Όταν το ταλέντο ξεχειλίζει

Είναι εύχρηστες, διασκεδαστικές, με δυνατότητες για καθημερινή χρήση, που δίνουν έμφαση στην απόλαυση σε προσιτή τιμή. Η ολοένα αυξανόμενη δημοφιλία στην κατηγορία των μικρών μοτοσυκλετών είναι απόρροια της ευχρηστίας και του καθημερινού χαρακτήρα τους.

Για τους πιο απαιτητικούς, οι εταιρίες φρόντισαν να ενσωματώσουν σπορ συμπεριφορά και χαρακτηριστικά σε αυτά τα μοντέλα, χωρίς να εκτοξεύσουν την τιμή απόκτησής τους.  Πρόκειται για καθημερινές μοτοσυκλέτες όπου η οδηγική απόλαυση, που μπορούν να σου προσφέρουν είναι αντιστρόφως ανάλογη με την τιμή απόκτησης. Η απάντηση στην ερώτηση, αν γίνεται να αγοράσετε μια διασκεδαστική μοτοσυκλέτα που θα σας κάνει τα κέφια με περίπου 5.000 ευρώ, είναι θετική και εμείς σας παρουσιάζουμε τέσσερις ενδιαφέρουσες προτάσεις, που κινούνται γύρω από το  ποσό αυτό.  
 
Bajaj Dominar 400

Το Dominar 400 ανήκει σε μια νέα συνομοταξία προσιτών μοτοσυκλετών επιδόσεων, που απευθύνεται σε ένα ευρύτερο ποσοστό αναβατών. Στον σχεδιασμό του, είναι έκδηλα τα εξής δύο στοιχεία: Από τη μια ο cruiser χαρακτήρας του μοντέλου και από την άλλη, η αισθητική επιρροή από το Diavel της Ducati. Δεν το λες μικρή μοτοσυκλέτα και αιτία είναι ο ισορροπημένος όγκος του με το μυώδες ρεζερβουάρ, και τη φαρδιά ουρά. Ποιοτικά λοιπόν, το μοντέλο της Bajaj βάζει τα γυαλιά σε ακριβότερες κατασκευές. Η φαρδιά σέλα θα κρατήσει ξεκούραστο τον οδηγό σε πολύωρη χρήση. Ούτε και ο συνεπιβάτης θα εκφράσει παράπονα, καθώς το κομμάτι που του αναλογεί επαρκεί ακόμα και αν είναι μεγαλόσωμος. Ο τετράχρονος μονοκύλινδρος υδρόψυκτος κινητήρας με τη χωρητικότητα των 373 κυβικών και τον ηλεκτρονικό ψεκασμό,.είναι ο ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιούν τα Duke 390 και RC 390 αλλά έχει υποστεί μερικές τροποποιήσεις. Η κεφαλή είναι εντελώς νέα και αντί των δύο εκκεντροφόρων στα ΚΤΜ, πλέον υπάρχει ένας μονός εκκεντροφόρος που κινεί τις 4 βαλβίδες. Η απόδοση φτάνει τους 35 ίππους στις 8.000σαλ , 8 λιγότερους από το Duke, αλλά η ροπή είναι ίδια με τη μέγιστη τιμή να ανέρχεται στα 3,6 κιλά στις 6.500σαλ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, περιμετρικό δύο δοκών και συμβάλει στην ακαμψία του μοντέλου. Οι αναρτήσεις είναι εξοπλισμένες με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 43 χιλιοστών μπροστά και ένα μονό αμορτισέρ με διπλό ελατήριο και δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης, πίσω.  Στα φρένα, τον μπροστινό δίσκο των 320 χιλιοστών δαγκώνει μια δαγκάνα της Bybre, ενώ πίσω συναντάμε ένα δίσκο 230 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα. Το δικάναλο ABS λειτουργεί υποδειγματικά σε όλες τις συνθήκες, χωρίς άσκοπη και ενοχλητική παρουσία. Το πιο προσιτό της παρέας, με τιμή 3.980 ευρώ.

