Ποια είναι η δική σας γνώμη, για το πίσω φρένο στο χέρι -όσον αφορά όμως, τις μοτοσυκλέτες;

Πίσω φρένο στο χέρι: Βελτίωση ή...βλασφημία;

Μήπως τελικά, είναι καλύτερο το πίσω φρένο στο χέρι, ακόμα και στις μοτοσυκλέτες; Με τα αυτόματα κιβώτια προ των πυλών, θα θέλατε να δείτε μια τέτοια αλλαγή;

Στην μοτοσυκλέτα, έχουμε συνηθίσει εδώ και δεκαετίες να χειριζόμαστε το πίσω φρένο με το πεντάλ του δεξιού μας ποδιού, μια διάταξη την οποία αποδέχθηκαν και μοιράστηκαν όλοι οι κατασκευαστές. Στον αντίποδα και στα scooters, τα φρένα βρίσκονται πάντα στις δύο μανέτες, από την στιγμή που η CVT μετάδοση διαδόθηκε και έτσι, δύο έντονα διακριτές «σχολές» δημιουργήθηκαν. Όμως εν έτει σχεδόν 2020, μπορούμε να αποκλείσουμε την διασταύρωση τους; Και ποια από τις δύο επιλογές είναι, αλήθεια, καλύτερη;

Όποιος έχει εμπειρία και από τα δύο είδη οχήματος, θα απαντήσει εύκολα ότι με το πίσω φρένο στο χέρι (άρα, σε μανέτα) το φρενάρισμα είναι καλύτερο. Και αυτό είναι απολύτως λογικό: Με το χέρι, έχεις πολύ καλύτερο έλεγχο αλλά και αίσθηση του τι κάνεις και η πέδηση γίνεται πιο αποτελεσματική. Στην μοτοσυκλέτα, όλα αυτά τα χρόνια, η ύπαρξη του συμπλέκτη, που απαιτεί επίσης λεπτούς και ακριβείς χειρισμούς, έχει εμποδίσει την «άνοδο» του πίσω φρένου σε χειροκίνητο μοχλό. Μήπως όμως αυτό ήρθε η ώρα να αλλάξει, αφού είναι καλύτερο;

Αρκετοί αγωνιζόμενοι μάλιστα, χρησιμοποιούν έλεγχο φρένου στο αριστερό χέρι, είτε με εξτρά μανέτα είτε με χειριστήριο αντίχειρα. Κάτι δεν ξέρουν λοιπόν, αυτοί; Σίγουρα, αλλά ας μην ξεχνάμε τις διαφορετικές ανάγκες ενός αγωνιζόμενου που κάνει συνεχώς μικροχειρισμούς και κυνηγά το τελευταίο δευτερόλεπτο, με αυτές ενός καθημερινού αναβάτη που απλά επιδιώκει ασφαλές σταμάτημα.

Κάτι που θα μπορούσε να φέρει αυτή την αλλαγή στην μοτοσυκλέτα, είναι μια πιθανή διάδοση των αυτόματων κιβωτίων, που θα εξοστρακίσει την μανέτα του συμπλέκτη αφήνοντας χώρο για αντλία φρένου. Όμως, στα λίγα παραδείγματα αυτόματων μοτοσυκλετών, αυτό δεν έγινε: Το πίσω φρένο παρέμεινε σε πεντάλ, ενώ η αριστερή χειρολαβή έμεινε… ορφανή. Βλέπετε, συνήθειες και στάνταρ δεκαετιών είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουν.

Αυτό που αλλάζει ακόμα πιο δύσκολα, ωστόσο, είναι… ο μέσος αναβάτης, ο οποίος συνδέει πολλές φορές τις αλλαγές με «αμαύρωση της αυθεντικότητας» στην μοτοσυκλέτα και «αλλοίωση της ταυτότητας» της! Μπορεί σε κάποιους να ακούγεται αστείο, μια μεγάλη μερίδα αναβατών όμως θεωρεί ότι η… πραγματική μοτοσυκλέτα, έχει το πίσω φρένο στο πόδι και μόνο! Για να μην περάσουμε στην άλλη όχθη, αναφερόμενοι σε αναβάτες που χαρακτηρίζουν το φρένο στην μανέτα υποτιμητικά, ως χαρακτηριστικό των scooters… όλοι ξέρουμε ότι αυτά συμβαίνουν!

