Ξέρουν τελικά να οδηγούν οι Έλληνες;

Ξέρουν τελικά να οδηγούν οι Έλληνες;

Ο καλός οδηγός γυρίζει πάντα σπίτι. Υπάρχουν πραγματικά καλοί οδηγοί στη χώρα μας που χαρακτηρίζεται από την κυκλοφοριακή κόλαση; Και αν ναι… που στο καλό είναι; Μήπως απλά δεν τους παρατηρούμε;

Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί αν υπάρχει έστω και ένας, καλός οδηγός σε αυτή τη χώρα που μαστίζεται από πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα; Η αλήθεια είναι ότι ένα τέτοιο συμπέρασμα δεν μπορεί να υποστηριχθεί, αφού όσα βλέπουμε γενικά στους δρόμους είναι κακή οδήγηση, πλημμελέστατη τήρηση του Κ.Ο.Κ. και εφαρμογή του… νόμου της ζούγκλας! Μπορούμε όμως έτσι να ρίξουμε όλους τους οδηγούς και αναβάτες στο ίδιο καζάνι του… χάους;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Φυσικά και υπάρχουν καλοί οδηγοί και αναβάτες

Όχι, δεν μπορούμε να βάλουμε όλους τους χρήστες του δρόμου στο ίδιο τσουβάλι. Εννοείται ότι υπάρχουν καλοί οδηγοί αυτοκινήτου και αναβάτες μοτοσυκλέτας, οι οποίοι όμως αξίζει να σημειωθεί ότι οφείλουν το επίπεδό τους, κυρίως στην προσωπική τους διάθεση για βελτίωση εαυτών. Δεν νιώθουν να αναμετρώνται στην αρένα του δρόμου αλλά οδηγούν αμυντικά έχοντας πάντα στο μυαλό τους και τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Ο καλός περνάει απαρατήρητος, ο κακός τραβάει την προσοχή

Ένας από τους λόγους που οι καλοί οδηγοί δεν ξεχωρίζουν στο δρόμο, είναι γιατί απλά… δεν προσελκύουν την προσοχή. Ο καλός οδηγός ή αναβάτης θέτει ως προτεραιότητα να φτάσει στον προορισμό του με ασφάλεια, δεν παραβαίνει τον ΚΟΚ και δεν οδηγεί επικίνδυνα. Ξέρει δηλαδή να «κρύβεται» και να προστατεύεται, παράλληλα αποφεύγοντας τις κακοτοπιές που κάνουν οι άλλοι οδηγώντας μετρημένα και με μεγάλη προσοχή. Για σκεφτείτε όμως: Ποιοι είναι οι οδηγοί ή οι αναβάτες που παρατηρούμε στο δρόμο; Φυσικά, οι κακοί: Αυτός που θα μας «κόψει» στη λωρίδα μας, αυτός που τρέχει πάρα πολύ, αυτός που δεν βγάζει φλας, που πετάγεται από STOP και πόσα άλλα παραδείγματα. Μπορείτε να θυμηθείτε καμία φορά που είδατε κάποιο χρήστη του δρόμου, τον παρατηρήσατε και είπατε: «αυτός είναι καλός»;

Ο καλός οδηγός δεν φτάνει πρώτος. Φτάνει πάντα.

Είναι μια συχνή παρανόηση ότι ο καλός οδηγός ταυτίζεται με τον γρήγορο οδηγό, αυτό όμως δεν ισχύει. Ένας γρήγορος οδηγός μπορεί να είναι και απερίσκεπτος ή να αγαπά το ρίσκο και για αυτό να είναι γρήγορος. Ένας καλός οδηγός μπορεί να μην πηγαίνει πάντα γρήγορα, αλλά θα ξέρει να το κάνει σωστά και έχοντας επίγνωση των ορίων του και του οχήματός του. Εξου και η φράση «ο γρήγορος φτάνει πρώτος, ο καλός φτάνει πάντα». Και εδώ λοιπόν φαίνεται ότι πρώτος θα φανεί στο γυμνό μάτι, ένας οδηγός που προκαλεί στο δρόμο παρά κάποιος που αξιολογεί προσεκτικά την κατάσταση και φροντίζει να μετακινηθεί όσο πιο συνετά γίνεται.

Είναι δική μας δουλειά, να είμαστε καλοί οδηγοί και αναβάτες

Η αλήθεια είναι ότι πάντα υπάρχουν… πολλές δικαιολογίες για όλα. Δεν είναι λοιπόν θέμα εκπαίδευσης, οδηγικής πραγματικότητας, κατάστασης δρόμων ή οχημάτων και λοιπά: Κάποιος, αν θέλει να είναι καλός οδηγός ή αναβάτης, πρέπει να βελτιώνεται μόνος του. Στην δική μας περίπτωση, αυτό σημαίνει τουλάχιστον ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας, καλή εξοικείωση με τις δυνατότητες και τα όρια του δικύκλου μας και φυσικά… χιλιόμετρα, χιλιόμετρα, χιλιόμετρα. Καλός οδηγός και αναβάτης γίνεσαι με την εμπειρία, την οποία αποκτάς με πολλή και προσεκτική οδήγηση και αυτοεκπαίδευση, σε πρακτικό αλλά και σε θεωρητικό επίπεδο. Μην ξεχνάμε ότι οι πληροφορίες και τα βιβλία που είναι διαθέσιμα και αφορούν οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι πάρα πολλά και, με ένα κλικ, μπορούμε να τα φέρουμε στην οθόνη μας!

Εσείς τι λέτε; Υπάρχουν καλοί οδηγοί ή είναι είδος… προς εξαφάνιση; Ποιο είναι τελικά το οδηγικό επίπεδο στην Ελλάδα; Πως μπορεί η κατάσταση να βελτιωθεί;