Benelli BN 302

Το BN 302 είναι απίστευτα διασκεδαστικό παντού και πάντα, με σοβαρό στήσιμο, είναι ικανό να αλλάξει την καθημερινότητα σας, κάνοντας σας να χαμογελάτε ακόμα και στις πιο άχαρες διαδρομές.  Είναι μια αντικειμενικά όμορφη μοτοσικλέτα, με το κόκκινο χωροδικτύωμα να κλέβει την παράσταση και να προσθέτει πόντους στο αδιαμφισβήτητα sportive ύφος του μοντέλου. Ισορροπημένοι όγκοι, όμορφη μάσκα και ουρά. Εντύπωση όμως κάνει και η υψηλή ποιότητα κατασκευής. Είναι προσεγμένο ακόμα και στις λεπτομέρειες του. Η σέλα είναι στα 795 χλστ. και ο χώρος που προσφέρει στον αναβάτη είναι αρκετός και παρά σκληρό αφρώδες της, δεν κουράζει ακόμα και σε πολύωρη παραμονή πάνω της.  Το μερίδιο της σέλας που αναλογεί στον συνεπιβάτη δεν είναι μικρό, ενώ έχει στη διάθεση του εργονομικές χειρολαβές για στήριξη. Δικύλινδρος σε σειρά ο κινητήρας του BN 302, με χωρητικότητα 300 κ.εκ. και διαστήματα ανάφλεξης 360 μοιρών. Υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος και με δυο επί κεφαλής εκκεντροφόρους, αποδίδει μια ονομαστική ισχύ της τάξεως των 38 ίππων στις 10.000 σ.α.λ. και 2,6 kg-m ροπής στις 9.750. Το ατσάλινο χωροδικτύωμα πείθει ακόμα και… στατικά για την στιβαρότητα του, ενώ γεωμετρικά, είναι αρκετά γρήγορο. Το ψαλίδι, εντυπωσιάζει με την gull arm σχεδίαση του. Το μονό αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης, που είναι έκκεντρα τοποθετημένο και στηρίζεται χωρίς μοχλικό στο ψαλίδι, ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση και την απόσβεση επαναφοράς. Στη μπροστινή ανάρτηση, εξοπλίζεται με ένα USD τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41 χλστ., ενώ την πέδηση αναλαμβάνουν δύο wave δίσκοι 260 χλστ. με τετραπίστονες δαγκάνες. Πίσω, συναντάμε ένα, wave  δίσκο,  διαμέτρου 240 χλστ., με μονοπίστονη δαγκάνα. Αμφότερα τα φρένα ελέγχονται από σύστημα ABS. Η τιμή του είναι στα 4.750 ευρώ.
 
