Ο Boxer μεγάλωσε σε χωρητικότητα και απέκτησε μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Περισσότερη δύναμη και ροπή παντού.

    Κινητήρας

    Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά τον κινητήρια μονάδα του GS. Ο στόχος των ανθρώπων της BMW ήταν να φτιάξουν ένα δυνατότερο κινητήρα, πιο οικονομικό σε καύσιμο και παράλληλα καθαρότερο σε καυσαέρια, ώστε να περνάει τις νόρμες των Euro5 προδιαγραφών. Η απάντηση σε όλα αυτά βρίσκεται στην τεχνολογία ShiftCam. Ο δικύλινδρος υδρόψυκτος Boxer με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, αύξησε τη χωρητικότητα του από τα 1170 στα 1254 κυβικά εκατοστά, ενώ απέκτησε και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων ShiftCam. 

    Μιλώντας με την γλώσσα των αριθμών, η ιπποδύναμη αυξήθηκε κατά 11 ίππους, φτάνοντας τους 136 στις 7.750σ.α.λ, ενώ και η ροπή σκαρφάλωσε στα 14,6 kg-m στις 6.250σ.α.λ. Εξωτερικά δεν έχει καμία διαφορά, εκτός από τα χαραγμένα πλαϊνά καπάκια που  αναγράφουν ShiftCam. Ωστόσο έχουμε αρκετές αλλαγές στα σωθικά του. Η μεγαλύτερη χωρητικότητα είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης διαμέτρου και διαδρομής των εμβόλων που από τα 101 Χ 73 έφτασαν στα 102,5 Χ 76 χιλιοστά αντίστοιχα. Για να μιλήσουμε με μηχανικούς όρους, η μακρύτερη διαδρομή ευνοεί την μέγιστη ροπή στρέψης στις χαμηλότερες στροφές και η μεγαλύτερη διάμετρος ευνοεί την μέγιστη ισχύ σε υψηλότερες στροφές. Έτσι, η μεγαλύτερη διάμετρος στους κυλίνδρους παράγει περισσότερη ισχύ και ροπή, αλλά ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων επιτρέπει την αποτελεσματικότερη αξιοποίησή τους. 

    Με το σύστημα Shiftcam, ο εκκεντροφόρος εισαγωγής έχει δύο διαφορετικούς λοβούς έκκεντρων, με διαφορετικά προφίλ για κάθε βαλβίδα εισαγωγής, συνδεδεμένα σε έναν άξονα που διατηρεί συνεχή επαφή με τον στρόφαλο. Ο ένας είναι ένας ήπιος λοβός με μικρότερη ανύψωση και μικρότερη διάρκεια που λειτουργεί κάτω από τις 5.000σα.λ και στα μικρά ανοίγματα του γκαζιού. Ο άλλος είναι ένας ελαστικός λοβός με μεγαλύτερη ανύψωση και μεγαλύτερη διάρκεια για υψηλή απόδοση, πάνω από τις 5.000σαλ και σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού. Ένας ηλεκτρονικός ενεργοποιητής, που λειτουργεί με βάση τις στροφές του κινητήρα, εισάγει έναν ατσάλινο πείρο σε ένα σπειροειδές τύμπανο μετατόπισης στο ένα άκρο του έκκεντρου. Αυτό με τη σειρά του, καθώς περιστρέφεται, μεταβάλλει ανάλογα τη θέση του εκκεντροφόρου άξονα ώστε  να εμπλέξει έναν από τους λοβούς του εκκεντροφόρου. Επιπλέον, οι εκκεντροφόροι εισαγωγής έχουν σχεδιαστεί για ασύγχρονο άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής, με αποτέλεσμα τον ενισχυμένο στροβιλισμό του εισερχόμενου μείγματος. Οι αναταράξεις στο μείγμα, οδηγούν σε πληρέστερη και καθαρότερη καύση, υψηλότερες ροπές στρέψης σε ολόκληρο το φάσμα στροφών και καλύτερη απόδοση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. 

    Η τεχνολογία ShiftCam, εφαρμόζεται μόνο στα εισαγωγής και όχι στα έκκεντρα εξαγωγής, πιθανόν για χωροταξικούς λόγους, ενώ οι εκκεντροφόροι χρησιμοποιούν πλέον μια πιο ήσυχη οδοντωτή καδένα  Hyvo. Το κιβώτιο εξοπλίστηκε με έναν αποσβεστήρα τριβής στον άξονα εξόδου για μείωση των κραδασμών και ο ανανεωμένος συμπλέκτης υγρού τύπου ενσωματώνει λειτουργία anti-hopping. Επιπλέον αλλαγές περιλαμβάνουν ψύξη με ψεκασμό λαδιού για το κάτω μέρος του εμβόλου, νέο έλεγχο του κινητήρα BMS-O, νέα μπεκ ψεκασμού, καθώς και αναθεωρημένο σύστημα εξάτμισης. 

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