Ίδια οικονομία χρήσης, καλύτερη οδηγική συμπεριφορά: Αυτή είναι η συνταγή μιας μοτοσυκλέτας που θέλει να τα βάλει με τα παπιά!

Brixton BX125

Kawasaki D-tracker 150

Yamaha MT125

Τα αντι-παπιά!

3 μοτοσυκλέτες που αμφισβητούν την πρωτοκαθερδία του παπιού στην πόλη! Γιατί να επιλέξεις αυτές και όχι ένα παπί; Δες το εδώ!

Όταν κάνεις λόγο για παπί, συνήθως αναφέρεσαι στην οικονομία απόκτησης και χρήσης, την ευκολία οδήγησης και την μεγάλη πρακτικότητα σε ένα απαιτητικό περιβάλλον όπως η πόλη. Υπάρχουν όμως και πολλές μοτοσυκλέτες, που μπορούν να κάνουν το ίδιο, εξίσου καλά! Μάλιστα, μια μοτοσυκλέτα υπερέχει σαφώς στα οδηγικά χαρακτηριστικά, προσφέροντας καλύτερο στήσιμο και ισχυρότερους κινητήρες, μεγαλύτερη χωρητικότητα σε καύσιμο και, πολλές φορές, περισσότερες δυνατότητες. Γιατί να μην στραφείς λοιπόν σε ένα μοτοσυκλετάκι, αντί να αγοράσεις ένα παπί;
Στο σημερινό μας αφιέρωμα, θα ασχοληθούμε με 3 μοτοσυκλέτες… αντι-παπιά, που έχουμε δοκιμάσει: Την κλασικού στυλ Brixton BX 125, την Kawasaki D-Tracker 150 και την Yamaha MT-125, τρία μοντέλα με διαφορετικό στυλ αλλά χαρακτηριστικά που τα κάνουν πολύ καλές καθημερινές μοτοσυκλέτες.

Εμφάνιση-ποιότητα: Σαν 3 διαφορετικοί άνθρωποι

Οι 3 μοτοσυκλέτες έχουν πολύ διαφορετικές σχεδιαστικές ταυτότητες, γιατί όπως πολλάκις έχουμε γράψει, τα γούστα είναι πολλά! Το Yamaha MT-125 είναι το «μοντέρνο» της παρέας. Γνήσιος απόγονος της «σκοτεινής» οικογένειας της Yamaha, το 125 είναι επιθετικό στην εμφάνιση και εμπνέει ένταση και σπορ χαρακτήρα. Το Brixton BX 125 είναι το «νέο-ρετρό» της παρέας υποστηρίζοντας επάξια τον χαρακτηρισμό. Στρογγυλό φανάρι, κλασικές και αγαπημένες γραμμές και μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια δημιουργούν μια εικόνα χειροποίητης, custom κατασκευής. Το Kawasaki D-Tracker είναι το «dual-purpose» της τριάδας. Είναι ένα μαζεμένο σε διαστάσεις motard μοντέλο, με έντονες χρωματικές αντιθέσεις και το χαρακτηριστικό «ύφος» της κατηγορίας που ενθουσιάζει πολλούς αναβάτες. Στο ποιοτικό επίπεδο, οι 3 μοτοσυκλέτες τα πάνε πολύ καλά και ανταποκρίνονται απόλυτα στα δεδομένα της εποχής. Όμως, θα δώσουμε μια ιδιαίτερη μνεία στην μοτοσυκλέτα της Brixton, καθώς η κατασκευή του προσιτού BX 125 δείχνει στοιχεία που συναντάς σε αρκετά ακριβότερες μοτοσυκλέτες, όπως το φινίρισμα και η προσεκτική διευθέτηση των καλωδιώσεων.   

Ανεση-εργονομία: Λάμπουν στην καθημερινή χρήση

Ένα πετυχημένο… αντί-παπί πρέπει να προσφέρει άνεση και ευκολίες, στον αναβάτη που θα το χρησιμοποιεί κάθε μέρα, αλλά και στοχευμένη εργονομία που να μην κουράζει. Η MT-125 της Yamaha παίρνει πολύ καλή βαθμολογία εδώ, καθώς θα φιλοξενήσει ένα άτομο με γενναία άνεση και δεν θα προβληματίσει ούτε στο δικάβαλο. Ξεχωριστή νότα, η πλήρης οθόνη οργάνων. Το Brixton BX με την ενιαία σέλα του προσφέρει το ατού του μεγάλου διαθέσιμου χώρου κατά μήκος, για τον αναβάτη. Το BX θα φιλοξενήσει εύκολα άτομα κάθε αναστήματος, με τον τυχόν συνεπιβάτη να μην χάνει σε άνεση και να έχει στην διάθεσή του χειρολαβές πίσω. Τέλος, το D-Tracker της Kawasaki θυμίζει μοτοσυκλέτα enduro, με την θέση του τιμονιού και την μακρόστενη σέλα του. Η άνεση όμως του μοντέλου είναι αξιόλογη για τον αναβάτη, ενώ και ο συνεπιβάτης δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στις αστικές βόλτες.

