Μια από τις ελάχιστες V-Due...

Μια από τις ελάχιστες V-Due...

Bimota V-Due: Το τελευταίο δίχρονο όνειρο

Μια μοτοσυκλέτα που είχε ως στόχο να κρατήσει ζωντανές τις αγωνιστικές δίχρονες πίστας, ωστόσο αυτό που τελικά κατάφερε ήταν μάλλον το ακριβώς αντίθετο… Διαβάστε μια αναδρομή στην Bimota V-Due.

Την δεκαετία του 90, η επιτομή της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας δρόμου ήταν απλή: Δίχρονος κινητήρας, πλαίσιο και ψαλίδι από αλουμίνιο, μικρό βάρος, τρομερή δύναμη. Ακριβώς όπως οι μοτοσυκλέτες των Grand Prix! Ωστόσο, στο δρόμο κυριαρχούσαν οι 4κύλινδρες μοτοσυκλέτες με κορυφαία την CBR 900 Fireblade της Honda, όταν η σ υζήτηση ερχόταν στην μεγάλη δύναμη. Οι κανονισμοί ρύπων δεν επέτρεπαν στους πανίσχυρους δίχρονους να κυκλοφορούν στον δρόμο… όμως η πάντα φιλόδοξη Bimota είχε ένα όνειρο: Να κατασκευάσει την απόλυτη superbike, μια μοτοσυκλέτα κατευθείαν από τις πίστες για  τον δρόμο, με δίχρονο κινητήρα και χαρακτηριστικά που  κανείς δεν είχε ξαναδεί μέχρι τότε.

Η γέννηση του V-Due
Γενικότερα, ισχύει ο εξής κανόνας: Οι ελίτ Ιταλικές μοτοσυκλέτες πάντα προκαλούν πάταγο. Όταν η Bimota ανακοίνωσε την V-Due, κατάφερε ακριβώς αυτό. Η μεγάλη υπόσχεση ήταν ότι, με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού καυσίμου, ταιριασμένο με  τον δικύλινδρο δίχρονο κινητήρα 500 κυβικών, θα λυνόταν το πρόβλημα των ρύπων κάνοντας την V-Due νόμιμη για κυκλοφορία, ακόμη και στην πολύ αυστηρή Αμερική. Παράλληλα, η μοτοσυκλέτα θα έφερε όλα τα πλεονεκτήματα της  δίχρονης καρδιάς της –μικρό βάρος, μεγάλη δύναμη αγωνιστικού τύπου- και συγκεκριμένα περίπου 110 ίππους και 136 κιλά, νούμερα που προκαλούν ζαλάδα! Για τότε, 110 ίππους απέδιδαν τα 600άρια 4κύλινδρα, ενώ καμία μοτοσυκλέτα τέτοιας ισχύος δεν μπορούσε να ζυγίζει κάτω από 180-200 κιλά… Προσθέστε στο «γλυκό»  τον ξηρό συμπλέκτη  και το κιβώτιο τύπου κασέτας και έχουμε μια αγωνιστική για το δρόμο, που κόστιζε όταν  παρουσιάστηκε, περίπου 30.000 δολάρια!

Το όνειρο που έγινε εφιάλτης
Τα πρώτα σημάδια της  μοτοσυκλέτας ήταν  θετικά: Το μοτέρ περνούσε τις προδιαγραφές ρύπων, ενώ το πλαίσιο, οι κορυφαίες αναρτήσεις από τις Paoli και Ohlins και τα Brembo φρένα δημιουργούσαν ένα σύνολο με καταπληκτική οδηγική συμπεριφορά. Η μοτοσυκλέτα ήταν απίστευτη… όσο λειτουργούσε. Και αυτό διότι τα μεγάλα προβλήματα έκαναν πολύ γρήγορα την  εμφάνισή τους. Το σύστημα ψεκασμού απλά δεν μπορούσε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, δημιουργώντας κάκιστη απόκριση στο γκάζι. Η λέξη «γραμμικότητα» ήταν παντελώς άγνωστη, καθώς ο κινητήρας του V-Due έκανε… ότι ήθελε, με άτσαλη λειτουργία και πολύ βίαιο «ρόπιασμα» στις ψηλές στροφές του, καθιστώντας την μοτοσυκλέτα φοβερά δύσκολη στη χρήση. Και σαν να μην έφταναν αυτά, ο στροφαλοθάλαμος είχε προβλήματα στεγανότητας που οδηγούσαν σε απώλεια απόδοσης, τα ηλεκτρολογικά προβλήματα ήταν παντού ενώ αργότερα, οι κινητήρες απλά… «έκοβαν» πιστόνια και στροφαλοφόρους… Ήταν τόση η αγανάκτηση των ιδιοκτητών, που η Bimota δέχθηκε πίσω μοτοσυκλέτες που «επεστράφησαν ως απαράδεκτες»!

Το απότομο ξύπνημα στην πραγματικότητα
Παρά το ότι η Bimota αναγνώρισε το λάθος της και αφαίρεσε το σύστημα ψεκασμού από την επόμενη γενιά της μοτοσυκλέτας, την οποία ονόμασε Evolutione, η ζημιά είχε γίνει ήδη. Με 340 κομμάτια από τα 500 του αρχικού σχεδιασμού να παράγονται, η Bimota πτώχευσε το 1999 από τις μεγάλες οικονομικές ζημίες που υπέστη. Οι V-Due που βρήκαν τελικά αγοραστή αναδείχθηκαν λοιπόν σε συλλεκτικές και πολλές από αυτές βρήκαν τον δρόμο τους για τα μουσεία και τα σαλόνια. Η V-Due λοιπόν ήταν μια ονειρεμένη μοτοσυκλέτα, που όμως δεν κατάφερε να  ξεπεράσει τα μεγάλα προβλήματα του δίχρονου κινητήρα στο θέμα των ρύπων…