Εσείς, ποια σχολή θα επιλέγατε; Ιαπωνική ή Ευρωπαϊκή;  

Ευρώπη vs Ιαπωνία

Μια μονομαχία με φανατικούς οπαδούς και από τις δύο πλευρές, που πολλές φορές έχει γίνει το θέμα ατελείωτων συζητήσεων σε καφετέριες και όχι μόνο.

 
Με την πάροδο των ετών, τις αγοραπωλησίες και τις μετακινήσεις των εργοστασίων, οι μοτοσυκλέτες έχουν χάσει μερικά από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τις ξεχώριζαν και πλέον οι διαφορές μεταξύ ευρωπαϊκών και ιαπωνικών μοντέλων είναι λιγότερο αισθητές σε σχέση με το παρελθόν.

Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι έχουν χάσει το χαρακτήρα τους, αφού ακόμη και σήμερα αν ασχολείσαι μερικά χρόνια με το χώρο, μπορείς να καταλάβεις την προέλευση μιας μοτοσυκλέτας, από την εμφάνιση και την οδηγική συμπεριφορά, ακόμα και αν λείπει το σήμα και τα αυτοκόλλητα της εταιρίας.

Τα τελευταία χρόνια, το σήμα κατατεθέν των ευρωπαϊκών μοτοσυκλετών είναι τα εξελιγμένα περιφερειακά, από ανεξάρτητες καταξιωμένες εταιρίες. Αυτός είναι και ένας λόγος, που οι τιμές τους πολλές φορές υπερβαίνουν τα αντίστοιχα ιαπωνικά μοντέλα. Αναρτήσεις και φρένα είναι οι συνηθέστερες επιλογές, αλλά επεκτείνονται ακόμα και σε ζάντες κ.α. στις special εκδόσεις. Ομοίως και οι Ιάπωνες, δεν αφήνουν τα κορυφαία μοντέλα τους χωρίς ακριβά περιφερειακά, αλλά στις αρχικές εκδόσεις προτιμούν συνήθως εγχώριες επιλογές, που κρατούν το κόστος πιο χαμηλά χωρίς, όμως, να υστερούν σε απόδοση.

Μια ακόμα διαφορά είναι η διάταξη και η λειτουργία των κινητήρων. Στα εξ ανατολής μοντέλα, βλέπουμε συχνότερα 4 ή 2 κυλίνδρους σε σειρά, με χαρακτηριστικό τους την ομαλή λειτουργία, ενώ οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές υιοθετούν πιο συχνά διατάξεις κυλίνδρων σε σχήμα V, L ή και Boxer ανάλογα την εταιρία. Κάθε κινητήρας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και τους δικούς του οπαδούς, που σε πολλές περιπτώσεις είναι φανατικοί και δεν αλλαξοπιστούν με τίποτα. Το πλαίσιο είναι, επίσης, ένα στοιχείο που διαφοροποιούνται μοντέλα ίδιων κατηγοριών. Χωρίς να είναι κανόνας, στα ευρωπαϊκά θα δούμε πιο συχνά ατσάλινο χωροδικτύωμα, ενώ στα ιαπωνικά τη χρήση αλουμινίου.

Όσον αφορά το θέμα της αξιοπιστίας, σίγουρα θα έχετε ακούσει πολλές ιστορίες… Πάντα θα υπάρχουν αναβάτες με την κλασική ελληνική νοοτροπία, που τους κάνει να πιστεύουν ότι η επιλογή τους είναι η καλύτερη, θάβοντας στις συζητήσεις τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Σίγουρα κάποιες μοτοσυκλέτες θα βγάλουν περισσότερες ζημίες, αλλά πλέον μεγαλύτερο ρόλο παίζει η οδήγηση και η συντήρηση, παρά η χώρα προέλευσης της μοτοσυκλέτας.

