Μονοκύλινδρα και ξερό ψωμί

Έχουν μονοκύλινδρους κινητήρες και είναι μοναδικά, το καθένα με τον δικό του τρόπο και για ξεχωριστούς λόγους. Τα παρακάτω τρία μοντέλα την έχουν δει… solo στα πιστόνια, από τα 125 μέχρι τα 250 κ.εκ.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Honda MSX 125: 3.420 ευρώ
Kawasaki Z250SL: 3.890 ευρώ
KTM Duke 125: 4.890 ευρώ



Κάποτε οι μονοκύλινδροι κινητήρες κυριαρχούσαν στην μικρή και μεσαία κατηγορία κυβικών. Πιο απλοί και οικονομικοί στην κατασκευή και στην συντήρηση τους  από τους πολυκύλινδρους  καθώς και ελαφρύτεροι, γαλούχησαν στρατιές αναβατών με το χαρακτηριστικό τρόπο απόδοσης τους. Συν τις άλλοις συνδυάζουν την ευκολία και την χρηστικότητα,  με την οικονομία στην κατανάλωση και το κόστος χρήσης. Τρεις singles μοτοσυκλέτες, που η μοναδικότητα τους, δεν αφορά μόνο τον αριθμό των κυλίνδρων.

Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
Οι μικρές κατηγορίες διαθέτουν πλέον πολύ φινετσάτη και προσεγμένη εμφάνιση και αυτό είναι έκδηλο και στις τρεις μοτοσυκλέτες. Στο γυμνό Ζ250SL, το ξεχωριστό πλαίσιο είναι εμφανές με το καλημέρα, και δίνει ένα ιδιαίτερο αέρα στη μοτοσικλέτα του Akashi. Εντυπωσιάζεσαι άμεσα από την κομψή, και απίστευτα λεπτή σιλουέτα του Ζ, που το κάνει να μοιάζει με μοτοσικλέτα... 125 κυβικών. Με ιδιαίτερα μικρές και compact διαστάσεις, δείχνει λεπτό, κοντό, χαμηλό, και με αντίστοιχα λεπτά ελαστικά. Ο πολυεδρικός προβολέας με το διάφανο “κρύσταλλο” είναι μονός (για να ταιριάζει στο πνεύμα του μονοκύλινδρου κινητήρα λέει η Kawasaki), ενώ έχει καλή απόδοση το βράδυ. Την πρώτη φορά που θα αντικρίσει κανείς το MSX εντυπωσιάζεται από την φρεσκάδα του design, από τους μικρούς τροχούς 12 ιντσών, από τον εντυπωσιακό προβολέα (δείτε τον από κοντά, διαθέτει μοβ απόχρωση), αλλά και από το ανάποδο πιρούνι, και το μονό πίσω αμορτισέρ. Αν ο παρατηρητής είναι… σχετικός, το μάτι του θα πέσει και στο συμπλέκτη, και το φρύδι θα ανασηκωθεί. Μμμ, εδώ έχουμε μοτοσικλέτα με τα όλα της. Το φινίρισμα σε όλη τη μοτοσικλέτα, αλλά και η εφαρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών είναι κορυφαία. Ο μικρός Δούκας έρχεται με νέα φρέσκια εμφάνιση που ταράζει τα νερά και σίγουρα δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Ο μπροστινός LED προβολέας παραπέμπει στο μεγάλο αδερφό 1290 Super Duke και είναι κάτι που δεν συναντάς συχνά σε αυτή την κατηγορία. Ο γενικότερος σχεδιασμός είναι επηρεασμένος από το μεγάλο 1290, όπως τα ανασχεδιασμένα πλαστικά με τις αιχμηρές γωνίες και η πανέμορφη διχρωμία στο πλαίσιο, που ταιριάζει γάντι με τα γραφικά. Τέλεια συναρμογή μεταξύ των πλαστικών, ποιοτικά υλικά, και άψογο φινίρισμα συνθέτουν μια καλοσχεδιασμένη κατασκευή.

