Ένα Kawasaki Ninja 250R, στο χαρακτηριστικό πράσινο της εταιρείας.

Ένα Kawasaki Ninja 250R, στο χαρακτηριστικό πράσινο της εταιρείας.

Kawasaki Ninja 250R: Ο «εξολοθρευτής» του μικρού διπλώματος!

Στη δεκαετία των 00s, οι μικρές σπορ μοτοσυκλέτες ήταν μια αγορά σχεδόν ανύπαρκτη. Ο κόσμος ακόμα πάσχιζε να… ξεπεράσει τα τετρακύλινδρα 250άρια και 400άρια των προηγούμενων δεκαετιών, ενώ οι μεγάλες supersport 600 και 1000 κυβικών ζούσαν στιγμές δόξας, ειδικά πριν την μεγάλη οικονομική κρίση του 2008.

Οι σπορ μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού ήταν ή εξειδικευμένα εργαλεία πίστας (βλέπε Aprilia RS125 και τα άλλα ιταλικά ξαδέρφια του), ή  commuters με… αθλητική περιβολή, όπως π.χ. το Honda CBR125R. Ήταν το 2008, λοιπόν, που η Kawasaki διάβασε πολύ σωστά την ευρωπαϊκή, και όχι μόνο, αγορά, αποκαλύπτοντας το Ninja 250R. Τα υπόλοιπα, όπως θα διαβάσετε, είναι ιστορία…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

Ο ορισμός του Extreme Makeover!

H Kawasaki Ninja 250R είχε σαφή πρόγονο: Τις GPX/GPZ της δεκαετίας του 1980, στις οποίες βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο, η Kawasaki κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια ώστε η μοτοσυκλέτα να είναι μοντέρνα, αλλά ταυτόχρονα και θελτική. Η Ninja 250R έσκασε μύτη, προτάσσοντας μια γυμνασμένη, αθλητική εμφάνιση που θύμιζε μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα. Ο κινητήρας της ήταν ένας δικύλινδρος screamer που μπορεί να βασιζόταν σε αυτόν των GPZ/GPX, αλλά είχε πολλές αλλαγές στο εσωτερικό του, ενώ τροφοδοτούταν με ψεκασμό και είχε σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενων «δεύτερων πεταλούδων», για εξομάλυνση της ισχύος του. Η μοτοσυκλέτα αποκτούσε επίσης, τροχούς 17 ιντσών εμπρός και πίσω, νέο πιρούνι εμπρός διαμέτρου 37 χιλιοστών, διατηρώντας την ανάρτηση Uni-Trak πίσω και φέροντας πλαίσιο από σωλήνες ατσαλιού.
 

«Ταμάμ» για τους κατόχους μικρού διπλώματος

Για όσους δεν θυμούνται, η Ninja 250R είχε ανακοινώσιμη ισχύ στους 33 ίππους, ένας αριθμός που υποσχόταν ζωηρότατες επιδόσεις. Ωστόσο, υπήρχε ένας ακόμα παράγοντας υπέρ της μικρής Ninja τότε: Οι 33 ίπποι ήταν ακριβώς κάτω από το όριο του διπλώματος A1! Με λίγα λόγια, η μοτοσυκλέτα μπορούσε να οδηγηθεί και από νέους ή άτομα που δεν είχαν το «απεριόριστο», δίνοντας όμως μια αγνή αίσθηση μεγάλης μοτοσυκλέτας στο δρόμο, όπως θα διαβάσετε και παρακάτω… Αύξησε την ισχύ του Kawasaki Ninja 250R με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας. 
 

Πρακτική, ευκολοδήγητη, τσαχπίνα!

Η Kawasaki είχε πετύχει διάνα στον ανασχεδιασμό και το Rebranding που οδήγησαν στην Ninja 250R. Μια μοτοσυκλέτα που έμοιαζε και συμπεριφερόταν σαν μεγαλύτερη, η Ninja 250R ήταν σε γενικές γραμμές καλή στην συμπεριφορά στο δρόμο. Μπορούσε να ανταπεξέλθει στα περισσότερα οδηγικά σενάρια επιτυχώς και μόνο οι πιο απαιτητικοί θα ζήταγαν κάτι παραπάνω, κυρίως από το πιρούνι και το μπροστινό φρένο. Ο δικύλινδρος των 33 ίππων είχε την καλύτερη περιοχή του πάνω από τις 9.000 στροφές και μέχρι τον κόφτη, προσκαλώντας τους αναβάτες σε γνήσια σπορ οδηγική τεχνική και εκμετάλλευση και της τελευταίας σταγόνας ισχύος. Παρά αυτά τα στοιχεία της, όμως, η Ninja 250R έφερε όρθια και ξεκούραστη θέση οδήγησης, ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης για τον αναβάτη και ήταν πολύ ευκολοδήγητη. Επρόκειτο για μια μοτοσυκλέτα σωστό σχολείο, αφού έβαζε τους αναβάτες στα βασικά της σπορ οδήγησης, όντας χρηστικότατη και προσιτή χωρίς να ζητάει πολλή βενζίνη και υπερβολικά έξοδα συντήρησης.
 

«Ξύπνησε» την τάση των μικρών supersport

Θα μπορούσε κανείς να χρεώσει την «ανάσταση» στις μικρές supersport (και όχι μόνο) μοτοσυκλέτες που ακολούθησαν, στην Ninja 250R. Το μοντέλο έγινε best seller με το καλημέρα, ωθώντας τους ανταγωνιστές στην αναζήτηση απαντήσεων. Μέσα σε λίγα χρόνια, εταιρείες όπως η Honda, η KTM, η Yamaha, η Suzuki, παρουσίασαν αντίστοιχες προτάσεις στα κυβικά αυτά, δίνοντας ώθηση σε μια τάση που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. Βλέπετε, την εποχή που εμφανίστηκε η Ninja 250R, οι παγκόσμιες συγκυρίες λειτούργησαν υπέρ της σε πολλά σημεία: Η οικονομική κρίση έστρεψε πάρα πολλούς αναβάτες σε μικρότερες-οικονομικότερες, αλλά διασκεδαστικές μοτοσυκλέτες, ενώ αγκάλιασε την τάση του downsizing που θα ζούσαμε τα επόμενα χρόνια. Μετά από 14 χρόνια, η κατηγορία έχει μάλιστα αναβαθμιστεί, έχοντας φτάσει πλέον τα 400 κυβικά κατά περίπτωση, αλλά και αποκτώντας κατηγορία στο πρωτάθλημα WSBK!


Η μοτοσυκλέτα που… έπιασε στον ύπνο, τα μικρά supersport!
-Με 33 άλογα, ήταν «just» στα όρια του παλιού μικρού διπλώματος
-Ξεκάθαρος Ninja χαρακτήρας, έκανε τους νέους αναβάτες να την θέλουν σαν τρελοί
-Ίσως η πρώτη μικρή supersport σύγχρονης φιλοσοφίας, έδειξε το δρόμο για το σήμερα!
Ήταν τόσο καλή τελικά η Ninja 250; Εσείς είχατε στην κατοχή σας ποτέ μία;