Με λίγα λόγια θα λέγαμε ότι οι ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες έχουν περισσότερο χαρακτήρα, (ένα χαρακτηριστικό που σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι), ενώ οι ιαπωνικές χαρακτηρίζονται από την ευχρηστία και τη φιλικότητα, που κάνει ακόμα και τον κάτοχο ενός superbike να μπορεί να πάει μετά την πίστα για ψώνια. Κατά τη γνώμη μας, λοιπόν, δεν μπορούν να μπουν όλες οι μοτοσυκλέτες σε ένα καζάνι και να βγει νικητής. Κάθε αναβάτης πρέπει να επιλέγει ξεκάθαρα με βάση τις δικές του προτιμήσεις, να ζυγίζει τις προτεραιότητες  του, να μαθαίνει πληροφορίες για το μοντέλο που τον αφορά και να μην τον απασχολεί αν είναι ευρωπαϊκό ή ιαπωνικό. Εσείς, με τι κριτήρια θα επιλέγατε;
 
 

  • AGGELOS

    Αν ασχολούμασταν με το ποιος παίρνει τους τίτλους,απλά θα διαπιστώναμε ότι στην κορυφαία κατηγορία,αυτή των GP,από το 1975 έχει κερδίσει τίτλο Ευρωπαικό μηχανάκι μόνο μια φορά..!!Οι Ιάπωνες ότι και να λέμε είναι κορυφαίοι στο θέμα αξιοπιστία.Έχουν πιάσει εδώ και πολλά χρόνια τον σφυγμό του μέσου καταναλωτή,αγοραστή και το αποδεικνύουν κάθε μέρα.Όταν η Χόντα για παράδειγμα έχει πάνω από 1 μύρριο πωλήσεις δικύκλων το χρόνο,τι να κάνει η Ντουκάτι με τις 50-60 χιλιάδες..??Είναι ένα κουνούπι μπροστά στον γίγαντα.Οι δε Κορεάτες έρχονται με μεγάλη ταχύτητα κι ας είναι ακόμα στα σκουτεροειδή.Αν βάλουμε όλες μαζί τις πωλήσεις των Ευρωπαίων είναι το 1/3 άραγε της Σουζούκι...???

      3
  • Nikosbuffon

    Duc καλες οι ευρωπαικες αλλα χαλανε να μην πω για ktm kai ducati.μεχρι και τα ταιβανεζικα ποιο αξιοπιστα βλεπε kymco k sym.

      3
  • Duc

    Maestro η ασχετοσύνη σου προδίδει προφανώς την ηλικία σου!!!!Για πες μας λίγο πιο 4κύλινδρο Ιαπωνικό είναι πιο γρήγορο απο ένα aprilia rsv4 και απο ένα bmw s1000r! !!!Και αν θες και τα δικύλινδρα ducati panigale και ktm rc πιο Ιπωνέζικο τα πιάνει???Δες λίγο στα sbk πόσα πρωταθλήματα έχει η ducati με υποδέστερα άλογα σε σχέση με τα 4κύλινδρα εξ-Ιαπωνίας μεριά!!!!!Αν πιάσουμε και το θέμα σχεδιασμού και συναισθήματος εκεί τα Ιαπωνικά απλά δεν υπάρχουν! !!!

      8
  • Nikosbuffon

    Οι ευρωπαϊκες μηχανές ειναι σαν τα αυτοκίνητα πολλα εξτρα πολλα ηλεκτρονικά και οταν χτυπα ξύλο χαλασει σου βγαινει οσο το αγορασες.οποτε japan γιατι έχουν λιγότερα ηλεκτρονικά η τα βγαζουν σε εκδόσεις με λιγοτερα εξτρα. Και απο αξιοπιστία ένταξη εδω γελανε και οι τοχοι.😉

      9
  • Nikos

    Τα πἀντα ,προσωπικά γράφω για εμένα , έχουν κριτήριο το οικονομικό. Κάνεις υπομονή και μαζεύεις ,αλλά και πάλι δεν φτάνεις για να πάρεις αυτό που γουστάρεις. Όπότε κάνεις συμβιβασμούς. Όχι στην ποιότητα ,αλλά στα κυβικά. Προσωπικά πιστεύω ,ότι είναι θέμα γούστου του καθενός,είτε στο Ιαπωνικό,είτε στο Ευρωπαικό,είτε ακόμη και στο Αμερικάνικο.

      2
  • ducduc

    @ νεκτάριος : Ποιο ακριβώς είναι το πακέτο του συνόλου των Ιαπωνικών; Η αστεία ιπποδύναμη , η αισχρή σχεδίαση , η μηδαμινή τεχνολογία και το τεράστιο βάρος τους να υποθέσω; Και για ποια μεταπώληση μιλάς; Των σκουτερόπαπων; Χαίρω πολύ. Για πες μου την μεταπώληση ενός Crosstourer1200 κι ενός GS1200.

