Στην αιώνια μάχη των κυλίνδρων, ποιο στρατόπεδο επιλέγεις;

Τετρακύλινδρος για ιπποδυνάμεις, δικύλινδρος για ροπή ή μήπως τρικύλινδρος για λίγο και από όλα; Εσείς ποιο τύπο κινητήρα θεωρείς τον καλύτερο;

Ένα ερώτημα που διχάζει τους αναβάτες . Η πιο κοινή άποψη είναι ότι όσο περισσότερους κυλίνδρους έχεις, τόσο περισσότερη δύναμη μπορείς να παράγεις. Ο διαχωρισμός των 1000 ή οποιαδήποτε κυβικών σε τέσσερις κυλίνδρους σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να περιστρέφεται πιο γρήγορα, να επεξεργάζεται περισσότερο αέρα και καύσιμα και να αποδίδει περισσότερη ισχύ. Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο στα MotoGP όλες οι μοτοσυκλέτες έχουν τέσσερις κυλίνδρους. Με τα πιο εξελιγμένα ηλεκτρονικά και τους καλύτερους αναβατές, χρειάζονται όλη τη δύναμη που μπορούν να βγάλουν. Ρίχνοντας όμως και μια ματιά στα SBK βλέπουμε ότι η Ducati  με δύο κυλίνδρους είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική ακόμα και αν έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, ενώ στη Moto2 οι κινητήρες από το 2019 θα είναι τρικύλινδροι. 
Ο κάθε αναβάτης έχει τη δική του γνώμη. Οι ταξιδιωτικοί τύποι που γράφουν πολλά χιλιόμετρα, βγάζουν το καπέλο στους δικύλινδρους κινητήρες με την απολαυστική ροπή, ενώ οι πιο αγωνιστικοί τύποι πίνουν νερό στο όνομα των τετρακύλινδρων. Φυσικά τα πράγματα έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Δικύλινδρα σύνολα ανταγωνίζονται στα ίσια τετρακύλινδρα μοτέρ, ενώ και τα τρικύλινδρα έχουν δυναμώσει αρκετά.  

Δικύλινδροι

Όταν σκέφτεσαι ένα δικύλινδρο κινητήρα, το μυαλό πηγαίνει αρχικά σε τουριστικά ή adventure μοντέλα, κατάλληλα για ροπάτη οικονομική οδήγηση. Έχουν άμεση απόκριση και είναι φθηνοί στην κατασκευή τους, προσφέρουν εύκολο χειρισμό και είναι ιδανικοί για καθημερινή μετακίνηση. Βέβαια οι πιο αναγνωρίσιμοι είναι αυτοί με σχηματισμό V. Σε γενικές γραμμές έχουν μικρότερη ιπποδύναμη συγκριτικά με τους τετρακύλινδρους ίδιας χωρητικότητας, αλλά παράγουν απίστευτη ροπή. Σε μοντέλα με αυξημένη χωρητικότητα μπορούμε να συναντήσουμε κατασκευές υψηλών επιδόσεων, όπως το Panigale 1299. Είναι στενοί με χαμηλό κέντρο βάρους, πολύ ροπή με μεγάλο εύρος και αξέχαστο ήχο, όμως παράγουν κραδασμούς, έχουν δυσκολία στην ψύξη του πίσω κυλίνδρου και παράγουν λιγότερη ιπποδύναμη από τα τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα, όταν έχουν την ίδια χωρητικότητα.

Τρικύλινδροι

Η χρυσή τομή μεταξύ ροπάτων δικύλινδρων και πολύστροφων τετρακύλινδρων είναι οι τρικύλινδροι που ισορροπούν μεταξύ των δύο, καθιστώντας τους ιδανικούς τόσο για καθημερινή μετακίνηση όσο και για επιθετική οδήγηση.  Λειτουργούν καλά σε όλες τις καταστάσεις , έχουν χαρακτηριστικό ήχο και δεν δείχνουν να πάσχουν κάπου, εκτός από τα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης. 

Τετρακύλινδροι

Είναι εξαιρετικά δημοφιλείς αφού εξοπλίζουν πολλές σπορ μοτοσυκλέτες.  Η αυξημένη δημοτικότητα τους οφείλεται στην ευκολία παραγωγής, την αξιοπιστίας και την καλή απόδοση. Σήμερα τροφοδοτούν σχεδόν όλες τις supersport μοτοσυκλέτες και ξεχωρίζουν  για την ομαλή απόδοση, την αυξημένη ιπποδύναμη, ειδικά σε ψηλές στροφές, τον ήχο στα ψηλά. Βέβαια η ροπή δεν είναι το δυνατό τους σημείο. Το χάσμα ροπής ιπποδύναμης γεφυρώνουν οι V4 οι οποίο παρά τον εξαιρετικό ήχο που βγάζουν και την φουσκωμένη απόδοση σε όλο το φάσμα, τους συναντάμε μόνο σε μοντέλα υψηλότερων κατηγοριών, εξαιτίας της πολυπλοκότητας και του κόστους κατασκευής. 

Στη ουσία κάθε τύπος κινητήρα είναι σχεδιασμένος να δουλεύει σε συγκεκριμένο πεδίο δράσης  και τα χαρακτηριστικά του εξυπηρετούν συγκεκριμένη χρήση. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο κάθε αναβάτης επιλέγει τον τύπο κινητήρα της μοτοσυκλέτας του, ανάλογα με την εμπειρία και το προσωπικό στιλ οδήγησης.

Εσείς τι λέτε; Ποιοι κινητήρες είναι οι καλύτεροί; Υπάρχει κάποιος που υπερτερεί έναντι του  άλλου; Και αν ναι τότε σε ποιον τομέα;

  • Theodorieus

    το τι προτιμά ο κάθε αναβάτης εξαρτάται από τι χρήση κάνει το μηχανάκι που έχει επιλέξει Εγώ για παράδειγμα που κινούμαι εντός πόλης τον περισσότερο χρόνο φυσικά και προτιμώ δικύλινδρο.Σίγουρα κάποιος που ασχολείται με supersport μοτοσυκλέτες σίγουρα θα καταλήξει σε τετρακύλινδρα.Με λίγα λόγια η κάθε επιλογή εξαρτάται από την χρήση που κάνουμε

      14