Η Moto Guzzi V50 εμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 70 ως απάντηση της ιταλικής φίρμας στη ραγδαία άνοδο της μεσαίας κατηγορίας.
Η V50 I ήταν το θεμέλιο της σειράς, με δικύλινδρο V 90° αερόψυκτο κινητήρα 45 ίππων, συνδυασμένο φρενάρισμα και υψηλή ευκολία χειρισμού. Ωστόσο, η άβολη σέλα και η απουσία ζελατίνας αποτέλεσαν σημεία κριτικής.
Παρά τις διαφορές από γενιά σε γενιά, όλες οι εκδόσεις της σειράς V50 διατήρησαν τον ίδιο βασικό τεχνικό πυρήνα: αερόψυκτο V2 κινητήρα, στιβαρό σωληνωτό πλαίσιο και δισκόφρενα Brembo εμπρός–πίσω.