Αλλαγή λαδιών: Σπίτι ή στο συνεργείο;

Η κρίση επηρέασε την συντήρηση της μοτοσυκλέτας, μήπως όμως κάνετε οικονομία σε πράγματα που δεν θα έπρεπε, όπως τα λάδια; Επιλέγετε να αλλάζετε λάδια στο συνεργείο ή στο σπίτι;

Αν θες εγγυημένο τρόπο να μειώσεις τη ζωή του κινητήρα σου, δεν υπάρχει τίποτε πιο σίγουρο από το να σταματήσεις να αλλάζεις τα λάδια στην ώρα τους. Ναι, υπάρχουν διάφορες ιστορίες για μοτοσυκλέτες που έκαναν 100.000 χλμ. με τα ίδια λάδια, όπως υπάρχουν και ιστορίες για ανθρώπους με καταχρήσεις που έζησαν πολλά χρόνια. Κάποιοι αντέχουν. Οι περισσότεροι όχι.
 
Μπορεί οι μοτοσυκλέτες τα τελευταία χρόνια να επιτρέπουν αλλαγές λαδιού μέχρι και κάθε 15.000 χλμ. ή και παραπάνω, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργούν με το ίδιο λάδι για πάντα. Το λιπαντικό, είναι αλήθεια πως έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία 10-15 χρόνια και έτσι δεν χρειάζεται να κάνεις αλλαγή κάθε 5.000 χλμ. όπως παλιά, ένας αστικός μύθος που ακόμα κυριαρχεί στις συζητήσεις της καφετέριας. Αυτό που ισχύει πάντα είναι απλό. Τα λάδια στην ώρα τους, όπως προβλέπει ο κατασκευαστής, ο τύπος λαδιού ο σωστός, αυτός που προβλέπει ο κατασκευαστής, το φίλτρο να αλλάζεται με κάθε αλλαγή, και καλό θα είναι ακόμη και η μάρκα λαδιού να είναι γενικά σταθερή. 
 

Το καλό με τα λάδια, επίσης, είναι ότι αλλάζονται εύκολα. Μία τρύπα από πάνω να βάλεις τα καινούργια, μία τρύπα από κάτω να βγάλεις τα παλιά. Ακούγεται απλό, και είναι, με μόνη εμπλοκή την αλλαγή φίλτρου, που θέλει εργαλείο και χέρι να φτάνει, αλλά και το μάζεμα και πέταμα των παλιών λαδιών που πρέπει οπωσδήποτε να επιστρέφονται για ανακύκλωση. Πολλοί λοιπόν έχουν βρει τρόπο και κάνουν την αλλαγή στο σπίτι. Μία ροδέλα για το μπουλόνι του κάρτερ από το βενζινάδικο, λάδι και φίλτρο αγορασμένα από οπουδήποτε και λίγη περιπέτεια με μαυρίλα την Κυριακή, μπορεί να εξοικονομήσουν αρκετά ευρώ.
 
Πόσο σίγουροι είμαστε ότι γνωρίζουμε να κάνουμε μια αλλαγή λαδιών, όσο απλή και να είναι; Ξέρουμε με βεβαιότητα να σφίξουμε σωστά το φίλτρο, χωρίς να μας χάνει λάδι μετά, ή να μην κλωτσήσουμε το σπείρωμα της βίδας αποστράγγισης και μετά να τρέχουμε και να μη φτάνουμε; Και τι κάνουμε αν έχουμε μοτοσυκλέτα με ξηρό κάρτερ, που μπορεί να απαιτεί μια πολύπλοκη διαδικασία εξαέρωσης; 
 
Για αυτό το λόγο υπάρχει το συνεργείο. Είτε στο πλαίσιο του σέρβις, είτε μόνα τους, αν το θελήσεις. Το κόστος θα είναι φυσικά λίγο αυξημένο, αφού χρεώνεσαι τις υπηρεσίες ενός ολόκληρου συνεργείου, όμως εδώ υπάρχουν και κάποια σημαντικά οφέλη. Πρώτον το λάδι και το φίλτρο θα είναι σίγουρα το σωστό. Αν είσαι γνώστης μπορείς να πας τα δικά σου λάδια και να γλιτώσεις κόστος. Εκτός αυτού, ένας τεχνικός έχει την σημαντική εμπειρία, ώστε να γνωρίζει πως και πόσο πρέπει να πραγματοποιήσει της συσφίξεις και την εξαέρωση του κυκλώματος.
 
Το σημαντικότερο όμως είναι πως ακόμη κι αν δεν γίνει η αλλαγή στα πλαίσια σέρβις, μία επίσκεψη στο συνεργείο σημαίνει πως έμπειρα μάτια θα δουν τη μοτοσυκλέτα σου από μέσα κι από κάτω. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, κάποιος θα το δει. Δεν θα φύγεις χωρίς να το ξέρεις ή και να το φτιάξεις. Και αυτό έχει την αξία του.
 
Εσείς τι λέτε; Για να αλλάξετε λάδι πηγαίνετε σε συνεργείο η το κάνετε μόνος σας; Ακολουθείτε το βιβλιαράκι του κατασκευαστή  πιστά ή βασίζεστε σε εμπειρικά χιλιόμετρα;