      7
  • νεκταριος

    συγκεκριμενα ευρωπαικα θα εχουν το πακετο αυτο που θελει ο ελληνας..και μην πει κανεις οτι ειναι η γρηγορη οδηγηση και μονο...μονο αυτο δεν μπορεις να κανεις στην ελλαδα για λογους που ξερουμε ολοι ! τα ιαπωνικα...εχουν το πακετοαν οχι ολα...σιγουρα πολλα περισσοτερα απο τα ευρωπαικα! τελος θα πω τουτο....μεταπωληση... ολα τα ιαπωνικα κρατανε τιμη..τα ευρωπαικα..οχι !

      1
  • fzr1000

    Οι Ελληνικοι αγωνες αλλα και τα track day των Μεγαρων ψηφιζουν Ιαπωνα. Τα μαγαζια με τα μτχ ενδοιφερωντε κυριως για Ιαπωνικα. Οσοι θελουν να αγορασουν μηχανακι και διαβαζουν περιοδικα θελουν Ευρωπαικο!!

      3
  • NIKOS

    Προσωπικά επιλέγω ευρωπαικά τα περιφερειακά έχουν μεγαλύτερη σημασία πλέον για ασφάλεια και άνεση. Βέβαια αυτό είναι στην προσωπική κρίση του καθενός. Πάντως δεν πιστεύω πως τα ιαπωνικά είναι πλέον είναι πιο αξιόπιστα ...

      12
  • pan

    Ρε συ Maestro δεν μα είπες πιο από τα Ιαπωνικά 4κύλινδρα έρχεται στα ίσα με το BMW S1000R !!!Για να μην πάμε σε 2κύλινδρα Ducati και KTM που με το καλημέρα έχουν τεράστια ροπή και ούτε αυτά μπορούν να τα πιάσουν !!!Να μην πούμε για σχεδιασμό και φρένα (μεγάλο κεφάλαιο)!!!!!Μόνο στην αξιοπιστία ίσως ή οποία παίζεται πλέον !!!!

      15
  • Menelaos

    Αν θέλεις το μηχανάκι σου να έχει χαρακτήρα, να στρίβει και να το θαυμάζεις κάθε φορά που το κοιτάς παίρνεις Ευρωπαικό. Καλά και τα Ιαπωνικά αλλά μόνο αν σου αρέσει η μετριότητα και θές να είσαι ένας απο τους πολλούς.

      18
  • Maestros

    Όταν οι σχιστομάτιδες έφτιαχναν μηχανάκια, τα ευρωπαϊκά μαστοράκια είχαν την αρχική τους ενασχόληση με δίκυκλα καβουρδιστήρια. Τετρακύλινδρα επιδόσεων, αξιοζήλευτα μέχρι και στις μέρες μας, ενάντια σε απαρχαιωμένους Boxer.Οι Ευρωπαιοι δεν έχουν να αντιπαρατάξουν τίποτα σοβαρό παρά μόνο τα τελευταία χρόνια που γεμίσαν τα μηχανάκια με ένα σωρό ακριβά περιφερειακά μπας και κλέψουν λίγη από την πίτα των πωλήσεων.

      16
  • THS

    Η επιλογή προσωπικά θα γινότανε με κριτήρια α)Value for money β)αξιοπιστίας γ)εμφάνισης υποκειμενικά. Είναι γνωστό πως κάποια συγκεκριμένα μοντέλα ανεξαρτήτως ηπείρου είναι best seller στην κατηγορία τους γιατί για παράδειγμα έχουν έναν πολύ αξιόπιστο κινητήρα και μια κατα γενική ομολογία συμπαθητική εμφάνιση. Το ότι το BMW 1200 GS Adv είναι στο top 5 των ταξινομήσεων ακόμα και στις μέρες μας στο ταλαιπωρημένο οικονομικά Ελλάντα κάτι λέει. Απο την άλλη δεν νομίζω να υπάρχει δίκυκλο που να συγκρίνετε σε αξιοπιστία και Value for Money με το Honda C50 που ακόμα βλέπω κάποια να κυκλοφορούν με το τελάρο της Amstel για μπαγαζιέρα.

      9