Το στατιστικό στοιχείο για την Ελλάδα που θα σας… τρομάξει

Το στατιστικό στοιχείο για την Ελλάδα που θα σας… τρομάξει

Ήξερες πόσες μοτοσυκλέτες εμπλέκονται καθημερινά σε ατυχήματα; Τι γίνονται αυτές οι μοτοσυκλέτες μετά; Πως μπορούμε να προστατευτούμε ως αγοραστές μεταχειρισμένων;

Αφορμή του συγκεκριμένου άρθρου είναι μια συζήτηση που είχαμε με στέλεχος της αγοράς μοτοσυκλέτας με μεγάλη εμπειρία και πολύχρονη παρουσία στον χώρο. Το πρώτο πράγμα που μας ρώτησε ήταν «ξέρετε πόσες μοτοσυκλέτες εμπλέκονται σε ατύχημα καθημερινά;» Αυτό που μας παρουσίασε μας σόκαρε.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


80 μοτοσυκλέτες κατά μέσο όρο εμπλέκονται καθημερινά σε ατυχήματα. Το γιατί συμβαίνουν τόσα πολλά είναι μια άλλη κουβέντα και έχει να κάνει με την οδηγική μας παιδεία, ας επανέλθουμε όμως στο «80 μοτοσυκλέτες κάθε μέρα». Το νούμερο αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις που γίνονται σε ασφαλιστικές εταιρείες, άρα προφανώς έχουν αφαιρεθεί τα μικρότερα ατυχήματα του τύπου «με ακούμπησε» ή «τα βρήκαμε μεταξύ μας με 50 – 100 ευρώ», που είναι και αυτά επικίνδυνα, αλλά μικρότερης βαρύτητας.

80 μοτοσυκλέτες την ημέρα επί 30 ημέρες, μας κάνει 2.400 μοτοσυκλέτες τον μήνα. Αν το νούμερο αυτό το πολλαπλασιάσουμε επί 12, έχουμε 28.800 ατυχήματα κάθε χρόνο. Δηλαδή μιλάμε για σχεδόν 30.000 μεταχειρισμένα δίκυκλα που στην καλύτερη περίπτωση έχουν επισκευαστεί και λέμε στην «καλύτερη» γιατί όλοι γνωρίζουμε πόσο μεγάλο είναι το κόστος αν η μοτοσυκλέτα χρειαστεί καλίμπρα. Ακόμα και στην περίπτωση επισκευής όμως, ξέρουμε πολύ καλά ότι το πλαίσιο, το υποπλαίσιο και άλλα δομικά στοιχεία έχουν αποκτήσει ελαστικότητα. Το κύριο ερώτημα όμως είναι «ίσωσε, είναι ασφαλές πλέον;»

Ας επιστρέψουμε τώρα στην «Ελλαδίτσα μας». Τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου δείχνουν ότι στη χώρα μας γίνονται κάθε χρόνο περισσότερες από 60.000 μεταβιβάσεις και στο νούμερο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι ταξινομήσεις καινούργιων μοντέλων. Δηλαδή, 60.000 δίκυκλα κάθε χρόνο αλλάζουν χέρια (από έμπορο σε ιδιώτη, από ιδιώτη σε ιδιώτη ή από ιδιώτη σε έμπορο) και σε αυτά εμπεριέχονται και τα σχεδόν 30.000 που έχουν εμπλακεί σε ατύχημα. Έτσι, ο κίνδυνος να πάρουμε ένα τρακαρισμένο ή ακόμα χειρότερα, ένα κακώς επισκευασμένο κι επικίνδυνο δίκυκλο, πολλαπλασιάζεται.

