Θα την πουλήσεις ακριβά ή θα την «σκοτώσεις»;

Θα την πουλήσεις ακριβά ή θα την «σκοτώσεις»;

Νομίζεις ότι η μοτοσυκλέτα σου θα αποδειχθεί χρυσός όταν θα την πουλήσεις στον επόμενο και ότι θα πιάσεις...την καλή; Ή μήπως θα αναγκαστείς να βάλεις μια τιμή χώμα για να καταφέρεις να την αποχωριστείς;

Η αξία μεταπώλησης μιας μοτοσυκλέτας είναι ένας παράγοντας που πολλοί αναβάτες θεωρούν σημαντικό, πριν αγοράσουν. Σε ποιο βαθμό όμως πρέπει να αφήνουμε αυτό το δεδομένο να επηρεάζει την τελική μας απόφαση; Μήπως τελικά, δεν είναι τόσο σημαντικό όσο νομίζουμε; Μήπως επίσης, δεν πρόκειται να πουλήσουμε τη μοτοσυκλέτα όσο ακριβά πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Ανανεώσεις επιτυχημένων μοντέλων ή νέες μοτοσυκλέτες που βασίζονται σε ιδέες-στανταράκια γενικά πετυχαίνουν και στην μεταπώληση. Ωστόσο, μια πραγματικά καινούργια μοτοσυκλέτα στην αγορά, δεν σχηματίζει αμέσως αποτύπωμα, όσον αφορά την μελλοντική της πορεία στην αξία μεταπώλησης. Είναι οξύμωρο να σκεφτούμε ότι θα πρέπει να αποφύγουμε την αγορά της μοτοσυκλέτας που επιθυμούμε, επειδή δεν είμαστε βέβαιοι για το πώς θα την πουλήσουμε αργότερα. Το ίδιο και στην αντίστροφη περίπτωση. Είναι άτοπο να εκτιμήσουμε μόνοι μας το πόσο καλά θα πουληθεί η καλή μας αφού εμείς την απολαύσουμε. Και πάλι λοιπόν, αφήνουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας στην άκρη, σκεπτόμενοι να μην χάσουμε χρήματα.

Στην αγορά του σήμερα τα καινούργια μοντέλα χάνουν την αξία τους γρήγορα. Μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα συνήθως χάνει το 30% της αξίας της μόλις μετά τον πρώτο χρόνο, ενώ η μελλοντική πορεία εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες και δύσκολα ένα μοντέλο θα αγγίζει το 50% της αρχικής του τιμής εντός τριετίας. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: Πόσο ακριβά μπορείς, αλήθεια, να πουλήσεις τελικά την μοτοσυκλέτα σου; Σκέψου ότι εσύ πιθανόν να κάνεις περισσότερα ή λιγότερα χιλιόμετρα από τον μέσο όρο, να κάνεις βελτιώσεις ή να βάλεις αξεσουάρ ή να την αγοράσεις απλά για να την… βλέπεις. Τελικά όμως, λίγες είναι οι μοτοσυκλέτες που πουλιούνται πιο ακριβά από μια συγκεκριμένη μέση τιμή που τους αποδίδεται στην αγορά μεταχειρισμένου. Όσον αφορά τις ήδη μεταχειρισμένες τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα, αφού στις αγγελίες θα δεις κάθε καρυδιάς καρύδι.
 
Μην τρέφεις αυταπάτες λοιπόν! Τα χρήματα που θα ρίξεις πάνω σε μία μοτοσυκλέτα σε βελτιώσεις, ειδικά αν αυτές αλλάζουν τις εργοστασιακές προδιαγραφές, όχι μόνο δεν θα τα πάρεις πίσω, αλλά μπορεί ακόμα και να ρίξουν την αξία μίας μοτοσυκλέτας. Μια μοτοσυκλέτα πουλάει καλύτερα, όταν είναι εργοστασιακή ή όσο πιο κοντά στην εργοστασιακή μορφή γίνεται και οι κραυγαλέες βελτιώσεις απομακρύνουν, σε πολλές περιπτώσεις, τον υποψήφιο αγοραστή. Αν, δε, η λίστα με τα extra στην αγγελία σου είναι το ίδιο παραφουσκωμένη όπως και η τιμή, ετοιμάσου να την ρίξεις ή αλλιώς ετοιμάσου να την παντρευτείς! Πολλές μοτοσυκλέτες κρύβουν σοβαρά θέματα πίσω από μια εντυπωσιακή εμφάνιση φορτωμένη αξεσουάρ και οι αγοραστές το έχουν καταλάβει πλέον… Για αυτό αν έχεις σκοπό να πουλήσεις σχετικά γρήγορα, μην της ρίξεις περιττά χρήματα. Από τη άλλη, αυτό που αναζητούν πολλοί αγοραστές είναι η συντήρηση να γίνεται στην ώρα της και σε εξουσιοδοτημένο πάντα συνεργείο. Αυτό ανεβάζει τελικά την μεταπωλητική αξία και κάνει πιο εύκολη την πώληση της μοτοσυκλέτας.

