Γιατί η πολιτεία χαντακώνει τα δίκυκλα;

Είναι απορίας άξιο, γιατί ο χώρος του αυτοκινήτου τυγχάνει ευνοϊκότερης μεταχείρισης από αυτόν των δύο τροχών; Τι πρέπει να αλλάξει, ώστε όλο και περισσότεροι να αγκαλιάσουν τα δίκυκλα;

Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι τα ίδια τα δίκυκλα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται από το κράτος και την ίδια την κοινωνία. Αυτή η κατάσταση δημιουργεί προβλήματα στους υπάρχοντες μοτοσικλετιστές και ανασφάλεια σε όσους θέλουν να μπουν στο μαγικό χώρο των δύο τροχών.

Παλιότερα η μοτοσικλέτα είχε λανθασμένα συνδυαστεί με ένα κοινωνικό προφίλ μη αποδεκτό, δηλαδή την αντιδραστική νεολαία, ομάδες ταραχοποιών και γενικότερα ανθρώπων ασθενέστερων οικονομικά τάξεων. Η μοτοσυκλέτα, εκτός από το στίγμα της «αλητείας», κουβαλούσε στις πλάτες της και αυτό της επικινδυνότητας. Οι συμβουλές των γονέων να μείνουν μακριά από τα δίτροχα για να μην πάθουν κακό, ακόμα αντηχούν στα αυτιά των εν δυνάμει μοτοσικλετιστών.

Ευτυχώς αυτές οι προκαταλήψεις με τα χρόνια άλλαξαν και τα δίτροχα πέταξαν από πάνω τους το μανδύα του απαγορευμένου και συνάμα επικίνδυνου. Η αλματώδης τεχνολογική εξέλιξη μας έχει δώσει σήμερα τις ασφαλέστερες μοτοσικλέτες.

Γιατί όμως οι μοτοσικλετιστές δεν αυξάνονται; Γιατί η πολιτεία συνεχίζει να έχει στο περιθώριο τους δύο τροχούς;

Την ώρα που οι διευκολύνσεις αγοράς μέσω leasing, αυξάνουν τις πωλήσεις των αυτοκινήτων, η αγορά μοτοσικλέτας δεν πριμοδοτείται. Καμία παροχή που θα σπρώξει τα νούμερα προς τα πάνω, όπως για παράδειγμα το μέτρο των αποσύρσεων που ίσχυσε μόνο για τους τέσσερις τροχούς. Και όλα αυτά, ενώ απαγορεύτηκαν τα ATV κάτω των 125 κυβικών, που αποτελούσαν μια καλή πηγή εσόδων, από τα ενοικιαζόμενα στα νησιά.

Οι αφίσες των ινδαλμάτων από τα παγκόσμια πρωταθλήματα στους τοίχους των δωματίων, αντικαταστάθηκαν από τα smartphone. Υπάρχει παντελής έλλειψη κινήτρων για τις μικρότερες ηλικίες. Καμία υποδομή από το κράτος για τη στήριξη εγχώριων αγώνων, ώστε να μυηθούν οι νέοι στην μοτοσικλέτα και προπάντων να εξασκούν το χόμπι τους σε ασφαλές περιβάλλον, αποκτώντας παράλληλα οδηγική παιδεία.

Οι κατηγορίες διπλωμάτων είναι μια άλλη πληγή. Ενώ το κράτος θεωρεί επικίνδυνο για ένα νέο στα 18 του, να έχει στην κατοχή του δίτροχο άνω των 125 κυβικών, του αναγνωρίζει παράλληλα πλήρη υπευθυνότητα να ψηφίζει αλλά και να οδηγεί οποιοδήποτε αυτοκίνητο επιθυμεί, ανεξαρτήτως κυβικών και ιπποδύναμης, σπρώχνοντας τον τεχνηέντως  σε αυτή την κατηγορία οχημάτων.

Μείζον πρόβλημα αποτελεί και η ασαφής νομολογία γύρω από τα δίκυκλα. Καμία πρόνοια για την διήθηση, η οποία συνεχίζει να αποτελεί απαγορευμένο καρπό, παρόλο που αποσυμφορεί σε κάποιο βαθμό το κυκλοφοριακό χάος. Ούτε όμως και για την προστασία των δικυκλιστών από περιπτώσεις εγκατάλειψης από ατυχήματα με αυτοκίνητο.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό ζήτημα, αποτελεί αυτό της φορολόγησης του εξοπλισμού των αναβατών. Η πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει ώστε να μειώσει την φορολογία σε είδη προστασίας και ειδικότερα στα κράνη, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να κυκλοφορούν με ελλιπή ή και καθόλου προστασία, θέτοντας εαυτούς αλλά και άλλους σε κίνδυνο.