Εσείς τι πιστεύετε; Είναι καλύτερα το πίσω φρένο στο χέρι ή στο πόδι; Θα θέλατε να αλλάξουν τα πράγματα στο άμεσο ή κοντινό μέλλον;
 
 

  • Θεόδωρος

    Θα ήθελα να έχω ένα φρένο για όλη την μηχανή στο δεξί χέρι και όπου να είναι το πίσω μετά δεν με πειράζει. Εδώ και δεκαετίες τα αυτοκίνητα έχουν αυτόματο κατανεμητή ενώ στα μηχανάκια αυτό δεν έχει επιτευχθεί τώρα που διαθέτουν πλήθος ηλεκτρονικων και ABS

      18
  • Δημήτρης

    Όπως είπε και κάποιος προηγουμένως, είναι άδικο, εν έτσι 2019, να μην έχει φτιαχτεί ακόμη ένα σύστημα ολοκληρωτικής πέδησης με μια μανέτα στη θέση του μπροστινού φρένου, η οποία θα κατανέμει το ποσοστό σε κάθε τροχό. Από την εμπειρία μου με το Blackbird 1100, μπορώ να πω πως αυτό θα ήταν το καλύτερο για όλους. Ο δε μέσος αναβάτης, αν και αργά, εξελίσσεται και αυτός.

      14
  • Κώστας

    Μάλλον Θοδωρή δεν ξες από μηχανές λοιπόν εδώ και χρόνια ειδικά η honda έχει τέτοια συστήματα

      11
  • Konstantinos

    Οδηγώ σκούτερ πολύ καιρό και έχω οδηγήσει αρκετά μοτό.,μεγάλα και μικρά. Το φρένο στο χέρι είναι πιο αποτελεσματικό από το ποδόφρενο.

      7
  • Μ

    Δεν ισχύει αυτό για ανηφόρες κατηφόρες. Κανένα σκούτερ δεν έχει θέμα κι ας έχει τα φρένα απάνω. Και πατάς και τα πόδια κάτω. Εσύ με το ποδοφρενο πατάς μόνο το αριστερό κατω. Κούμπωσε μια πρώτη όμως χωρίς να αφήσεις ποδοφφενο να σε δω.....

      6
  • Σπυρος

    εδω και χρονια η ΒΜW σε μερικα μοντελα της εχει κατανεμητη...στο δικο μου Κ1300S πατωντας το μπροστινο σταματαει μερικως και ο πισω τροχος...

      6
  • Μαυροδοντης Ιωαννης

    Ασφάλεια πάνω από όλα. Ας είναι όπου θέλει το φρένο, αρκεί να κάνει σωστή κατανομή πέδησης και εννοείται μετά από αυτά, να μπορούμε να αγοράσουμε τις μοτοσυκλέτες αυτές. Οι τιμές να μην ξεφεύγουν, όπως γίνεται πάντα στις περιπτώσεις αυτές.

      4
  • Chris

    Φοβαμαι πως θα υπαρχουν ατυχηματα!Καποιος που οδηγα ποδηλατα με δεξια μανετα για πισω φρενο και αριστερη για μπροστινο,οπως το δικο μου ideal,και παει να καβαλησει τη μηχανη,καταλαβαινετε τη συνεχεια...

      4
  • Πάνος Καλκανδής

    Θα ήταν δύσκολο για κάποιον που οδηγεί δεκαετίες μοτο πατώντας με το πόδι το δεξί πεντάλ για φρένο να το αλλάξει σε μανέτα στο χέρι. Όχι, δεν συμφωνώ !!

      2
  • θανασης

    Σιγουρα στην μανετα πολυ καλυτερη αισθηση απ' οτι στο ποδι, βεβαια στις μοτοσυκλετες ειναι αναγκαιο κακο το ποδοφρενο λογω συμπλεκτη. Συμφωνω ομως με το σχολιο παραπανω οτι ολες οι μοτο πρεπει να πανε σε ενα μονο φρενο σε μια μανετα, αλλωστε η τεχνολογια το επιτρεπει και επειδη σχεδον το abs εχει γινει στανταρ στις περισσοτερες μοτο, δεν χρειαζεται καν κατανεμητης. Οι κατανεμητες εχουν καταργηθει σε ολα τα αυτοκινητα λογω abs.

      1
  • NΙκος ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ

    Στις αυτόματες (πχ NC 750) είναι πρακτικό και πολύ βολικό ( ξεκίνημα με φορτίο σε μεγάλες ανηφόρες κλπ).

      1
  • Nikos

    Chris για να. Μην έχεις θέμα μετάβασης κάθε τα φρένα στο ποδήλατο για ΜτΙ απ' ότι καταλαβαίνω θα εχει προβλημα μετάβασης ο εγκέφαλος σου...