Kawasaki KLR που καίει… πετρέλαιο!

Δες εδώ πώς τα Kawasaki KLR μετατρέπονται σε πετρελαιοκίνητα για στρατιωτική χρήση.

Οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούνται από το στρατό εδώ και δεκαετίες λόγω της ταχύτητας και της ευελιξίας που παρέχουν και ο Αμερικάνικος στρατός αναζητούσε μια αξιόπιστη μοτοσυκλέτα που θα μπορούσε να πάει παντού κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Με μια προϋπόθεση όμως: Να λειτουργεί με καύσιμο JP-8, που μοιάζει πολύ με πετρέλαιο και κηροζίνη, το οποίο χρησιμοποιούν όλα τα οχήματα του στρατού, από τα Humvee μέχρι τα μαχητικά αεροσκάφη με στόχο τη μεταφορά ενός μόνο καυσίμου για όλα.



Όμως μοτοσυκλέτες και diesel κινητήρες δεν ταιριάζουν πολύ καλά και εδώ έρχεται η Hayes Diesel Technology, που ασχολείται από το 1970 με στρατιωτικές μοτοσυκλέτες. Έχοντας ως βάση το Kawasaki KLR 650, αφαιρούν τον βενζινοκινητήρα και τον αντικαθιστούν με έναν πετρελαιοκινητήρα δικής τους σχεδίασης, ενώ οι αλλαγές συνεχίζονται με προοδευτικές αναρτήσεις, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 23 λίτρων, φαρδύτερα μαρσπιέ και ποδιά κινητήρα. Το αποτέλεσμα έχει την κωδική ονομασία M1030M1. Τα κυβικά παραμένουν στα 650, αλλά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα αλλάζουν σημαντικά. Οι επιδόσεις πέφτουν, αλλά η αυτονομία εκτοξεύεται, αφού φτάνει τα 900 χιλιόμετρα.



Η Hayes Diesel Technology σχεδίαζε να προσφέρει τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα και για πολιτική χρήση, αλλά προς το παρόν οι πόροι της αναλώνονται στα στρατιωτικά οχήματα με τη ζήτησή τους να είναι μεγάλη.