Ducati 851: H μοτοσυκλέτα που άλλαξε την Ducati

Πολύ πιο εξελιγμένη από τις άλλες sportbikes της εποχής της, η 851 έκανε τις μηχανολογικές ασκήσεις των δημιουργών της πράξη, στρώνοντας το έδαφος για τα σημερινά εξωτικά μοντέλα της εταιρείας.

Ποιο είναι το κορυφαίο μοντέλο σπορ μοτοσυκλέτας που έχει βγάλει η Ducati διαχρονικά; Οι περισσότερες απόψεις συγκλίνουν στην εμβληματική 916, και αυτό δεν είναι έκπληξη: Η μοτοσυκλέτα του Tamburini ήταν σταθμός για τα επόμενα μοντέλα. Ωστόσο, αρκετά χρόνια πιο πριν, μια άλλη μοτοσυκλέτα έθεσε τις βάσεις της Ducati φιλοσοφίας και συγκλόνισε τον μοτοσυκλετιστικό κόσμο. Αυτή ήταν η 851, η οποία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1987.

Από ασκήσεις πανεπιστημίου, σε μοτοσυκλέτα παραγωγής
Η 851ήταν μοναδική για πολλούς λόγους. Αρχικά, επρόκειτο για το πρώτο μοντέλο της Ducati υπό το καθεστώς ιδιοκτησίας από την Cagiva, η οποία επένδυσε τεράστια ποσά στην εξέλιξη τεχνολογιών που θα το καθιστούσαν κορυφαίο. Η αρχή έγινε από τον κινητήρα Desmoquattro του Massimo Bordi. Ο δικύλινδρος των 90 μοιρών με 4 βαλβίδες ανά κεφαλή, δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης τους και υδρόψυξη ήταν μοναδικός στο είδος του και είχε αποτελέσει την…πτυχιακή εργασία του Bordi, για το πανεπιστήμιο της Μπολόνια το 1973! Ο ίδιος ο Bordi συνεργάστηκε με την Cosworth για την ανάπτυξη των κεφαλών του κινητήρα, κάτι που αποδείχθηκε απαραίτητο λόγω του δεσμοδρομικού συστήματος που δυσκόλευε την χωροταξία.

Απίστευτα εξελιγμένη για την εποχή της
Στην 851 είχαν πέσει κεφάλαια και αυτό φαίνεται. Σε μια εποχή που ο κραταιός Ιαπωνικός ανταγωνισμός χρησιμοποιούσε κατά κόρον, καρμπυρατέρ, η 851 έφερε σύστημα ψεκασμού καυσίμου που έλυσε το πρόβλημα της τροφοδοσίας ενός μεγάλου δικύλινδρου, που θα χρειαζόταν αντίστοιχα μεγάλα καρμπυρατέρ. ¶λλες κορυφαίες λύσεις για την εποχή ήταν το πλαίσιο-χωροδικτύωμα, το αλουμινένιο πίσω ψαλίδι και οι υψηλών επιδόσεων αναρτήσεις. Η 851 φτιάχτηκε με το αγωνιστικό πνεύμα πάνω από όλα και πολύ σύντομα, ήρθε η επιβεβαίωση…

Ο πρώτος τίτλος της το 1990
3 χρόνια μετά την παρουσίασή της, η 851 κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbikes, έχοντας πραγματοποιήσει ήδη θεαματικές παρουσίες τα προηγούμενα χρόνια. Αμέσως, το μοντέλο αναβαθμίστηκε στα μάτια όλων: Μια Ιταλική μοτοσυκλέτα με παράξενο ήχο και δικύλινδρο κινητήρα, κατανικούσε στα ίσια τις πανίσχυρες τετρακύλινδρες Ιαπωνικές . Ξαφνικά, όλοι επιθυμούσαν την νέα, Ιταλική πρωταθλήτρια και θεωρούσαν τις Ducati εξωτικές. Το 1988, η 851 κόστιζε ήδη περισσότερο, από μια Honda RC30 που ήταν επίσης υπερ-περιορισμένης παραγωγής. Μια νέα εποχή για το Borgo Panigale είχε ξεκινήσει.

Παραμένει απόλυτα επιθυμητή
Πολλές μοτοσυκλέτες ωριμάζουν σαν το καλό κρασί: Όσο παλαιώνουν, γίνονται πιο ποθητές και καλύτερες. Η 851, παρά το ότι επισκιάστηκε από την 916 και δεν έζησε την διάδοση σε μεγάλο βαθμό, έγραψε το δικό της κεφάλαιο για την Ducati θέτοντας αμετάκλητα, τις βάσεις για την ατέρμονη εξέλιξη της εταιρείας μέχρι σήμερα.