Στο δρόμο: Φουλ του άσου με ηλεκτρονικά

Με την πρώτη ματιά σε πιάνει δέος βλέποντας το θηρίο της ΚΤΜ να στέκεται μπροστά σου, τη στιγμή μάλιστα που έχεις στο μυαλό σου ότι κρύβει 160 ίππους κάτω από τα φουσκωμένα φέρινγκ του.  Αυτό βέβαια μέχρι την πρώτη επαφή, όταν και θα ανακαλύψεις την ευαίσθητη πλευρά του πορτοκαλί ΅ΆτέρατοςΆΆ.  Η εργονομία αγγίζει τα όρια της τελειότητας. Με την πρώτη νιώθεις ότι κουμπώνεις στην ξεκούραστη σέλα, ενώ υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια. Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον κορμό όρθιο αλλά μέσα στην μοτοσυκλέτα. Θα λέγαμε ότι είναι μια σπορ τουριστάδικη στάση. Μετά τα πρώτα μέτρα έρχεται η πρώτη έκπληξη. Η ελαφριά αίσθηση είναι ευεργετική στους ελιγμούς και μαζί με το ροπάτο στα χαμηλά μοτέρ, ανεβάζουν την φιλικότητα στο ζενίθ. Τιμόνι που κόβει αρκετά, εύκολη πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος, τηρουμένων πάντα των αναλογιών για την κατηγορία και comfort ρυθμίσεις στην ανάρτηση, μετατρέπουν το μεγάλο ΚΤΜ σε ένα εν δυνάμει πιο καθημερινό όχημα. Οδηγώντας το απλά μαγεύεσαι. Δεν είναι η ιπποδύναμη και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που είναι εξοπλισμένο, όσο ο τρόπος που αποδίδει και αυτό που τελικά αποκομίζει ο αναβάτης. Η πρόσβαση στο μενού επιλογών της ψαρωτικής οθόνης, γίνεται μέσω των εύχρηστων κουμπιών στα αριστερά του τιμονιού. Το πρόγραμμα στο Sport χάρτη και φύγαμε! Η ροπή αποδίδεται με εκκωφαντικό τρόπο και σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού τα ελαστικά δεινοπαθούν να κρατήσουν επαφή με την άσφαλτο. Επιταχύνσεις και ρεπρίζ που κόβουν την ανάσα και βάζουν τα γυαλιά σε πολλές σπορ κατασκευές άλλων κατηγοριών. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δουλεύουν υπερωρίες, όμως δρουν αθόρυβα στο παρασκήνιο, χωρίς να σου κόβουν την αίσθηση της οδηγικής απόλαυσης και αυτό είναι που τα κάνει τόσο ξεχωριστά. Αν μάλιστα τα απενεργοποιήσεις, το 1290 υπόσχεται να κρατήσει και τις πέντε σου αισθήσεις απασχολημένες. Το 1290 S είναι μια μοτοσυκλέτα με διπλή φύση.  Από τη μία η πολιτισμένη του πλευρά είναι έτοιμη να σε συντροφεύσει ως την άκρη του κόσμου, χωρίς ενδοιασμούς. Ως γνήσιο ΚΤΜ έχει την περιπέτεια στο αίμα του και θα κινηθεί απροβλημάτιστα σε οποιοδήποτε τερέν. Στον αυτοκινητόδρομο θα βγάλει τον τουριστικό χαρακτήρα του, προσφέροντας στον αναβάτη όλες τις απαραίτητες ανέσεις που θα μπορούσε να ζητήσει.  Η ζελατίνα προστατεύει επαρκώς και μαζί με τις προστατευτικές χούφτες, δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον ΅΅εργασίαςΆΆ για τον αναβάτη. Στο χώμα θα πατήσει χωρίς να αγχώσει τον οδηγό αν και τα ελαστικά έχουν περισσότερο ασφάλτινο προσανατολισμό. Εξάλλου υπάρχει και η έκδοση R για όσους επιλέγουν περισσότερες εκτός δρόμου διαδρομές. Η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική και η σταθερότητα σημείο αναφοράς, μέχρι και την τελική ταχύτητα των 265+ χιλιομέτρων, κάτι πολύ σημαντικό αν σκεφτούμε την κατηγορία στην οποία εντάσσεται το συγκεκριμένο μοντέλο. Η άλλη πλευρά είναι αυτή του ψυχοπαθή που είναι έτοιμος να πάρει κεφάλια. Είναι εκπληκτικός ο τρόπος που το 1290 S μετατρέπεται από τουριστικό σε υπερταχεία. Έχοντας καταπιεί όλο το μαγικό ζωμό από την μαρμίτα της ιπποδύναμης, όταν αποφασίσεις να πας τάπα, το 1290 δεν σε αφήνει σε χλωρό κλαρί. Εσένα και τους επίδοξους διεκδικητές της ασφάλτου. Απίστευτα γρήγορο σε ευθεία και στροφές με γεωμετρία νυστέρι και χειρισμούς ακριβείας, που δίνουν τρομερό feedback στον αναβάτη. Και όλα αυτά χωρίς κόπο, αβασάνιστα. Η ΚΤΜ παίρνει τα εύσημα και για την λειτουργία του σασμάν, καθώς οι σχέσεις στο κιβώτιο κουμπώνουν βούτυρο χωρίς κοπανήματα. Σύμμαχοι στην σπορ αλλά και ασφαλή οδήγηση, οι καταπληκτικές σε λειτουργία ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, που απορροφούν τα πάντα και καταπίνουν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, αλλά και τα πολύ δυνατά φρένα που επιβραδύνουν το μεγάλο on-off σε χρόνο dt. 

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

  • Nec.

    Οκ το αγόρασα ειναι πολύ καλό απλα έχει τα μείον... δεν κάθεσε μέσα αλλά πάνω στη μοτοσυκλέτα, η άνεση ειναι μικρότερη του GSA 1200 που είχα, σε ωθεί να πηγαίνεις γρήγορα χάρις τον σπορ χαρακτήρα, έχει όμως και σαφώς καλύτερη μουαγιε στα ταξίδια σε σχέση με τις απαράδεκτα κοντές σχέσεις του GSA, εδώ ταξιδεύεις με 6.000 σαλ και 170+ χωρίς θόρυβο και κραδασμούς, η σταθερότητα δε στα πολλά ειναι έτη φωτός καλύτερη του GSA. Για μένα μειονέκτημα η αλυσίδα ...

      42