Δοκιμάζουμε σε πραγματικές συνθήκες τις μπίλιες της Tech Pulley.

To Piaggio Beverly 300 που χρησιμοποιήσαμε για την δοκιμή μας.

Test: Μπίλιες Tech Pulley

Τοποθετούμε μπίλιες Tech Pulley στο Piaggio Beverly 300 και μετράμε στην πράξη, την διαφορά στις επιδόσεις! Διαβάστε τι βρήκαμε.

Μια από τις πιο συνηθισμένες και προσιτές σε κόστος μετατροπές  που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε σε ένα scooter, ώστε να βελτιώσουμε τις επιδόσεις του, είναι να αντικαταστήσουμε τα εργοστασιακά αντίβαρα τροχαλίας (ή μπίλιες, όπως είναι πιο γνωστά), με άλλα aftermarket.

Τι είναι όμως τα αντίβαρα-μπίλιες ή αλλιώς ράουλα φυγοκεντρικού;  Στα παραδοσιακά φυγοκεντρικά οι σχέσεις μετάδοσης αλλάζουν εξαιτίας της κίνησης που κάνουν αυτές οι μπίλιες μέσα στην φυγοκεντρική τροχαλία, η οποία βρίσκεται μπροστά στην κάσα μετάδοσης, κοντά στον κινητήρα.  Η αντικατάσταση τους με άλλες aftermarket, αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας της μετάδοσης και επηρεάζει ανάλογα και τις επιδόσεις. 

Για να διαπιστώσουμε στην πράξη αν όλα αυτά ισχύουν, χρησιμοποιήσαμε ως πειραματόζωο ένα Piaggio Beverly S 300 και επιλέξαμε τα αντίβαρα της Tech Pulley για να αντικαταστήσουμε τα εργοστασιακά. 

Γιατί Tech Pulley;  

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.  Η εταιρία εδρεύει στην Ταϊβάν και υπεύθυνος για την ίδρυση της, είναι ένας πρώην σχεδιαστής της Dr Pulley. Στην αρχή κατασκεύασε το Flying Roller I, το οποίο είχε διαφορετική σχεδίαση μπίλιας με ανοιχτά πτερύγια πίσω, αλλά παρά τις πολύ καλές επιδόσεις είχε το μειονέκτημα, ότι σε απότομο φρενάρισμα έπεφτε η μπίλια μέσα στην μπιλιοθήκη. Έτσι το scooter δεν κατάφερνε να βγάλει μεγάλες τελικές, παρά μόνο επιταχύνσεις συν τη φθορά που δημιουργούσε το μεταλλικό κομμάτι πάνω στο αλουμίνιο από την μπιλιοθήκη (μπιλιοφόρος).

Το Flying Roller II δεύτερης γενιάς είναι πλέον κλειστό και ενσωματώνει 3 κατοχυρωμένες πατέντες:

1) Τα πλαϊνά πτερύγια ή πτερύγιο ανάλογα το μέγεθος της μπίλιας, παίζουν σημαντικό ρόλο ώστε η  η μπίλια να βρίσκεται πάντα σε σωστή θέση μέσα στην μπιλιοθήκη υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
2)  Η εγκοπή είναι σε μόνιμη επαφή με την κόντρα από την μπιλιοθήκη. Έτσι,  δεν υπάρχουν κενά στη μετάδοση αλλά ούτε και θόρυβος. Επίσης στο κλείσιμο του γκαζιού δεν αφήνει τη μπίλια να γυρίσει τελείως μέσα, σε αντίθεση με τις εργοστασιακές στρογγυλές που  γυρίζει προς τα μέσα στο κλείσιμο του γκαζιού και ανεβαίνει όταν ανοίξεις πάλι το γκάζι. Το αποτέλεσμα είναι ακαριαία απόκριση και εντονότερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις(ρεπρίζ)
3) Η επιφάνεια τριβής είναι μικρότερη κατά 15% σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη μπίλια της αγοράς, με αποτέλεσμα πιο γρήγορη αντίδραση της μπίλιας προς τα έξω ή προς τα μέσα, αφού δεν κολλάει σε κανένα σημείο.
4) Κατασκευάζεται από  ένα πατενταρισμένο αυτο-λιπαινόμενο συνθετικό υλικό PA46 που περιλαμβάνει υλικά υψηλής τεχνολογίας (τεφλόν, Kevlar ... κλπ) και προσφέρει: χαμηλό συντελεστής τριβής, υψηλή αντοχή στη φθορά,  αντοχή σε υψηλή θερμοκρασία. Η αντοχή του είναι ισάξια ή μεγαλύτερη με τα εργοστασιακά. 