BMW G 310 R

 
To G 310 R εκπληρώνει όλες τις απαιτήσεις που εκπορεύονται από την κατηγορία του, προσφέροντας επιπρόσθετα, περισσότερα δυναμικά χαρακτηριστικά από αυτά που χρειάζονται.  Είναι… μικρό και μεγάλο ταυτόχρονα σε όλα του, καταφέρνοντας να αντεπεξέρχεται άριστα σε όλες τις απαιτήσεις… όσο μικρές ή μεγάλες και αν είναι αυτές! Είναι αντικειμενικά όμορφο και θυμίζει μοτοσικλέτα μεγαλύτερου κυβισμού. Είναι, έστω και με μικρή διαφορά, η πιο καλά κατασκευασμένη μοτοσικλέτα σε αυτή την τάξη κυβισμού! Μπορεί να είναι μικρού κυβισμού αλλά προσφέρει επάρκεια χώρου ακόμα και για ψηλούς αναβάτες. Η σέλα με ύψος στα 785 χλστ. λεπταίνει αρκετά στο μπροστινό μέρος και  προσφέρει εύκολη πρόσβαση ακόμα και σε βραχύσωμους αναβάτες. Είναι και πολύ άνετη, αφού μπορεί να σας κρατήσει ξεκούραστους για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Το ίδιο, συμβαίνει και με την θέση του συνεπιβάτη, που για τα δεδομένα της κατηγορίας, χαρακτηρίζεται ως εξαιρετική! Το μοτέρ, είναι υγρόψυκτο και τροφοδοτούμενο μέσω ψεκασμού, με τέσσερις βαλβίδες, οδηγούμενες από δύο επί κεφαλής εκκενροφόρους.  Έχει χωρητικότητα 313 κ.εκ. και η ονομαστική του απόδοση είναι 34 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ. και 2,85 kg-m ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Ατσάλινο χωροδικτύωμα το πλαίσιο του G 310 R, ενώ από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένο και το μη αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Στο μπροστινό σύστημα δεσπόζει και ξεχωρίζει το USD πιρούνι της KYB, διαμέτρου 41 χλστ. καθώς και η τετραπίστονη δαγκάνα της BYBRE, που συνεργάζεται με μονό δίσκο διαμέτρου 300 χλστ.  Πίσω, έχουμε μονό αμορτισέρ, με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου και μονοπίστονη δαγκάνα που “πιάνει” σε δισκόφρενο διαμέτρου 240 χλστ. Τα φρένα ελέγχονται από μονάδα ABS. Αν και το πιο ακριβό στα 5.250, παραμένει κοντά στα ψυχολογικό όριο των 5.000.
 
Kawasaki Z 300

 
Το Ζ300 αποτελεί το πραγματικό εισαγωγικό μοντέλο στον κόσμο της σειράς Z, με πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, εντυπωσιακή οικογενειακή σχεδίαση, άνετους χώρους για δύο άτομα και δυνατό αξιόπιστο δικύλινδρο κινητήρα. Η προσοχή στην ποιότητα κατασκευής του Z300 είναι κάτι παραπάνω από εμφανής και είναι από τις κορυφαίες, σε αυτή την κατηγορία κυβισμού. Φυσικά, το πρώτο πράγμα που κλέβει τις εντυπώσεις είναι η σχεδίαση του Z300. Ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τις γραμμές του 4κύλινδρου Ζ800 και παρουσιάζεται το ίδιο εξωστρεφής και επιθετική, συγκεντρώνοντας τα βλέμματα σε κάθε πέρασμα. Η σέλα είναι ευρύχωρη, φαρδιά στο πίσω μέρος της, ενώ μπροστά στενεύει για να φτάνουν τα πόδια κάτω με ευκολία. Παράπονα πάνω στο Z300 δεν θα ακούσετε ούτε από τον συνεπιβάτη ο οποίος κάθεται πάνω σε μια από τις πιο άνετες θέσεις που θα βρείτε σε… junior streetfighter. Ο εν σειρά δικύλινδρος των 296 κ.εκ. της Kawasaki, είναι το τέλειο σχολείο για την εισαγωγή στους πολύστροφούς κινητήρες. Αποδίδει 39 ίππους στις 11.000 σαλ και 2,8 kg-m ροπής στις 10.000σαλ. Tο ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι, όπως και το ψαλίδι από το ίδιο υλικό παραμένουν απαράλλαχτα, ίδια με του Ninja. Το ίδιο ισχύει και για το τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 37 χλστ., ενώ διαφορές δεν έχουμε ούτε στο αμορτισέρ το οποίο ρυθμίζεται σε πέντε θέσεις ως προς την προφόρτιση ελατηρίου. Στα φρένα συνεχίζουμε να βλέπουμε μπροστά έναν δίσκο διαμέτρου 290 χλστ., ο οποίος συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί δίσκος διαμέτρου 220 χλστ. που φέρει επίσης διπίστονη δαγκάνα. Σύμφωνα με την Kawasaki, το Z300 χρησιμοποιεί το μικρότερο σε μέγεθος υψηλών προδιαγραφών ABS στον κόσμο. Ελαφρώς παραπάνω από τα 5.000 με τελική τιμή 5.190 ευρώ.