ως καινούργιο η παλιό. Πρέπει να σταματήσουμε όμως, να κρίνουμε μια μοτοσυκλέτα, αποκλειστικά από αυτό το δεδομένο, χωρίς να εξετάσουμε την συντήρηση και την κατάστασή της.

H προσκόλλησή μας με τα χιλιόμετρα, έχει ως αποτέλεσμα τα τόσα «γυρισμένα» κοντέρ.

Το τι γίνεται στην αγορά μεταχειρισμένων, είναι κάτι που «ο κόσμος το έχει τούμπανο και αυτοί κρυφό καμάρι». Τα γυρισμένα χιλιόμετρα είναι ο κανόνας και σπανιότατα θα συναντήσεις μοτοσυκλέτα που να μην...κλέβει στο οδόμετρο. Κι όμως, παρά τα φαινομενικά λίγα χιλιόμετρά τους, κάποιες μοτοσυκλέτες δεν δικαιολογούν την κατάστασή τους, ενώ αντίστροφα, πολλά αξιόλογα μοντέλα που μπορείς να βρεις ως μεταχειρισμένα «σκοτώνονται» από τα ειλικρινή αλλά πολλά, για την κατάσταση που επικρατεί, χιλιόμετρα.

Η σωστή συντήρηση είναι το παν.

Καμία μοτοσυκλέτα δεν σχεδιάστηκε να μένει χωρίς συντήρηση και να αντέχει. Όταν λοιπόν, ένα δίκυκλο μείνει χωρίς σωστή συντήρηση και υποστεί κακή χρήση, θα μοιάζει παλιό, όσο καινούργιο και να είναι. Αυτό νομίζουμε ότι είναι κάτι ευρέως αποδεκτό. Και τι λοιπόν, αν μια μτοσυκλέτα έχει 20.000 χιλιόμετρα αλλά άλλαζε λάδια...όποτε να ναι, δεν καθαριζόταν σωστά, έχει υποστεί κακομεταχείριση και έχει ζημιές.Βλέπεις όμως και μοτοσυκλέτες με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα, από «μερακλήδες» ιδιοκτήτες που ντροπιάζουν πολλά λιγότερο κυκλοφορημένα μοντέλα και πιο καινούργιες μοτοσυκλέτες.

Όλα έχουν τα όριά τους –και φυσικά, η τσέπη. 

Ας γίνουμε και ρεαλιστές –τουλάχιστον για την δική μας, ελληνική πραγματικότητα. Το να συντηρήσει κανείς στην απόλυτη εντέλεια, μια μοτοσυκλέτα, απαιτεί πολύ καλό προγραμματισμό και χρήματα διαθέσιμα. Όσο η μοτοσυκλέτα παλιώνει και μαζεύει χιλιόμετρα, δεν απαιτεί μόνο την τακτική της συντήρηση αλλά και επιπρόσθετες εργασίες όπως ρουλεμάν σε τιμόνι, ψαλίδι και τροχούς, συντήρηση των εσωτερικών μερών των αναρτήσεων, αλλαγή ντιζών και άλλες τέτοιες εργασίες που συχνά παραμελούνται. Ακόμα, να αναφέρουμε ότι και οι κινητήρες έχουν όριο ζωής, ακόμη και αν το λιπαντικό αλλάζεται επιμελέστατα και μετά από το όριο αυτό, πέφτει η απόδοσή τους και αυξάνεται η πιθανότητα αστοχίας τους. Αλήθεια όμως, ποιος αναβάτης έχει την δυνατότητα να πραγματοποιήσει γενική επισκευή σε έναν κινητήρα με π.χ. 100.000 χιλιόμετρα, προκειμένου να τον κάνει σαν καινούργιο; Πρακτικά, μόνο άτομα που ασχολούνται σε μεγάλο βάθος, που έχουν οικονομική άνεση ή που έχουν κάνει πραγματικά καλό προγραμματισμό, μπορούν. Όμως, αυτό και οι παραπάνω επισκευές που αναφέραμε, μειώνουν ακόμα περισσότερο τον αντίκτυπο του παράγοντα «χιλιόμετρα» σε μία μοτοσυκλέτα.

Τι πιστεύετε εσείς; Είναι τόσο σημαντικά πλέον, τα χιλιόμετρα μιας μοτοσυκλέτας; Δείχνουν τα πράγματα όπως είναι ή όπως...βολεύουν; Που βρίσκεται η αλήθεια; 

  • Πάνος

    Θέλω να διαφωνήσω με τον φίλο που είπε για το ΚΤΕΟ. Αγόρασα μηχανάκι πριν 1 μηνα το Yamaha n max 155. Δουλεύω ντελίβερι 10 ωρες τη μέρα και κάνω περιπου 140-150 χλμ τη μέρα. Αυτό μας κάνει περίπου 40.000 χλμ το χρόνο μαζί με τα προσωπικά μου χιλιόμετρα. Ενα καινούριο όχημα περνάει ΚΤΕΟ μετά απο 4 χρόνια. Σημαίνει πανω απο 150.000 χλμ συνολικά. Μπορω να παω να το κατεβάσω στα 15.000 χλμ να το περάσω ΚΤΕΟ και να πω στον υποψήφιο αγοραστή οτι εχει 15.000 χλμ και είναι και περασμένο ΚΤΕΟ. Υπάρχουν λαμόγια που το κάνουν συστηματικά το γνωρίζω και παιρνουν χρήματα στην πώληση σχεδόν οσο κάνει καινούργιο. Αρα το ΚΤΕΟ δεν είναι εγγύηση για ενα όχημα καθώς αν τα πλαστικά συντηρούνται σωστά τα χιλιόμετρα δεν φαίνονται ουτε μετά απο 4 χρόνια.

