Στο δρόμο

Οι συνθήκες για οδήγηση είναι ιδανικές, με τη θερμοκρασία να βρίσκεται στους 20 βαθμούς και το πρόγραμμα να περιλαμβάνει φουρκέτες, ευθείες και χώμα. Η επιλεγμένη διαδρομή περνάει μέσα από το πάρκο Teide. Η έκρηξη του ηφαιστείου, δημιούργησε ένα βομβαρδισμένο από λάβα τοπίο, μοναδικό σε αίσθηση. Τα μάτια σου χάνονται στον ορίζοντα, σε μια τεράστια έκταση που είναι καλυμμένη από το χαρακτηριστικό γκρι χρώμα της στάχτης, δεξιά και αριστερά του δρόμου. Ως συνέπεια, το υλικό για ασφαλτόστρωση είναι άφθονο και οι δρόμοι είναι μια ατελείωτη πίστα με πρόσφυση από άλλο πλανήτη. Έτσι εξηγείται και ο μεγάλος αριθμός μοτοσικλετών που υπάρχει στο νησί. 

Πλοηγός μας ένα ιερό τέρας των αγώνων, μια απίστευτη προσωπικότητα, ο Steve Plater που έχει ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου σε  Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance, Senior TT, Supersport & Superbikes του BSB και φυσικά στο Macau. Αρχικά οδηγούμε σε ένα κομμάτι της εθνικής οδού. Απόλυτα σταθερά και τα δύο μοντέλα, μέχρι τα σχεδόν 160 χιλιόμετρα που πρόλαβα να κατεβάσω στο κοντέρ, έχοντας ακόμα λίγα περιθώρια μέχρι να ΅ΆτελειώσουνΆΆ. Το Χ έχει το πλεονέκτημα, με πιο όρθια άνετη θέση και νέα ψηλότερη ζελατίνα, που κόβει αρκετό από τον αέρα που φτάνει στον αναβάτη. Σαφώς βελτιωμένη η αεροδυναμική του σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ούτε και με το F θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα σε ταξίδι, αρκεί να συμβιβαστείς με τις ιδιαιτερότητες των γυμνών, όσον αφορά την προστασία του αέρα στον ανοιχτό δρόμο. 

Τα περάσματα μέσα από αστικές συνοικίες, δίνουν μικρά διαλλείματα στον δεξί καρπό και την ευκαιρία να τεστάρουμε την απόσβεση των αναρτήσεων στα σαμαράκια που υπάρχουν για να μην κυκλοφορείς σαν τρελός μέσα στην πόλη. Αυτές είναι και οι μόνες ανωμαλίες (λέμε τώρα) του οδικού δικτύου, σε ένα κατά τα άλλα ονειρικό οδόστρωμα για κάθε οδηγό, ανεξάρτητα με το όχημα που κυκλοφορεί. Οι στροφές αναλαμβάνουν τη διάδοχη κατάσταση. Ο Steve δίνει έναν αρκετά γρήγορο ρυθμό, χαράς ευαγγέλια για εμάς που ακολουθούμε τον πρωταθλητή, κάτι που από μόνο του είναι εμπειρία ζωής. Δεν νομίζω ότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν στο μυαλό τους τέτοιους είδους χρήση, όταν σχεδίαζαν τη νέα σειρά, όμως η ευκαιρία που είχαμε να πιέσουμε τις μοτοσικλέτες στα όρια, ξεζουμίζοντας κινητήρα και αναρτήσεις, δείχνει το επίπεδο της δουλειάς που έχει γίνει. 

Και τα δύο μοντέλα έχουν ουδέτερη συμπεριφορά που δεν τρομάζει και μπορείς να χουφτώσεις από νωρίς το γκάζι στην έξοδο, με τους 47 ίππους να ακούγονται λίγοι, όμως σε κλειστά κομμάτια, θα κυνηγήσεις μοτοσικλέτες μεγαλύτερου κυβισμού, χωρίς να ανησυχείς για την πρόσφυση. Εδώ το F έχει μεγαλύτερα περιθώρια κλίσης, αλλά μπορείς να διασκεδάσεις και με το Χ, με τη διαφορά ότι η μεγαλύτερη διαδρομή των αναρτήσεων και το μεγαλύτερο μεταξόνιο,  το κάνει λίγο πιο ράθυμο στις αλλαγές κατευθύνσεων και στα συνεχόμενα εσάκια. Ο κινητήρας ανεβάζει πιο ζωηρά από αυτόν του προηγούμενου μοντέλου και δεν διστάζει να ανεβάσει τις στροφές του μέχρι ψηλά τα κόκκινα, δουλεύοντας υπερωρίες πριν από κάθε αλλαγή. Η δύναμη που χρειάζεται η μανέτα για να αποσυμπλέξει έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό, κατά 45%, αρκετά χρήσιμο στην συνεχόμενη χρήση. Η λειτουργία του σασμάν είναι υποδειγματική, ακόμα και σε βίαια κατεβάσματα δεν δείχνει να παραπονιέται στο ελάχιστο. Δεν υπάρχει πουθενά ξέσπασμα, με την ροπή να είναι απλωμένη σε ολόκληρο το φάσμα. Έχεις πάντα διαθέσιμη δύναμη, ακόμα και αν ανεβάσεις νωρίτερα σχέση. 

Οι αναρτήσεις είναι όσο σφιχτές χρειάζονται, ώστε να μην επιτρέπουν άσκοπες ταλαντώσεις που ανοίγουν την τροχιά, χωρίς ωστόσο να κοπανάνε ή να είναι εις βάρος της άνεσης. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και επαρκής δύναμη και δεν παρουσίασαν σημάδια κόπωσης, παρά τη συνεχόμενη σκληρή χρήση στις φιδίσιες διαδρομές κ όχι μόνο. Ένα άλλο πράγμα που με εντυπωσίασε είναι η κατανάλωση. Δεν μπόρεσα να πάρω κάποια μέτρηση, αλλά η ψηφιακή οθόνη απεικόνιζε μέση τιμή 4,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με οδήγηση στα όρια, κάτι που φαίνεται να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού τα νταμάκια ένδειξης υπολειπόμενου καυσίμου μέσα στην οθόνη, δεν έλεγαν να μειωθούν. Για το τέλος άφησα το χώμα, καθώς οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι αποκλειστικό προνόμιο του Χ. Ο 19αρης τροχός έχει βελτιώσει το χειρισμό σε σχέση με τον 17αρη του μοντέλου που αντικαθιστά και μπορείς να κινηθείς με περισσότερη αυτοπεποίθηση. Μεγάλες λακκούβες, νεροφαγώματα και πέτρες, το Χ θα αντιμετωπίσει τα πάντα χωρίς δισταγμό, όταν βρεθεί σε χωμάτινο περιβάλλον, κρατώντας την υπόσχεσή του, για μια πιο adventure συμπεριφορά. Ένα απόλυτα τίμιο μοντέλο με προσιτή τιμή, που είναι μόλις 100 ευρώ ακριβότερο από αυτή του απερχόμενου μοντέλου, φτάνοντας στα 7.200 ευρώ. Αλλά και το F είναι αρκετά προσιτό, με την τιμή απόκτησης να βρίσκεται στα 6.670 ευρώ. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!