Κινητήρες: Οικονομικοί και εύχρηστοι

Μονοκύλινδρος και λίγα κυβικά σημαίνει οικονομία και ευκολία χρήσης και τα 3 μοντέλα δεν είναι εξαίρεση στον κανόνα. Ο κινητήρας του BX 125 είναι χαρακτηριστικά γραμμικός, εμφανίζοντας επαρκή ισχύ σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Αποδίδει 11,3 ίππους και αποδεικνύεται πολύ οικονομικός ζητώντας μόλις 2,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Ο κινητήρας του D-Tracker είναι απολαυστικά ελαστικός στην λειτουργία του –είναι και ο μεγαλύτερος σε κυβισμό, έτσι; Η ισχύς του ανέρχεται σε 12 ίππους και η κατανάλωσή του μετρήθηκε στα 2,8 λίτρα στα 100. Το μοτέρ του Yamaha MT-125 δείχνει τα δόντια του κυρίως στις ψηλότερες στροφές και εκμεταλλεύεται στο τέρμα τα κυβικά του, αποδίδοντας 15 ίππους. Φυσικά και αυτό το μοτέρ είναι πολύ οικονομικό σημειώνοντας μια κατανάλωση της τάξης των 2,9 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα. 

Οδηγώντας: Το κάτι παραπάνω!

Ποιο είναι αυτό; Μιλάμε για την οδηγική συμπεριφορά των 3 μοντέλων, που καθώς μιλάμε για μοτοσυκλέτες, είναι αρκετά διαφορετική από αυτή ενός παπιού προσθέτοντας σε στιβαρότητα και fun-to-ride. Επιλέγοντας το BX 125, ο αναβάτης θα απολαμβάνει μια retro style μοτοσυκλέτα που αποδεικνύει ότι παίρνει άριστα και στους μοντέρνους δρόμους. Το BX 125 θυμίζει πρόταση μεγαλύτερου κυβισμού με την αίσθηση που αποπνέει, οι αναρτήσεις της λειτουργούν πολύ καλά και τα φρένα με το CBS σύστημα ανταποκρίνονται στα προσδοκώμενα. Όσο για την ευελιξία… είναι παιχνιδάκι, να κυκλοφορείς στην πόλη με το BX. To D-Tracker θα σε κερδίσει με την ελαστικότητα του κινητήρα του, που του χαρίζει μια απαραίτητη σπιρτάδα στους πολύ απασχολημένους δρόμους της πόλης. Παράλληλα, ο συνδυασμός πλαισίου και αναρτήσεων παρέχει στιβαρότητα και ακρίβεια χειρισμών στην μοτοσυκλέτα της Kawasaki, ακόμα και αν η βόλτα σας πάρει την μορφή περιαστικής διασκέδασης. Τέλος, το ΜΤ-125 δείχνει με το «καλημέρα σας», ότι είναι μια μοτοσυκλέτα με σκοπό να κάνει τις αστικές μετακινήσεις, όσο πιο απολαυστικές γίνεται. Η ευελιξία, η στιβαρότητα στους ελιγμούς και η ισχύς από το μοτέρ προσφέρονται απλόχερα, ενώ ακόμα και σε σπορ εξορμήσεις τo MT στέκεται στο ύψος του. Φρένα και αναρτήσεις τα καταφέρνουν εξαιρετικά, αποπνέοντας αίσθηση σιγουριάς αλλά και ποιότητας.

Η άποψή μας: Δοκίμασέ το…

Ένα «μοτοσυκλετάκι» -μόνο όμως κατΆευφημισμόν ο όρος- μπορεί επάξια να χρησιμοποιηθεί αντί ενός παπιού, χαρίζοντας μάλιστα και κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα! Γιατί λοιπόν να μην το δοκιμάσεις; Στην προκειμένη περίπτωση, και τα 3 μοντέλα προσφέρουν προσωπικότητα, ευκολία και φυσικά, οδηγική απόλαυση. Με το Brixton θα ευχαριστηθείτε την αίσθηση οδήγησης ενός retro μοντέλου που είναι καθόλα μοντέρνο στο δρόμο. Με το D-Tracker θα διασκεδάσετε εξαφανίζοντας την κίνηση και απολαμβάνοντας τον ελαστικό κινητήρα του. Με το ΜΤ-125 θα απολαύσετε τις σπορ δυνατότητές του και το σπιρτόζικο στα ψηλά μοτέρ του. Με όλα όμως, θα εξασφαλίσετε κορυφαία συμπεριφορά και ενεργητική ασφάλεια, όπως οφείλει μια σωστή μοτοσυκλέτα να παρέχει. 
 
  Brixton BX 125 Kawasaki D-Tracker 150 Yamaha MT-125
Κινητήρας 4Τ 1Κ, Α/Ψ 2Β 4Τ 1Κ, Α/Ψ 2Β 4Τ 1Κ, Υ/Ψ 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.) 124,8 144 124,7
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 11,5/8.000 12/8.000 15/9.000
Ροπή (kgm/σαλ) Δ.Α. 1,2/6.500 1,25/8.000
Κατανάλωση (λτ/100 χλμ) 2,3 2,8 2,9
Βάρος (κιλά) 123 Δ/Α 140
Τιμή (ευρώ) 2.780  3.190 4.700