Η κίνηση στους δρόμους των πόλεων ολοένα αυξάνεται και δύσκολα θα σταματήσει. Τα σκούτερ τα τελευταία χρόνια μπορεί να κυριαρχούν στο αστικό περιβάλλον, όμως οι εταιρίες φροντίζουν και αυτούς που θέλουν να χρησιμοποιούν μοτοσυκλέτα για την καθημερινή τους μετακίνηση. Τι χρειάζεται όμως ένα μοντέλο για να μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο ορισμός του commuter; Πρώτα πρέπει να είναι ευκολοδήγητο, χωρίς να έχει μεγάλες απαιτήσεις από τον αναβάτη. Πρέπει να είναι ευέλικτο για να κινείται με άνεση ανάμεσα στα εμπόδια της πόλης, αλλά και οικονομικό σε όλους τους τομείς. Το νέο Honda CB125F έχει όλα τα παραπάνω, οδηγείται με δίπλωμα Α1 και είναι έτοιμο να σε κερδίσει με την απλότητά του και να σε κάνει να διαγράψεις τη λέξη μποτιλιάρισμα από την καθημερινότητά σου.
Ανανεωμένη σχεδίαση που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία.
Με αρκετά μεγάλεςδιαστάσεις που θυμίζουν μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού, η εμφάνιση του μοντέλου είναι ανανεωμένη χωρίς ακραία στοιχεία, αλλά με επιθετικότερο στυλ και περισσότερο μαύρο στα μηχανικά μέρη. Ολοκαίνουργιο είναι το εμπρός φωτιστικό σώμα το οποίο είναι τεχνολογίας LED και περιβάλλεται από ένα μικρό φέρινγκ, ενώ τη σπορ αύρα ενισχύουν οι γωνίες των πλαστικών καλυμμάτων που αγκαλιάζουν το ρεζερβουάρ, η αιχμηρή ουρά, οι πεντάμπρατσες ζάντες 18 ιντσών και οι κόκκινες πινελιές στα πίσω αμορτισέρ και τη μπουζόπιπα.
Ο Led προβολέας είναι το βασικό χαρακτηριστικό του εμπρός μέρους.
Τα υλικά και η συναρμογή των πλαστικών, όπως και η βαφή είναι σε πολύ καλό επίπεδο για τα δεδομένα της κατηγορίας, με μοναδικό παράπονο τα μαρσπιέ του συνοδηγού που δεν συνάδουν με το υπόλοιπο σύνολο. Το μοντέλο κατασκευάζεται στην Ιταλία και είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματισμούς που περιλαμβάνουν κόκκινο, λευκό και το πιο κλασικό μαύρο.
Η σέλα είναι αρκετά σκληρή, προσφέρει όμως αρκετό χώρο για 2 άτομα.
Η όρθια θέση οδήγησης συνδυάζεται με χαμηλό ύψος σέλας (790χιλ), επιτρέποντας σε κάθε ανάστημα να αισθανθεί αμέσως άνετα. Η τελευταία έχει αρκετά σκληρό αφρώδες αλλά παρέχει αρκετό χώρο για τον οδηγό και τον συνεπιβάτη ο οποίος έχει στη διάθεσή του και χειρολαβές που συντελούν στην άνεση.
Η οθόνη ενδείξεων.
Το τιμόνι είναι όσο φαρδύ χρειάζεται και οι διακόπτες είναι απλοί στη λειτουργία τους, ενώ ο πίνακας οργάνων έχει σπορ καταβολές αφού αποτελείται από μία LCD οθόνη η οποία πληροφορεί τον οδηγό για την επιλεγμένη ταχύτητα, έχει μερικό και ολικό χιλιομετρητή, δείκτη βενζίνης, ρολόι, στιγμιαία-μέση κατανάλωση καυσίμου, αλλά και ένδειξη eco που σου υπενθυμίζει ότι οδηγείς οικονομικά. Έξτρα πόντους στον τομέα της πρακτικότητας προσφέρει το διπλό σταντ, καθώς είναι χρήσιμο για να σταθμεύεις σταθερά τη μοτοσυκλέτα αλλά και για την εύκολη συντήρηση της αλυσίδας.
Ο αερόψυκτος κινητήρας 125 κυβικών διακρίνεται για την χαμηλή κατανάλωση και την φιλικότητά του.
Ο μονοκύλινδρος- αερόψυκτος κινητήρας των 125 κυβικών αποδίδει 10,9 ίππους και 1,1 kgm ροπής-και τα δύο αυξημένα σε σχέση με τον απερχόμενο κινητήρα που απέδιδε 10,6 ίππους και 1 kgm ροπής- καλύπτοντας φυσικά τις Euro5 προδιαγραφές. Ξεχωρίζει για την τεχνολογία ESP (Enhanced Smart Power) και έχει αρκετές αλλαγές στο εσωτερικό του: ο κύλινδρος είναι offset τοποθετημένος, ενώ νέα είναι τα ρουλεμάν στο σύστημα βαλβίδων για μείωση της τριβής. Επιπλέον, υπάρχει μπεκ ψεκασμού λαδιού κάτω από το πιστόνι, το οποίο το ψύχει αλλά και μειώνει ακόμα περισσότερο την τριβή του με τον κύλινδρο. Τη θέση της κλασικής μίζας παίρνει το αθόρυβο σύστημα εκκινητή-γεννήτριας ACG, που έχουμε γνωρίσει και στα SH και PCX. Με αυτό, η εκκίνηση του κινητήρα και η παραγωγή ηλεκτρισμού εν κινήσει γίνεται από το ίδιο εξάρτημα, μειώνοντας περαιτέρω το βάρος του κινητήρα με αποτέλεσμα να είναι 7 κιλά ελαφρύτερος από τον απερχόμενο.
