Κλοπή μοτοσυκλετών: Τελικά υπάρχει λύση;

Η κλοπή μοτοσυκλετών αποτελεί την μάστιγα της εποχής μας. Είναι αποτελεσματικά τα μέτρα προστασίας που χρησιμοποιούμε ή είμαστε έρμαια στα χέρια των ληστών;

Το φαινόμενο των κλοπών δικύκλων , δυστυχώς, έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια. Πλέον οι επιτήδειοι έχουν αποθρασυνθεί σε τεράστιο βαθμό, καθώς τα θύματα τους δεν είναι μόνο αφύλακτες, μη ασφαλισμένες μοτοσυκλέτες, αλλά και δίκυκλα που παραμένουν σε κλειστά γκαράζ και ασφαλίζονται με ποικίλα μέσα προστασίας!

Ακόμα χειρότερη καθιστά την κατάσταση, η σχεδόν προκλητική υπολειτουργία του κρατικού μηχανισμού για την πάταξη του φαινομένου. Συνεπώς, η προστασία της μοτοσυκλέτας μας επαφίεται σχεδόν αποκλειστικά σε εμάς! Πόσο καλά όμως, την προστατεύουμε; Είναι απολύτως αποδεκτό, το γεγονός ότι δεν μπορούμε να έχουμε όλοι πρόσβαση σε κλειστό ή φυλασσόμενο χώρο στάθμευσης. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια βασικά στοιχεία, τα οποία πρέπει να προσέξουμε.

Το ισχυρότερο μέσο προστασίας, μετά τον κλειστό χώρο, είναι η φυσική πρόσδεση της μοτοσυκλέτας, η οποία καλό είναι να γίνεται από το πλαίσιο ή όποιο άλλο τμήμα της μοτοσυκλέτας είναι πρακτικά αδύνατο να μείνει πίσω! Μεγάλο λάθος που κάνουν πολλοί αναβάτες, είναι να τσιγκουνευτούν χρήματα για τις απαραίτητες κλειδαριές. Είναι εξαιρετικά σημαντικό, ο εξοπλισμός αυτός να είναι όσο το δυνατόν καλύτερης ποιότητας. Κανένα προσωρινό οικονομικό όφελος δεν συγκρίνεται με το να ξυπνήσουμε ένα πρωί και να διαπιστώσουμε ότι η αγαπημένη μας έχει κάνει φτερά! Πόσο μάλλον, αν τα χρήματα που έχουμε δαπανήσει στην μοτοσυκλέτα μας είναι πολλά και δυσανάλογα, σε σχέση με αυτά του αντικλεπτικού εξοπλισμού.

Πέρα από την προστασία του δικύκλου μας στο χώρο μας, πόσο καλά φροντίζουμε να την ασφαλίσουμε, όταν την χρησιμοποιούμε; Σε σύντομες στάσεις, οι περισσότεροι αναβάτες απλά κλειδώνουν το τιμόνι, άλλοι τοποθετούν και ένα disc lock, ενώ υπάρχουν και πολλοί που δεν κάνουν τίποτα από τα παραπάνω. Ωστόσο, πάμπολλα βίντεο αποδεικνύουν ότι, εάν οι εγκληματίες θέλουν, θα την κάνουν, εξαφανίζοντας δίκυκλα μέσα σε δευτερόλεπτα! Για άλλη μια φορά, λοιπόν, η πρόσδεση της μοτοσυκλέτας σε σταθερό σημείο είναι η απάντηση και , για άλλη μια φορά, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε. Πόσοι όμως, το κάνουμε;

Ένα ακόμη πραγματικά αξιόλογο gadget, για την προστασία μας, είναι το GPS Tracker, που μπορεί να εντοπίσει το δίκυκλο σε περίπτωση κλοπής του, δίνοντάς μας έναν ισχυρό άσσο στο μανίκι και κάθε αναβάτης πρέπει να σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο απόκτησής του! Γενικότερα, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα αντικλεπτικά μέσα, λειτουργούν ως ανασταλτικά: αποθαρρύνουν, δηλαδή, τον επίδοξο κλέφτη. Αν ο κακοποιός είναι αποφασισμένος, το κακό πιθανότατα θα γίνει. Ωστόσο, όσα περισσότερα και καλύτερα αποτρεπτικά μέσα διαθέτουμε, τόσο το καλύτερο για εμάς. Παράδειγμα η κουκούλα: Εκτός του ότι προστατεύει από τα στοιχεία της φύσης, κρατά μακριά και τα αδιάκριτα βλέμματα!

Πέρα από όλα αυτά όμως, μήπως πλέον πρέπει να αλλάξει η κατάσταση, όσον αφορά το νομικό επίπεδο; Και εξηγούμαστε: Ήδη έχουν φτιαχτεί αρκετές πατέντες στο εξωτερικό, οι οποίες είναι επιθετικές αντικλεπτικές συσκευές: Για παράδειγμα, προκαλούν ηλεκτροσόκ ή τραυματισμό στον κλέφτη. Καθότι έντονα αμφιλεγόμενες, οι συσκευές αυτές δεν χρησιμοποιούνται επίσημα ή νόμιμα, μήπως όμως αποτελούν ένα πραγματικά αποτρεπτικό μέσο, που θα κάνει ζημιά σε κάποιον που θέλει να κάνει ζημιά σε εμάς; Mήπως πρέπει επιτέλους να απελευθερωθεί η χρήση κάμερας κλειστού κυκλώματος από ιδιώτες και να ξεφύγουμε από τον πραγματικά αδιανόητο νόμο των προσωπικών δεδομένων;

Εσείς τι λέτε; Πόσο καλά πιστεύετε ότι είστε προστατευμένοι; Ποια θεωρείτε ότι είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος διασφάλισης της μοτοσυκλέτας μας;
 

  • Παναγιώτης Καραβίας

    Επιτέλους ενα ενδιαφέρον άρθρο χωρις διαφημηση προϊόντων... Καλά χρειάζονται και αυτα. Πρωτα απο ολα δεν ασφαλίζουν ολα τα μοντελα μοτοσικλετών για κλοπη οι ασφαλιστικές μάλλον μια ασφαλιστική αντε δυο στη χωρα μας,τυχαίο δε νομίζω αυτο και μονο μας κάνει δύσπιστους με οσα μετρα και να πάρουμε. Ειναι να μη στο βάλουν στο μάτι..... τυχη και εδω Δηλαδη ειναι ολα μάταια να τη γλυτώσεις απο τους επίδοξους που δρουν βέβαια μεταξύ 3.30πμ εως 5.30πμ οταν όλοι κοιμούνται και οι ΔΙΑΣ που θα μπορούσαν να αποτρέψουν πολλά περιστατικά. Ωραία λιγο πολυ τα γνωρίζουμε αυτά το καλύτερο για εμενα περα του νομοθετικού πλαισιου με κάμερες κλειστού κυκλώματος( αυτονόητο περιουσιακό σου στοιχείο είναι) ολεςοι μοτοσικλέτες πρέπει να διαθέτουν απο το εργοστασιο παραγωγής GPS και με την ταυτοτητα αγοραστή οπου θα την εχει στη ιδιοκτησια του . Να διασφαλιζεται με κάποιο τρόπο τον οποίον δε γνωρίζω και μεσω ασφαλιστικής η δυνατοτητα άμεσης εύρεσης της μοτοσικλετας που εκλάπη. Σε συνδυασμό αυτων που προτείνω πιστευω οτι δεν θα χρειάζεται να γεμίζεις με αντικλεπτικα την μοτο σου να θες ενα τεταρτο να την ξεκλειδώσεις.

      22