Θα έπρεπε να μπει ένα τέλος στον αγώνα του ΤΤ; Η επικινδυνότητα επισκιάζεται από τον θρύλο;

Μήπως πρέπει να σταματήσει πια το TT;

Ο ιστορικός αγώνας του «νησιού» Isle of Man πλέον μετρά θανάτους κάθε χρόνο. Μήπως ήρθε η ώρα να σταματήσει οριστικά;

Για τον αγώνα του ΤΤ ή Tourist Trophy, όπως επίσημα λέγεται, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι ο πιο γνωστός αγώνας με μοτοσυκλέτα στον κόσμο, που γίνεται μια φορά το χρόνο και εντυπωσιάζει με την ταχύτητά του αλλά και την επικινδυνότητά του. Παράλληλα, ο αγώνας είναι και μία από τις πιο θανατηφόρες συναντήσεις μοτοσυκλετιστών, του κόσμου. Πράγματι, από το 1907 που ξεκίνησε μέχρι φέτος, 252 αναβάτες έχουν χάσει την ζωή τους στο νησί, κατά μέσο όρο δηλαδή πάνω από 2 το χρόνο.

Φέτος, χάσαμε τον 30χρονο Dan Kneen της BMW, ενώ χθες ενημερωθήκαμε και για το θάνατο ενός ακόμα αναβάτη, του Adam Lyon, ο οποίος ήταν μόλις 26 ετών και έτρεχε για πρώτη φορά στο TT. Ερωτόμαστε λοιπόν εμείς, κάτι το αδιανόητο για πολλούς αλλά αναπόφευκτο σαν ερώτημα, από ένα σημείο και πέρα:

Μήπως ήρθε η ώρα πλέον να σταματήσει δια παντός, ο αγώνας του Isle of Man;

Υπάρχουν πολλά σημεία στο οποίο μπορεί κανείς να διαφωνήσει άρδην με την παραπάνω ερώτηση. Το ΤΤ είναι ένας αγώνας  με τεράστιο κύρος, αναγνωρισιμότητα και θρυλική θα λέγαμε υπόσταση, στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Πολλοί αναβάτες προετοιμάζονται μια ολόκληρη ζωή για αυτό το γεγονός, ενώ άλλοι κάνουν θυσίες για να ζήσουν την εμπειρία του ΤΤ έστω και μία φορά μόνο. Η αγωνιστική διαδρομή είναι, ομολογουμένως, τεράστιας φυσικής ομορφιάς και τεχνικού επιπέδου που ζηλεύουν πολλές πίστες, ενώ οι ταχύτητες που επιτρέπει είναι εκτυφλωτικές… Τέλος, το νησί επωφελείται από τα έσοδα του τουρισμού, που ο αγώνας φέρνει κάθε χρόνο. Είναι όμως αυτά τα στοιχεία αρκετά, ώστε να δικαιολογούν τους θανάτους που συμβαίνουν εκεί κάθε χρόνο; Αξίζει εν τέλει δηλαδή, να πεθάνεις για να αγωνιστείς στο ΤΤ;

Σκεφτείτε το εξής. Οι μοτοσυκλέτες γίνονται όλο και πιο extreme, πιο γρήγορες και δυνατές και παράλληλα πιο απαιτητικές από τους αναβάτες, ενώ οι δυνατότητές μιας supersport μοτοσυκλέτας έχει ξεπεράσει, θα λέγαμε, αυτές του ανθρώπου εδώ και 15 χρόνια. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια, ο χρόνος εκτέλεσης του γύρου μειώνεται συνεχώς, ενώ η ταχύτητα του αγώνα αυξάνεται. Αμέσως λοιπόν αναδύεται το πρώτο πρόβλημα: Τα ατυχήματα μπορούν να γίνουν πολύ σοβαρότερα, με τις μεγάλες ταχύτητες του σήμερα.

Αλλά το κύριο ερώτημα είναι το εξής: Αφού πλέον ζούμε σε μία εποχή με πολλές πίστες, που προσφέρουν ασύγκριτα μεγαλύτερη ασφάλεια από την διαδρομή του νησιού και έχουμε κατανοήσει για τα καλά την σημασία της «παθητικής» ασφάλειας του αναβάτη, γιατί επιτρέπουμε ακόμα σε ένα τόσο επικίνδυνο γεγονός να γίνεται; Από ότι φαίνεται, η  τεράστια σημαντικότητα του αγώνα του δίνει ακόμη πνοή ζωής, ενώ ένας παράγοντας ακόμα είναι η μοναδικότητά του σαν αθλητικό γεγονός, μια συνάντηση για τους πιο σκληροτράχηλους αναβάτες ασφάλτου του κόσμου.

Εσείς τι λέτε; Πρέπει να σταματήσει κάποια στιγμή το ΤΤ η αυτό είναι μια αδιανόητη πιθανότητα, που κάποιος αληθινός μοτοσυκλετιστής δεν πρέπει καν να σκέφτεται;
 

  • Παναγιώτης

    Έχετε ένα δίκιο, αλλά εγώ θα σας πω αυτό, με βάση την ΕΛΣΤΑΤ, το 2016 είχαμε 824 νεκρούς στο δρόμο. Οι 548 ηταν οδηγοί,οι 127 επιβάτες και οι υπόλοιποι πεζοί. Μιλάμε για νεκρούς πάντα που δεν πάνε με ταχύτητες πίστας,αλλά με ταχύτητες δρόμου...Aκολουθώντας την ίδια λογική, μήπως θα έπρεπε να σταματήσουμε να οδηγάμε;Τροφή για σκέψη :D