Εργονομία – ¶νεση
Το MSX  είναι σπαρτιάτικο, και δεν το κρύβει. Η ντιζαϊνάτη σέλα του είναι μικρή σε μήκος και ιδιαίτερα σκληρή, ειδικά για τον αναβάτη. Παιχνιδάκι θυμίζει με την ευκολία που παρουσιάζει στις μανούβρες. Φυσικά και οι μικροί τροχοί μπαίνουν στο παιχνίδι της ευελιξίας, κάνοντας κοφτερό ξυράφι το MSX, όσον αφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η ψηφιακή οθόνη διαθέτει κοντέρ, στροφόμετρο, δυο μερικούς και ολικό χιλιομετρητή, ρολόι, και ένδειξη βενζίνης. Στο Z250SL, τα πόδια κουμπώνουν πολύ καλά κάτω από τις εσοχές του ρεζερβουάρ, ενώ η στάση του σώματος είναι όρθια αν και σωστά επιθετική, με τις γωνίες σε πόδια και χέρια να είναι άνετες και για καθημερινή μετακίνηση. Η ψηφιακή οθόνη περιλαμβάνει κοντέρ, στροφόμετρο με μπάρες, ολικό και 2 μερικούς χιλιομετρητές, ρολόι και δείκτη καυσίμου. Το Duke 125 προσφέρει υψηλά  επίπεδα άνεσης παρά τον street χαρακτήρα του. Η σέλα διαθέτει εύκολη πρόσβαση, καθώς είναι φαρδιά στο πίσω μέρος και λεπτή μπροστά. Μοναδικό χαρακτηριστικό αποτελεί η νέα οθόνη οργάνων των 5,2 ιντσών. Ο αναβάτης μπορεί να πληροφορηθεί για διάφορες ενδείξεις, ενώ μέσω του εύχρηστου μενού μπορεί να την προσαρμόσει στα δικά του δεδομένα. Με  το KTM My Ride, μπορείς να συνδέσεις το κινητό σου μέσω Bluetooth και να χειριστείς τις τηλεφωνικές κλήσεις και την μουσική σου. 

Κινητήρας
Όπως ήδη προείπαμε οι μονοκύλινδροι έχουν την τιμητική τους. Το μοτέρ που κινεί το νέο supermoto της ΚΤΜ είναι υπερσύγχρονο από κάθε άποψη, αφού στην κεφαλή του βρίσκονται δύο εκκεντροφόροι και τέσσερις βαλβίδες, είναι υδρόψυκτο, φέρει αντικραδασμικό άξονα και η τροφοδοσία του πραγματοποιείται από ψεκασμό της Bosch. Οι 15 ίπποι στις 10.500 σ.α.λ. και τα 1,22 kgm στις 8.000σ.α.λ. που αποδίδει (το νόμιμο όριο για μοντέλα με αυτόν τον κυβισμό), έρχονται με μεγάλη ευκολία. Ο τετράχρονος και ψεκαστός κινητήρας του Ζ250 έχει χωρητικότητα 249 κ.εκ., 4 βαλβίδες και 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής, με διαστάσεις 72 x 61,2 χιλιοστά, και υψηλή συμπίεση 11,3:1. Οι ιδανικές αλλαγές γίνονται κοντά στις 10.000 σαλ. Καθόλου άσχημα. Η επίσημη ανακοινώσιμη ιπποδύναμη μιλάει για 28PS (δηλαδή 27,62 Hp) στις 9.700 σαλ., και η ροπή φτάνει τα 2,3 κιλά στις 8.200 σαλ. Οικονομικός, αξιόπιστος, αλεξίσφαιρος, με ικανοποιητικό τράβηγμα, και με… υπέρ-ατού το συμπλέκτη! Ο τετράχρονος ψεκαστός κινητήρας του MSX 125 είναι αερόψυκτος, ενώ διαθέτει 2 βαλβίδες. Αποδίδει 9,7 άλογα και 1 και κάτι ψιλά κιλά ροπής. Σίγουρα τα νούμερα αυτά δεν εντυπωσιάζουν, όμως: α) το μικρό βάρος, β) ο συμπλέκτης και γ) το τετρατάχυτο κιβώτιο βοηθούν το μοτέρ να απλώσει πλήρως τα μικρά του φτερά. 


Συμπέρασμα
Το Duke 125 αποτελεί από τις πλέον σοβαρές και ενδεδειγμένες προτάσεις. Δεν είναι ούτε υποκατάστατο, ούτε κάνει παραχωρήσεις οποιουδήποτε είδους, είναι όσο πιο πολύ μοτοσικλέτα γίνεται στον κυβισμό και στην κατηγορία που αντιπροσωπεύει, συνδυάζοντας fun, look, εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και προσεγγίσιμη τιμή αγοράς. Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Το MSX 125 είναι μια μοτοσικλέτα που πετυχαίνει να σου χαρίσει το πολυπόθητο χαμόγελο, ό,τι κι αν κάνεις, όπου κι αν το κάνεις. Το γεγονός πως οδηγείς μια μικρή, αλλά πανέμορφη μοτοσικλέτα, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, με τα λούσα της, με τη σβελτάδα και την ανεμελιά της, σε γεμίζει με όρεξη και καλή διάθεση. Το Z250SL είναι μια από τις πιο απολαυστικές μικρές γυμνές μοτοσικλέτες στην αγορά αυτή τη στιγμή, ικανή να ενθουσιάσει τον hardcore αναβάτη που δεν φοβάται να... λιώσει το μοτέρ. Όσο την πιέζεις, τόσο περισσότερο σε ανταμείβει. Μπορεί να αποτελέσει εύκολα ιδανικό αστικό δίκυκλο, δίχως όμως να γίνεται ποτέ βαρετό.