To αεροδυναμικό... έπος στο παγκόσμιο επίπεδο αγώνων, συνεχίζεται με νέες εξελίξεις για το 2020.

WSBK: Νέοι κανόνες για τα αεροδυναμικά

Με τις εξελίξεις γύρω από το θέμα να τρέχουν, η διοργάνωση των World Superbikes βάζει νέους κανόνες σχετικά με τα «φτεράκια» και τα ανάλογα βοηθήματα. Δείτε περισσότερα.

Με την Ducati να έχει ανοίξει τον χορό των αεροδυναμικών βοηθημάτων και στα World Superbikes, αλλά και την Honda να μπαίνει σιγά σιγά στο παιχνίδι με την νέα RR-R, η διοργανωτική αρχή των WSBK «πείραξε» τους κανονισμούς, στις παραμονές του πρωταθλήματος του 2020.

Πιο συγεκριμένα, βάσει του νέου κανονισμού, οι μοτοσυκλέτες που θα αγωνίζονται στο πρωτάθλημα WSBK θα μπορούν να φέρουν αεροδυναμικά βοηθήματα, υπό έναν αυστηρό όρο: Θα πρέπει και οι εκδόσεις παραγωγής της μοτοσυκλέτας, να φέρουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα αυτά. Επίσης, κάθε τυχόν «ενεργό» ή «κινούμενο» αεροδυναμικό βοήθημα θα πρέπει να συναντάται ακριβώς με την ίδια λειτουργία, χωρίς καμία απολύτως επέμβαση, και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, προκειμένου να μπορεί να τοποθετηθεί στην αγωνιστική.

Με τον τρόπο αυτό, αν λ.χ. ένας κατασκευαστής παρουσιάσει μοτοσυκλέτα με ένα συγκεκριμένο σετ βοηθημάτων που θα είναι «μπλοκαρισμένα» στο μοντέλο παραγωγής αλλά θα έχουν την δυνατότητα μετακίνησης σε αγωνιστική χρήση, θα επιτρέπεται η χρήση μόνο της ρύθμισης παραγωγής. Φαίνεται ότι τα μέτρα θέλουν να προλάβουν τις τάσεις των κατασκευαστών, να εξερευνήσουν την «ενεργή αεροδυναμική» με πεδίο ανάπτυξης τους αγώνες.

Κατά τα άλλα, μικρές αλλαγές ανακοινώθηκαν στους κανονισμούς, μεταξύ των οποίων μια τροποποίηση σχετικά με τους ελέγχους της πίεσης των ελαστικών (που πλέον μπορεί να γίνουν σε οποιοδήποτε σημείο της pit lane) και των περιπτώσεων παραβίασης των ορίων της πίστας στον τελευταίο γύρο του αγώνα (ο εκάστοτε αναβάτης θα τιμωρείται αν διαπιστώνεται ότι απέκτησε πλεονέκτημα λόγω της παράβασης του).