Εσείς τι λέτε; Τελικά είναι στραβός ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε; Γιατί η πολιτεία δεν στηρίζει τα δίκυκλα; Τι έχει αλλάξει και οι νέοι έχουν στραφεί στο αυτοκίνητο;
 

  • thanos

    ta αυτοκίνητα είναι φτηνότερα σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες. Για παράδειγμα έφυγα από τον χώρο των εντούρο γιατί δεν θέλω να δώσω τα χρήμαματα για ένα αυτοκίνητο για να αγόρασω 2 ρόδες με ένα πιστόνι. (Ε φέρτε επιτέλους τα φτηνά αερόψυκτα εντουράκια 125-200-230-250),(γιατί το CBF 500 στην ευρώπη κοστίζει όσο το CB 125 R στην Ελλάδα; Μάλλον οι μοισθοί είναι υψηλότεροι στην Ελλάδα....)(CRF 250 Rally στην ευρώπη 5000-5500, στην Ελλάδα + 1000 χαλαρά!). Συνεχίστε να απορείται γιατί............... Καλά κάναν και κατεργίσαν το μικρά ATV, αφού είναι ψόφια και δεν περπατάνε. Όσο για τα διπλώματα: θα έπρεπε να είναι 2,5ΚW από τα 14, και περιορισμούς και στα αυτοκίνητα.

      49
  • christopherspyros@gmail.com

    Δεν ευθύνεται η πολιτεία. Οι τιμές των μηχανών είναι δυσανάλογες των αυτοκινήτων.

      20
  • Nikos

    Είμαι 60ρης δυκυκλιστης από πιτσιρικαςκαβαλωντας για όλες τις δουλειές χειμώνα καλοκαίρι την εκάστοτε μηχανή μου και έχοντας στη πλάτη ένα σοβαρό τραυματισμό που ξεπέρασα. Σταμάτησα όταν ο γιος μου αγόρασε μετά από ένα παπί σε ηλικία 20 ετών ένα gsxr1000 και δεν κοιμόμουν τα βράδυ γνωρίζοντας τι στοκοι κυκλοφορούν στη πιάτσα. Με πολύ προσπάθεια κατάφερα να τον πείσω να τη πουλήσει ξοφλωντας το δάνειο που είχε. Είναι πολλά τα στραβά στη χώρα μας, εμείς μάθαμε στην αρχή κάνοντας πολλές μαλακιες με δρόμους κακούς αλλά πολύ λίγα αυτοκίνητα. Σήμερα και στατιστικά αν δεν πας σε σχολή οδήγησης σε έχουν φάει λάχανο γριές γκόμενές, μαστουρωμενοι, γυφτομαγκες, φανάρια κόκκινα, βλακες κλπ

      4
  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Oι προκαταληψεις δεν εχουν αλλαξει εντελως.Γνωριζω ανθρωπο που λεει οτι τα παιδια του ειναι καλυτερα να παρουν ναρκωτικα απο το να καβαλησουν μοτοσυκλετα.Οι τιμες των μοτοσυκλετων ειναι δυσαναλογες με των αυτοκινητων.Επισης η νεολαια δεν ενδιαφερεται για την μοτοσυκλετα σαν καθημερινο μεσο μετακινησης.Αυτοι που θα ασχοληθουν ειναι μονο αυτοι που τους ενδιαφερει σαν αθλημα δηλ. αγωνες κτλ.Οι υπολοιποι ενα σκουτερ για κανα δυο χρονια και μετα αυτοκινητο.Οσο για τους φορους σε εξοπλισμο .κρανη κτλ. αυτος που ειναι συνειδητοποιημενος θα παρει αυτα που πρεπει για να προστατευτει,χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν ειναι κι αυτος ενας αποτρεπτικος λογος για την μοτοσυκλετα.Παρ ολα αυτα αμα εχεις την αρρωστια θα βρεις τον τροπο ...

      3
  • Κοτσαλιδης Νικόλαος

    Έχετε απόλυτο δίκιο αλλά έχοντας 24 συναπτά έτη στον χώρο νομίζω ότι το τρένο έφυγε δια παντός

      2
  • panosf

    τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά ποδήλατα σκουτεράκια πατίνια και αυτοκίνητα πού τις πας ,για ηλεκτρικές μότο τίποτα , έχουν γίνει τα πεζοδρόμια δρόμος για τα ηλεκτρικά

     
  • subman

    ""θέτοντας εαυτούς αλλά και άλλους σε κίνδυνο"" Άντε τους εαυτούς το καταλαβαίνω .....για τους άλλους μου είναι δύσκολο....πως θα το κάνω αν για π.χ. δεν φοράω εγώ κράνος?