Η μοτοσυκλέτα δεν είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς. Στην μοτοσυκλέτα του, ο αναβάτης βλέπει και ένα μέσο διασκέδασης και απόδρασης το οποίο αντικατοπτρίζει τα γούστα του και όχι μόνο τις ανάγκες του. Αν λοιπόν σκεφτόμαστε υπερβολικά πολύ την μεταπώληση όταν επιλέγουμε καινούργια μοτοσυκλέτα, αφήνουμε έξω πολλές επιλογές, μέσα στις οποίες μπορεί τελικά να είναι κάτι που μας ταιριάζει. Στο ίδιο πνεύμα, επιλέγοντας μια καινούργια μοτοσυκλέτα από την οποία προσδοκούμε υψηλή μεταπώληση, μπορεί να συμβιβαστούμε σε οδηγικό επίπεδο με κάτι που δεν ταιριάζει στις ανάγκες ή τα θέλω μας, με τις αντίστοιχες… ψυχολογικές συνέπειες.
 
Εσείς τι λέτε; Πόσο σημαντική είναι για σας η αξία μεταπώλησης; Πιστεύετε ότι μπορεί μια μοτοσυκλέτα να φέρει πίσω, τα χρήματα τα οποία ο αναβάτης επένδυσε σε αυτή; 
 

  • nikos

    Cb500x 5 ετοιας και βάλε και τα πουλάνε πάνω από 4500 ευρώ. Vstrom 10ετοιας 4000 ευρώ. Μιλάς με τον πωλητή και σου λέει " Α φίλε μου τόσο πάνε " Και τελικά τις αφήνουν σε μάντρες για 3500 και ούτε 3000 αντίστοιχα πέφτοντας στη παγίδα της ανταλλαγής... Αυτό καταρχάς είναι θέμα εγωισμού και επιπολαιότητας θεωρώντας ότι χτύπησαν ευκαιρία από τον μαντρα. Το ίδιο συμβαίνει στο χώρο του αυτοκινήτου όπου και βρίσκομαι και απορώ με τους ιδιώτες πραγματικά.....

      25
  • Γ.Κ

    Ποιο 50% κατω μετα την τριετια;Eδω υπαρχουν λεβεντες ιδιοκτητες που πουλανε αντβε 1200 gs του 1821,συγγνωμη του 2007 ηθελα να πω,13000 ευρω...οσο για την ψυχοσυνθεση του "Ελληναρα" οδηγου αυτο που εχω καταλαβει ειναι οτι οταν πουλαει,πουλαει ακριβα και οταν αγοραζει θελει να πετυχει οσο το δυνατον πιο μεγαλο σκοντο στην τιμη αγορας...φυσικα αυτη η ιδιαιτεροτητα απηχει και στην οδηγηση οπου σαν αρχοντας του δρομου,του ανηκει φυσικα γιατι ειτε με παπι ειτε με χιλιαρα μηχανη εχει μαθει να τα θελει ολα δικα του ή ετσι τουλαιστον του ειπαν ο μπαμπας και η μαμα μεχρι να πεσουν οι πρωτες "σφαλιαρες" της ζωης(και της αγορας) και προσγειωθει ανωμαλα απο αυτα που ονειρευοταν και σε αυτα που κατεληξε τελικα.

      23
  • Mike

    Δεν υπαρχει αυτο που γραφετε οτι χανει 30% τον πρωτο χρονο και εντος πενταετιας το 50%. Δειτε τιμες και θα το καταλαβετε. Κανενας ελληνας δεν το δεχεται αυτο ουτε το κανει. Ολοι θελουν να πουλησουν ακριβα ειδικα εντος χρονου μηχανες που ηθελα ηταν κοντα στο καινουργιο.

      2