Δύο διαγράμματα ροής, που συνοδεύουν την πατέντα της Honda και την περιγράφουν οπτικά.

Δύο διαγράμματα ροής, που συνοδεύουν την πατέντα της Honda και την περιγράφουν οπτικά.

Honda: Σχεδιάζει μοτοσυκλέτες που θα διαβάζουν...συναισθήματα;

Σας παρακαλώ, δεν θα θελα! Δείτε ποια είναι η τελευταία εξέλιξη στις μοτοσυκλέτες, την οποία φαίνεται να εξετάζει η Honda…

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι, είτε μας αρέσει είτε όχι, μια πραγματικότητα και όπως όλα δείχνουν, ηλεκτρονικές «προσωπικότητες» όπως η Siri θα έρθουν σύντομα και στα οχήματα. Πόσο όμως θα θέλατε εσείς ή οποιοσδήποτε αναβάτης μοτοσυκλέτας, να υπάρχει ένας «εγκέφαλος» στην μοτοσυκλέτα που να επεμβαίνει ξεκάθαρα στην οδήγηση σας με δική του κρίση; Φαίνεται πως η Honda δουλεύει σε κάτι τέτοιο…

Οι Βρετανοί δημοσιογράφοι του δικτύου BikeSocial αποκάλυψαν μια κατοχύρωση πατέντας από την Honda, που αφορά σύστημα «αναγνώρισης των συναισθημάτων του αναβάτη». Το σύστημα θα συνεργάζεται με πλατφόρμες όπως το «έξυπνο σπίτι», με τις επόμενες γενιές ηλεκτρονικών συσκευών που θα έχουν δυνατότητα να «αναγνωρίζουν» και να καταχωρούν ρουτίνες συμπεριφοράς του αναβάτη και να διαβάζουν έτσι, την συναισθηματική του κατάσταση (πρακτικά δηλαδή, παρακολουθώντας τα πάντα). Σε συνεργασία με την μοτοσυκλέτα, η οποία θα διασυνδέεται με όλες τις ανάλογες συσκευές, τα ηλεκτρονικά θα μπορούν να αναγνωρίσουν πως αισθάνεται ο αναβάτης, την στιγμή που θα πάει να οδηγήσει.

Προφανώς με αυτά τα δεδομένα στο χέρι, σκοπός του συστήματος θα είναι η προσαρμογή της λειτουργίας του οχήματος, ώστε να μειώνεται ο κίνδυνος για την ασφάλεια του χρήστη του. Πάρτε ένα παράδειγμα: Αν ο αναβάτης είναι θυμωμένος και η μοτοσυκλέτα το «αναγνωρίσει», θα μπορεί π.χ. να μειώνει την ισχύ του κινητήρα και την απόκριση του γκαζιού, προκειμένου ο αναβάτης να μην θέσει τον εαυτό του σε κίνδυνο λόγω του συναισθήματός του!

Μάλιστα, στα σχέδια που συνοδεύουν την πατέντα δημοσιεύθηκε και ένας πίνακας, ο οποίος αναγράφει τις λειτουργίες του συστήματος σε αναγνώριση «συναισθήματος θυμού». Βάσει του διαγράμματος ροής, η μοτοσυκλέτα θα μειώνει άμεσα την αποδιδόμενη ισχύ της, ενώ παράλληλα θα προσπαθεί να «ηρεμήσει» τον αναβάτη με κατάλληλα χρώματα στην οθόνη ενδείξεων και αντίστοιχες απαντήσεις στις φωνητικές εντολές του. Με τον ίδιο τρόπο, το ίδιο σύστημα της Honda θα μπορεί να αναγνωρίζει τουλάχιστον 4 συναισθήματα ακόμα, όπως θλίψη, κούραση, ευχαρίστηση ή αδιαφορία, ενεργώντας κατάλληλα σε κάθε περίπτωση.



Αναμφίβολα είναι μια πρωτοποριακή μεν, αλλά «τραβηγμένη» δε πρόταση. Και αυτό διότι φανταζόμαστε ότι κανένας αναβάτης δεν θα ήθελε… κεχαγιά πάνω από το κεφάλι του, που θα επεμβαίνει στην λειτουργία της μηχανής όταν θα «κρίνει» ότι χρειάζεται. Πόσο μάλλον από την στιγμή που οι εταιρείες ξέρουν καλά, ότι οι μοτοσυκλέτες είναι ΟΙ ΙΔΙΕΣ μέσο συναισθηματικής ανάτασης και έκφρασης και, σε πολλές φορές, μια βόλτα με μοτοσυκλέτα αρκεί για να σου φύγει ο θυμός ή η λύπη. Και μάλιστα, πολύ περισσότερο από το να επεμβαίνει ένας «μεγάλος αδερφός» στην μοτοσυκλέτα σου.

Σίγουρα φυσικά, υπάρχουν και οι υπέρμαχοι της «απόλυτης ασφάλειας», που θα υποστηρίξουν ότι όσα περισσότερα συστήματα πρόληψης κινδύνου υπάρχουν, τόσο το καλύτερο. Ωστόσο η γραμμή μεταξύ της «ασφάλειας» και της «προσωπικής ελευθερίας» είναι εδώ και αρκετό καιρό πολύ λεπτή και η περαιτέρω ανάλυση ξεφεύγει από τους στόχους του άρθρου μας. Οπότε… πως σας φαίνεται η ιδέα αυτή της Honda;