Εσύ πως τη βάζεις;

Εσύ πως τη βάζεις;

Όλη η αλήθεια για το κιβώτιο ταχυτήτων. Οι δύο τρόποι χρήσης του κιβωτίου μιας μοτοσυκλέτας, πότε και πως χρησιμοποιείται το ανεστραμμένο σασμάν, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε τρόπου.

Το συμβατικό σασμάν είναι η συνηθισμένη επιλογή στα μοντέλα παραγωγής

Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες διαθέτουν σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο λειτουργεί με τον εξής τρόπο. Η πρώτη σχέση επιλέγεται χτυπώντας το λεβιές προς τα κάτω, ενώ οι υπόλοιπες σχέσεις βρίσκονται επάνω. Η συγκεκριμένη διάταξη έχει καθιερωθεί επί σειρά ετών από όλους τους κατασκευαστές και είναι το λεγόμενο συμβατικό σασμάν που βρίσκουμε σε κάθε μοντέλο παραγωγής.

Οι αγωνιζόμενοι προτιμούν το ανεστραμμένο σασμάν

Από την άλλη πλευρά, όταν μιλάμε για αγώνες η πιο διαδεδομένη διάταξη είναι αυτή του ανεστραμμένου σασμάν. Πρόκειται για μια απλή παραλλαγή του συμβατικού, στο οποίο η πρώτη σχέση επιλέγεται κινώντας τον λεβιέ προς τα επάνω, ενώ οι υπόλοιπες προς τα κάτω. Το ανεστραμμένο σασμάν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στις ασφάλτινες πίστες, και θεωρείται ότι παρουσιάζει πλεονεκτήματα έναντι του συμβατικού. Ας δούμε ποια είναι αυτά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Τα πλεονεκτήματα του ανεστραμμένου

Ορισμένοι αναβάτες ισχυρίζονται ότι η χρήση του κιβωτίου με τον ανεστραμμένο τρόπο, μπορεί ακόμα και να μειώσει τον χρόνο μέσα στην πίστα λόγω ταχύτερων αλλαγών, ωστόσο αυτό είναι, κατά μεγάλο βαθμό, υπερβολή. Το κύριο πλεονέκτημα που δίνει η μετατροπή αυτή, είναι καλύτερος χειρισμός του κιβωτίου, όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση. Στις αριστερές στροφές, μειώνεται ο κίνδυνος να βρει το πόδι του αναβάτη στην άσφαλτο, ενώ στις δεξιές τα ανεβάσματα είναι πιο εύκολα, καθώς ο αναβάτης δεν χρειάζεται να βάλει το πόδι του κάτω από τον λεβιέ, θυσιάζοντας την σταθερότητά του. Παρά το γεγονός ότι η αντιστροφή του σασμάν είναι εξαιρετικά δημοφιλείς στους αγωνιζόμενους, πολλοί δείχνουν την προτίμησή τους στο συμβατικό σύστημα. Τρανταχτά παραδείγματα αποτελούν ο Max Biaggi και ο Kevin Schwantz, οι οποίοι δεν υιοθέτησαν ποτέ το ανεστραμμένο σασμάν.

Ο κατάλληλος τύπος σασμάν είναι αυτός που βολεύει τον καθένα 

Ποιος τρόπος είναι πιο κατάλληλος λοιπόν, για τους αναβάτες; Δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση παρά μόνο ότι είναι θέμα προσωπικής προτίμησης. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό κέρδος από την χρήση είτε του ενός είτε του άλλου τρόπου, οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν την διάταξη που προτιμούν. Με πιο απλά λόγια, εάν σας βολεύει ο συμβατικός τρόπος αλλαγών, δεν χρειάζεται να αναστρέψετε τον τρόπο λειτουργίας του σασμάν, πιστεύοντας ότι θα δείτε σίγουρη βελτίωση.

Το συμβατικό σασμάν είναι η συνηθισμένη επιλογή στα μοντέλα παραγωγής
Οι αγωνιζόμενοι προτιμούν το ανεστραμμένο σασμάν
Ο κατάλληλος τύπος σασμάν είναι αυτός που βολεύει τον καθένα 
Έτυχε ποτέ να οδηγήσεις μοτοσυκλέτα με ανεστραμμένο σασμάν; Πώς σου φάνηκε;