Οι μπίλιες της Tech Pulley βελτιώνουν τη συνολική λειτουργία του συστήματος, αφού πατούν την εξωτερική επιφάνεια μετάδοσης της δύναμης με διαφορετικό τρόπο και σε ευρύτερη επιφάνεια.
Xάρη στο πατενταρισμένο σχήμα τους, καταφέρνουν να συνδυάσουν τα χαρακτηριστικά των κλασικών Round Rollers και να βελτιώσουν αυτά των Sliding Rollers. Έτσι το scooter έχει καλύτερη εκκίνηση, χαμηλότερες στροφές λειτουργίας σε υψηλές ταχύτητες που συνεπάγεται  μειωμένη κατανάλωση, μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, μειωμένο θόρυβο λειτουργίας λόγω του πατενταρισμένου πτερυγίου και αποτροπή αναποδογυρίσματος των ράουλων στο βαριατορ ανεξάρτητα από το βάρος που θα χρησιμοποιηθεί.

Και επειδή ο σκληρότερος κριτής είναι ο δρόμος, μετρήσαμε τις επιδόσεις του Beverly πριν αλλά και μετά την τοποθέτηση των Tech Pulley. To V-BOX είναι αδιάψευστος μάρτυρας και αποδεικνύει ότι οι μπίλιες της Tech Pulley πραγματοποιούν αυτό που υπόσχονται, με ξεκάθαρη υπεροχή σε όλες τις διαδικασίες μετρήσεων. Εδώ να διευκρινίσουμε ότι όλες οι μετρήσεις έγιναν με ράουλα στο εργοστασιακό βάρος. Αλλάζοντας το βάρος των ράουλων, μπορεί να επιτευχθεί ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση των επιδόσεων.

Δείτε παρακάτω σε βήματα, αναλυτικά όλη την διαδικασία που ακολουθήσαμε, για να αντικαταστήσουμε τις μπίλιες του Beverly με αυτές της Tech Pulley και τι αποτελέσματα πήραμε. 
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  • John

    Χμ... πολύ ενδιαφέρουσα η δοκιμή, αλλά η αλήθεια είναι ότι περίμενα και μια μέτρηση κατανάλωσης, για να είναι πλήρης. Υπάρχουμε και κάποιοι που δεν καιγόμαστε για το γκάζι. Εγώ ας πούμε θα ήθελα να κάνω μια αλλαγή στο Beverly για να μην κροταλίζει τόσο (που το καλύψατε) και να ρίξω λίγο την κατανάλωση στην πόλη, που μετακινούμαι κατά κόρον, που δεν καλύφθηκε καθόλου.

      5
    • Mototriti

      Απάντηση: Το περιοδικό μετράει με συγκεκριμένο τρόπο όλα τα scooter, συγκεκριμένη διαδρομή, μικτό κύκλο με συγκεκριμένη ταχύτητα σε κίνηση, λεωφόρο και αυτοκινητόδρομο. Οι μετρήσεις μας έδειξαν μία μικρή βελτίωση 2-3% σε σχέση με την προηγούμενη εργοστασιακή μέτρηση, όπως καταλαβαίνεις το 2-3% είναι μέσα στο όριο του στατιστικού λάθους για αυτό δεν σημειώθηκε. Αυτό που έδειξε η δοκιμή είναι πως βελτίωσε σημαντικά τα ρεπρίζ, δηλαδή έπιανε πιο εύκολα και αβίαστα την ταχύτητα που ήθελες να κινηθείς, αυτό στην πράξη σημαίνει και καλύτερη διαχείριση καυσίμου (στην πράξη λιγότερο άνοιγμα γκαζιού)

        15
  • Vaggelis

    Πόσο επηρεάζει την κατανάλωση; καθώς γίνεται μια αναφορά ότι απλά μειώνει χωρίς να γίνεται κάποια μετρηση

      5
  • Χρήστος κ.

    Εγώ εδώ και 700 χιλιόμετρα έχω αλλάξει στο σκούτερ μου sym cruisym 300i και έχω βάλει τις tech pulley στα ίδια γραμμάρια με τα μαμά και αυτό που είδα είναι ακριβώς αυτό που λέει το τεστ όμως με λιγότερες στροφές στο μοτέρ πλέον άρα και μία μικρή μείωση στην κατανάλωση!

      5
  • Σταυρος Τ.

    Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο και με το VBOX σίγουρα και τεκμηριωμένο...θα ήταν όμως κάλο να γίνει ίδιο τεστ και με προϊόντα άλλον κατασκευαστών (πχ Malossi,Polini)....

      1
  • Ιωακειμ

    Οσο αναφορα για την καταλανωση παιδια νωμιζω οτι η λυση ειναι στο χερι σας, το δεξι πιο συγκεκριμενα, σας βλεπω στον δρομο να θελετε να τα πατε με 1000cc