Η Honda παράλληλα ανακοινώνει και μεγάλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κάτι που διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι και στη δοκιμή, αφού η μέση τιμή ανήλθε στα 1,8 λτ/100χλμ. Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 11 λίτρων η αυτονομία εκτοξεύεται πάνω από το εξωπραγματικό νούμερο των 600 χιλιόμετρων!
Χωρίς να είναι μαλακό, το πιρούνι αποσβένει τις κακοτεχνίες που συναντάς στην καθημερινή μετακίνηση.
Όπως στις περισσότερες μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας έτσι και στο CB125F, η Honda επέλεξε ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, καθώς αποτελεί μια σίγουρη- δοκιμασμένη λύση που συνδυάζει την οικονομία κατασκευής με την απαραίτητη στιβαρότητα αλλά και το μικρό βάρος, καθώς η ζυγαριά σταματά στα 117 κιλά πλήρης (11 λιγότερα από το προηγούμενο μοντέλο). Το πλαίσιο συνεργάζεται με ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 31χιλ και δύο αμορτισέρ πίσω, τα οποία παρέχουν δυνατότητα για ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 θέσεις. Απλές λύσεις έχουν δοθεί και στον τομέα των φρένων, αφού συναντάμε ένα δισκόφρενο 240χιλ με διπίστονη δαγκάνα εμπρός και ένα ταμπούρο 130χιλ πίσω, τα οποία συνεργάζονται μεταξύ τους, μέσω του συστήματος ενοποιημένης πέδησης (CBS). Oι τροχοί των 18 ιντσών κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο και φορούν ελαστικά της CST σε διαστάσεις 80/100-18 και 90/90-18 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς όταν οδηγείς το CB125F είναι το πόσο γλυκά και αθόρυβα λειτουργεί. Βάζεις την πρώτη ταχύτητα με τον μαλακό συμπλέκτη και αυτό ξεκινά χωρίς κραδασμούς, όντας έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην πυκνή κίνηση. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κάνει παιχνίδι τις μανούβρες για να βγαίνεις μπροστά σε κάθε φανάρι, το μικρό βάρος συμβάλλει στην ευελιξία, ενώ η ελαστικότητα του κινητήρα σου επιτρέπει να κινείσαι με μια ταχύτητα επάνω, χωρίς να χρειάζεται να ανεβοκατεβάζεις σχέσεις στο 5αρι κιβώτιο. Η φιλική απόδοση δεν πρόκειται να φοβίσει ακόμα και τους άπειρους αναβάτες, αφού το μικρό CB επιταχύνει γραμμικά μέχρι να αγγίξει τα 105χλμ/ώρα που είναι και η τελική του. Αισθάνεται έτσι πολύ άνετα με ταχύτητες κοντά στα 80 χλμ/ώρα, ενώ η κατανάλωση δεν πρόκειται ποτέ να σε απασχολήσει, αφού θα πρέπει να κινείσαι συνεχώς στο όριο, για να ξεπεράσει τα 2λτ/100χλμ. Παρότι οι μποτιλιαρισμένοι δρόμοι και η κίνηση στο αστικό περιβάλλον είναι τα αγαπημένα του σημεία, το CB125F δεν δυσανασχετεί σε δρόμο με στροφές. Αντιθέτως, εκεί αποδεικνύει ότι είναι μοτοσυκλέτα και όχι παπί, επιτρέποντάς σου να βρεις χωρίς δυσκολία το όριο κλίσης του, το οποίο καθορίζεται από τα μη αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Ακόμη και εκεί όμως παραμένει φιλικό, με τις αναρτήσεις να είναι όσο σφιχτές χρειάζεται, χωρίς να δημιουργούν έντονες πλεύσεις αλλά και χωρίς να χαρακτηρίζονται ¨κούτσουρα¨ που κουράζουν στην πολύωρη χρήση (σε αντίθεση με τη σκληρή σέλα). Τα φρένα κρίνονται ικανοποιητικά για τις δυνατότητες και τη χρήση για την οποία προορίζεται η μοτοσυκλέτα, έχοντας επαρκή δύναμη για να σταματούν εύκολα το ελαφρύ σύνολο σε όλες τις συνθήκες. Εύκολο, οικονομικό, αξιόπιστο και πιο σπορ, το νέο CB125F έχει ό,τι χρειάζεσαι, είτε θέλεις να κάνεις το πρώτο σου βήμα στον χώρο τον δύο τροχών, είτε ζητάς ένα ¨εργαλείο¨ για την καθημερινή σου μετακίνηση, είτε απλώς αποφάσισες να αφήσεις στην άκρη το αυτοκίνητο αφού η εξίσωση των διπλωμάτων σου επιτρέπει να το οδηγείς. Το σίγουρο είναι ότι θα έχεις πάντα έναν λόγο να βρίσκεσαι πάνω στο CB, αφού θα το επιλέγεις ακόμη και για διαδρομές ενός τετραγώνου.
Ναι, κάνει και σούζες! Με 1η και τη βοήθεια του συμπλέκτη, ο μπροστινός τροχός μπορεί να βρεθεί στον αέρα.
Με 2.740 ευρώ το CB125F σου χαρίζει απλόχερα την ευκολία αλλά και την ανεμελιά που δίνει μία μοτοσυκλέτα μικρού κυβισμού, δίνοντάς σου πολλούς λόγους να ξεφύγεις από την κλασική επιλογή του παπιού. Αν λοιπόν η καθημερινή σου μετακίνηση περιλαμβάνει διαδρομές στο αστικό περιβάλλον και θέλεις ένα πραγματικά οικονομικό commuter με την εγγύηση του ονόματος Honda, τότε το μικρό CB φαντάζει ιδανικό.