Μία από τις ελάχιστες Petronas FP1...

...και εδώ, στα χέρια του Gary McCoy.

Στο σφυρί ένας στόλος σπάνιων Foggy Petronas FP1!

Μια μοτοσυκλέτα με παράξενη και άτυχη αγωνιστική ιστορία, θα γίνει συλλεκτικό κομμάτι για ελάχιστους που θα την αποκτήσουν! Δείτε περισσότερα…

Θυμάστε την Petronas FP1; Κάποιοι παλαιότεροι φίλοι των αγώνων ίσως θυμηθούν την προσπάθεια του πετρελαϊκού γίγαντα, να κατέβει στους παγκόσμιους αγώνες με μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη από το μηδέν. Τώρα, μαθαίνουμε από αγγλικές πηγές ότι όλος ο στόλος FP1 που έχει απομείνει, τίθεται προς πώληση σύντομα και μάλιστα με πλήρη υποστήριξη σε ανταλλακτικά!

Πως γίνεται όμως, να υπάρχει «στόλος» μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας; Ας πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή. Η FP1 είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Petronas με την Sauber, που σχεδιάστηκε την δεκαετία του 1990 με σκοπό να αγωνιστεί στα MotoGP. Αυτό ωστόσο ήταν κάτι που δεν έγινε ποτέ –μάλιστα, τελευταία στιγμή, η Petronas αποφάσισε να «ρίξει» τις FP1 στους αγώνες WSBK.

Ωστόσο, για να αγωνιστεί εκεί, η τρικύλινδρη FP1 θα έπρεπε να είναι μοντέλο παραγωγής! Με αυτή την εξέλιξη, κατασκευάστηκαν 150 συνολικά FP1, από τις οποίες οι 100 έγιναν διαθέσιμες στο κοινό, ενώ οι άλλες 50 κρατήθηκαν για αγωνιστική χρήση. Τελικά, η μοτοσυκλέτα κατάφερε και συμμετείχε στο πρωτάθλημα του 2003. Ωστόσο, μόλις την επόμενη σεζόν, άλλαξαν οι κανόνες των WSBK, επιτρέποντας την χρήση τρικύλινδρων κινητήρων έως 1.000 κυβικών. Με 899 κυβικά, η FP1 είχε μειονέκτημα με το καλημέρα σας… Μια ακόμη τραγική ειρωνία, αν σκεφτεί κανείς, ότι τα πρώτα μοντέλα της FP1 είχαν σχεδιαστεί με κινητήρα 989 κ.εκ., ο οποίος όμως αλλάχτηκε με έναν στα 899 κ.εκ. προκειμένου… να μπορεί η FP1 να συμμετέχει στα FP1!

Τώρα λοιπόν, οι μοτοσυκλέτες που απέμειναν –οι όποιες δεν αναφέρεται πόσες ακριβώς είναι- θα δεχθούν την φροντίδα της αγωνιστικής ομάδας Lazante για να διατεθούν στην συνέχεια στο κοινό… Μέχρι τώρα, δεν έχουν γίνει γνωστά περισσότερα στοιχεία.