Πίσω λοιπόν από τις υποτιθέμενες «ευκαιρίες» με τις χαμηλότερες συνήθως τιμές κρύβονται τρομεροί κίνδυνοι. Πως όμως μπορούμε να προστατευτούμε; Είναι απλό, ζητώντας πιστοποίηση της κατάστασης του μεταχειρισμένου που μας ενδιαφέρει. Εφόσον, τα «βρούμε» στην τιμή και συμφωνήσουμε στον τρόπο πληρωμής, ζητάμε μαζί με τα πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας και τα υπόλοιπα χαρτιά της μοτοσυκλέτας, πιστοποίηση ότι το δίκυκλο που παίρνουμε είναι ακριβώς στην κατάσταση που μας περιέγραψε ο πωλητής. Ένας επαγγελματίας έμπορος, ο οποίος είναι σίγουρος για το προϊόν του, δεν θα σας το αρνηθεί. Οι σωστοί επαγγελματίες, όχι μόνο οι εξουσιοδοτημένοι, συνήθως ελέγχουν τα δίκυκλα που παίρνουν, αλλά ούτε κι εκείνοι μπορούν να είναι 100% σίγουροι. Ο μόνος τρόπος να πιστοποιηθεί η κατάσταση μιας μοτοσυκλέτας είναι από κάποιον ανεξάρτητο φορέα με υπερσύγχρονα μηχανήματα.

Στην περίπτωση μεταβίβασης από ιδιώτη σε ιδιώτη τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα, καθώς το κόστος του ελέγχου ξεκινά από τα 90 περίπου ευρώ αναλόγως του κυβισμού της μοτοσυκλέτας (δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο της MotoCert), οπότε ο πωλητής μπορεί να σας κάνει τη ζωή δύσκολη γιατί ίσως να μη θέλει να επωμιστεί το κόστος. Σε αυτή την περίπτωση μια δίκαιη λύση θα ήταν να πληρώσετε εσείς το κόστος αν η μοτοσυκλέτα είναι σε καλή κατάσταση και προχωρήσετε τελικά στην αγορά. Διαφορετικά, αν τα αποτελέσματα των μετρήσεων δεν ταιριάζουν με τα όσα σας είπε ο πωλητής, θα πρέπει να αναλάβει εκείνος τα έξοδα.

Σε κάθε περίπτωση το κόστος της μέτρησης είναι αμελητέο, αν αναλογιστείς ότι η μοτοσυκλέτα σου αποκτά αυτομάτως μεγαλύτερη αξία και μπορείς να είσαι 100% σίγουρος ότι έχεις στα χέρια σου ένα ασφαλές όχημα. Είναι περιττό να αναφέρουμε ότι το κόστος της πιστοποίησης της MotoCert είναι πολύ μικρότερο από μια ακριβή επισκευή που μπορεί να προκύψει αργότερα, ενώ θα βοηθήσει και σε περίπτωση που κάποια ασφαλιστική εταιρεία αρνηθεί μελλοντικά να σας αποζημιώσει σε περίπτωση ατυχήματος.



Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι το δίκτυο συνεργατών της  ΜΟΤΟCERT αριθμεί σήμερα 296 σημεία εξυπηρέτησης, από τα οποία τα 279 βρίσκονται στην Αθήνα. Με ένα κλικ εδώ μπορείτε να βρείτε κι εσείς έναν έμπορο που δίνει πιστοποιήσεις από ανεξάρτητο φορέα για τα μεταχειρισμένα δίκυκλα που διαθέτει. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί σε μικρό χρονικό διάστημα και αυτό μόνο θετικό είναι για όλους εμάς που κάποια στιγμή θα αγοράσουμε μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα.

Αξίζει να θυμάστε ότι ακόμα και ένα παπί που αγοράσατε για 1.000 – 1.500 ευρώ, μπορεί να σας σκοτώσει, αν δεν είναι «σωστό», και αυτό το καταλαβαίνουμε όλοι όσοι καβαλάμε μοτοσυκλέτα. Πλέον, υπάρχει η δυνατότητα να ελέγξεις την κατάσταση της μοτοσυκλέτας που αγοράζεις και δεν πρέπει να το αφήσεις στην τύχη. Η ζωή σου αξίζει πολλά, πολλά… πολλά περισσότερα.

www.motocert.gr

  • Απόστολος Χλαπανας

    Ένα πολύ χρήσιμο άρθρο με αποδεικτικα στοιχεία που θα έπρεπε όλοι οι φίλοι των διτροχων να διαβάσουν! Η αγορά μεταχειρισμενου θα πρέπει να γίνεται με πολύ προσοχή και αν είναι δυνατόν από οικονομική άποψη να αποφεύγεται. Το καινούριο σαφέστατα είναι εγγύηση

      28