Yamaha TZ Flat Track

Μπορείτε να φανταστείτε μοτοσυκλέτα για flat track με… τετρακύλινδρο, δίχρονο μοτέρ; Η δημιουργία του Brad Peterson είναι ακριβώς αυτό!

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

Η αυτοκρατορία των δίχρονων κινητήρων στις εφαρμογές μεγάλης ισχύος και αγώνων δεν έχει πολλά χρόνια, που «κατέρρευσε» λόγω των κανονισμών ρύπων, ωστόσο μόνο νεκρή δεν θεωρείται από τους enthusiasts του χώρου! Πάρα πολλά πρότζεκτ βασίζονται σε δίχρονα μοτέρ, λόγω της ευκολίας επέμβασης και ρύθμισης τους αλλά και του «τσαμπουκαλεμένου» old-school χαρακτήρα τους και αυτή η TZ750 δεν αποτελεί εξαίρεση.

Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα-έργο του Brad Peterson, βασισμένη σε μια από τις ισχυρότερες αγωνιστικές της δεκαετίας του 1970 που είχε ξεπεράσει την ταχύτητα των 230 χιλιομέτρων την ώρα!
Το πλαίσιο της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας είναι ένα από τα 6 μόνο, αγωνιστικά σασί που είχαν σχεδιαστεί από τον Doug Shwerma και κατασκευαστεί από τον Jeff Palhegyi, ενώ ο τετρακύλινδρος κινητήρας  έλαβε την φροντίδα του γνωστού βελτιωτή Scott Guthrie. Αποδίδει 120 ίππους, ενώ τα 4 καρμπυρατέρ της Lectron έχουν ρυθμιστεί κατάλληλα ώστε να είναι (όσο γινεται…) «οδηγήσιμος» σε συνθήκες δρόμου.

Η εξάτμιση με τους 4 θαλάμους διαστολής και τα 4 τελικά έχει κατασκευαστεί επίσης στο χέρι, από τον Jeff Palhegyi, ενώ στο εμπρός πιρούνι και στο πίσω μέρος η μοτοσυκλέτα δέχθηκε τμήματα από μια R6 (το ιδιο το πιρούνι και ένα από τα 3 φρένα εμπρός, αλλά και το πίσω φρένο). Οι ακτινωτές ζάντες είναι 19 ιντσών, με την πίσω να έχει έδραση ταχείας αλλαγής.

Οι τρόμπες φρένων και συμπλέκτη προέρχονται από την Brembo, ενώ το τιμόνι είναι της Flanders, μια από τις παλαιότερες εταιρείες στον χώρο των aftermarket τμημάτων. Ο Peterson έβαψε ο ίδιος την μοτοσυκλέτα σε κόκκινο και μαύρο, ενώ την εξόπλισε με φώτα προκειμένου να εξασφαλίσει την νομιμότητα της για κυκλοφορία στο δρόμο!Η μοτοσυκλέτα δεν έχει μίζα, ούτε μανιβέλα και παίρνει μπροστά… μόνο «σκαστή» , ενώ όπως λέει ο ίδιος ο Peterson, η δύναμη του δίχρονου 4κύλινδρου έρχεται όλη μαζί στις 7.000 στροφές, όπου και απλά «ξεκολλά και τους δύο τροχούς από την άσφαλτο»! Μάλιστα…