      1
  • Νικοςς

    Τα χιλιόμετρα φαίνονται στο δελτίο του ΚΤΕΟ Οπωτε και να τα γυρίσεις τσάμπα λεφτά και κόπος τα περισσότερα μηχανάκια σήμερα έχουν ζωή το πολύ 7ετια με σίγουρο κόστος εκτός προγράμματος σέρβις κάπου στα 1000 ευρώ δισκοπλακες κάπου στα 150 ευρώ λάστιχα κάπου Στα 150 Ευρώ Και αυτά, φερμουιτ καμπάνας 100 Ευρώ αλυσίδα γρανάζια 200 ευρώ βάλε και βασικό σέρβις 250ευρώ χωρίς να κοιτάξεις μηχανή,και αν η μηχανή είναι σκούτερ εκεί άστο καλύτερα Οπωτε τα χιλιόμετρα τα κοιτάς και πληρώνεις ανάλογα αλλιώς η λατσενα θα ήταν μοντέλο ολα έχουν το χρόνο τους

     
  • Τζουλάκης Κώστας

    Στα μηχανήματα με κινητήρες diesel αναγράφονται ώρες λειτουργίας και η συντήρηση ακολουθείται από αυτές. Ένας συνδυασμός ωρών λειτουργίας και χιλιομέτρων θα ήταν πολύ καλός δείκτης της χρήσης του οχήματος. Μια ώρα λειτουργίας σε αστικό περιβάλλον μπορείς να διανύσεις ανάλογα την κίνηση 30χλμ. Σε μια ώρα οδήγησης σε ανοικτό δρόμο μπορείς να καλύψεις 80χλμ. και μάλιστα με καλύτερες συνθήκες για τον κινητήρα.

      1
  • panosf

    Από εδώ και πέρα υπάρχει το κτέο όπου φαίνονται τα χιλιόμετρα ,οπότε ότι κατέβηκε έως τώρα κατέβηκε ,ο αγοραστής πλέον μπορεί να τσεκάρει τα χλμ και ο πωλητής μπορεί να βρεθεί κατηγορούμενος και να πληρώσει περισσότερα από αυτά που θα πάρει , επίσης τα έμπειρα μάτια καταλαβαίνουν τα χλμ, ο χρόνος κατασκευής είναι πολύ σημαντικός όμως υπάρχουν και εξαιρέσεις (μηχανές που δεν έχει χρόνο ο κάτοχος να κυκλοφορήσει πολύ λόγω δουλειάς ή άλλων υποχρεώσεων) πχ εγώ έχω ένα tdm850 μοντέλο 1999 με 47000 χλμ, όμως φαίνεται από την κατάσταση του ειδικά του κινητήρα που λάμπει ,αν κάποιος δεν γνωρίζει καλόν είναι να πηγαίνει να δει με κάποιον γνώστη είτε μάστορα είτε φίλο του .

     
  • John P

    Κάτοχος TDM 900 με 135.000 (τα περισσότερα σε ταξίδι γιατί υπάρχει μεγάλο σκούτερ), ακόμα και χωρίς καγκουριές, με όλα τα προβλεπόμενα service, συντήρηση σχολαστική και λοιπά, από τον ένα κύλινδρο χάνω ελάχιστα συμπίεση. Αν το πουλήσω αυτό δεν πρέπει να το γνωρίζει ο κάτοχος του? Αν όμως αλλάξω τα χιλιόμετρα και το σπρώξω κανείς δεν θα καταλάβει τίποτα μιας και δεν έχει τρακάρει ποτέ και το ακολουθούν πολλά καλούδια, ικανά να ξεγελάσουν τον επόμενο αγοραστή. Όσο καλά και να συντηρείται μία μοτοσυκλέτα, όσο καλή ζωή και να έχει, τα χιλιόμετρα πάντα θα υποδηλώνουν κάποια δεδομένα και από αυτά πρέπει να βγουν συμπεράσματα για την αγορά της. Η νοοτροπία του πωλητή δεν αλλάζει και αυτό είναι το κακό. Ο αγοραστής να τρέξει να ανοίξει το κοντέρ να δει τι έχει γίνει μέσα και αν έχει πειραχτεί το τσιπάκι της μνήμης δύσκολο.

     
  • Νίκος

    Ήμουν κάτοχος Kawasaki kle 400 model 1996 τού έκανα, μέχρι να το πουλήσω πρόσφατα,340.000 χλμ, τό συντηρούσα σχολαστικά, ούτε καδένα εκκεντροφόρου δεν άλλαξα ούτε σταγόνα λάδι δεν έκαιγε, και ο νέος ιδιοκτήτης είναι super ευχαριστημένος γιατί η μοτοσικλέτα συνεχίζει να δουλεύει άψογα!!!

      4
  • Τρύφων Γεώργιος

    Έχω ένα ν στρομ με114500 χλμ του 04 το οποίο είναι σε πολύ καλή κατασταση το επισκευάζω σε οτιδήποτε ζητάει η γνώμη μου είναι ότι αν συντηρεί κάνεις σωστά και προσέχει την μηχανή του δεν παίζουν ρόλο τα χλμ.φτανει να μην τη ρημάζει προσπαθωντας να κάνει πράγματα που δεν μπορεί η μηχανή

      15