net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Δοκιμή Zongshen ZS 150 Prance
Οικονομικό ναι, «φτηνό» όχι!
Διαβάστηκε από 22765 αναγνώστες
Το ZS 150 αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη στις μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού. Τόσο στον τομέα της αισθητικής όσο και στις λεπτομέρειες που το απαρτίζουν είναι εντυπωσιακό και μέρα με τη μέρα εκπλήσσει τον αναβάτη ακόμα περισσότερο. Η χωρητικότητα του κινητήρα του στα 150 κ.εκ. έχει βρει τη χρυσή τομή, μιας και καταφέρνει να είναι ελαστικός, αλλά και πιο ελαφρύς από έναν μονοκύλινδρο 250 κ.εκ. που θα δυσκόλευε τους αμύητους. Η θέση οδήγησης μπορεί να φιλοξενήσει αναβάτες κάθε αναστήματος, ενώ το τιμόνι παρέχει σωστή γωνία για οδήγηση στην άσφαλτο και σωστό ύψος για οδήγηση στο χώμα.
Το Zongshen ZS 150 αποτελεί μια μοτοσικλέτα και όχι ένα μοτοσικλετάκι. Η ποιότητα κατασκευής και τα περιφερειακά του είναι ιδιαίτερα πλούσια και έρχονται σε αντίθεση με τη χαμηλή τιμή του.
Πλαίσιο: Γερές βάσεις
Ο πίνακας οργάνων μπορεί να μην εντυπωσιάζει, αλλά είναι πλήρης.
Το πλαίσιο του ZS είναι περιμετρικό και ιδιαίτερα ευτραφές. Όλοι οι δοκοί του είναι ορθογώνιοι, ακόμα και εκείνοι που καταλήγουν στο υποπλαίσιο, αλλά και στις βάσεις των μαρσπιέ. Αυτό από μόνο του είναι ικανό να αναδείξει ένα δυναμικό προφίλ στη μοτοσικλέτα και να εγγυηθεί από νωρίς για τις δυνατότητές της. Το ψαλίδι, ακολουθώντας τα δομικά στοιχεία του συνόλου, είναι και αυτό ενισχυμένων διαστάσεων, γεγονός που προμηνύει τη στιβαρή συμπεριφορά του συνόλου.
Κινητήρας: Αθόρυβος
Οι δοκοί του πλαισίου θα μπορούσαν να ανήκουν σε μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσικλέτα.
Ο κινητήρας του ZS έχει να δείξει στοιχεία τεχνολογικής υπεροχής. Στην κεφαλή φιλοξενούνται δύο μπουζί, ενώ διαθέτει και ξηρό κάρτερ. Έχει δύο βαλβίδες, ενώ την ψύξη του έχει αναλάβει το υγρό στοιχείο. Για την εκκίνησή του υπάρχει μίζα και μία ευτραφής σε διαστάσεις μανιβέλα. Το σασμάν διαθέτει 5 σχέσεις που συνεργάζονται με πολύδισκο υγρό συμπλέκτη με την κλασική κλιμάκωση (1η κάτω και όλες οι υπόλοιπες πάνω). Το μόνο στοιχείο που λείπει από τον κινητήρα όσον αφορά στην τεχνολογική του υπεροχή είναι το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού στην τροφοδοσία. Ωστόσο, το καρμπιρατέρ που διαθέτει, δουλεύει εξαιρετικά και σε περιπτώσεις καλύτερα από τα αντίστοιχα ηλεκτρονικής διαχείρισης.
Αναρτήσεις: Με γνώμονα τη λογική
Η πίσω ανάρτηση στηρίζεται σε αυτό το ευτραφές σύστημα βραχιόνων.
Οι αναρτήσεις του Zongshen δεν αποτελούν ένα ακόμα στοιχείο εντυπωσιασμού με το που τις κοιτάζεις, κάτι όμως που αλλάζει όταν βρεθείς πάνω στη σέλα της μοτοσικλέτας. Το πιρούνι είναι συμβατικό και για λόγους κόστους η δυνατότητα ρυθμίσεων απουσιάζει. Πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ που συνεργάζεται με μοχλικό βραχίονα! Οι αναρτήσεις συνεργάζονται εξαιρετικά με το σύνολο και καταφέρνουν να ανταποκρίνονται θετικά σε κάθε είδους τερέν.
Οδηγώντας: Δάσκαλος
Το Prance είναι μια ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα, ικανή να μυήσει τους νέους οδηγούς στα μυστικά της οδήγησης. Τα πόδια του αναβάτη φτάνουν εύκολα στο έδαφος, παρέχοντας του εμπιστοσύνη. Ο κινητήρας δουλεύει σχεδόν αθόρυβα και οι μοναδικοί κραδασμοί θα κάνουν την εμφάνισή τους όταν η βελόνα του στροφόμετρου πλησιάσει το ανώτερο πεδίο περιστροφής του κινητήρα. Το σασμάν δουλεύει απροβλημάτιστα, δεν έχει βελούδινη αίσθηση ούτε όμως θα χρειαστεί και δύναμη για την αλλαγή των σχέσεών του. Η θέση οδήγησης είναι ιδανική τόσο για την ασφάλτινη χρήση όσο και για το χώμα, ενώ στο ίδιο μοτίβο είναι ρυθμισμένες και οι αναρτήσεις. Η κάπως πιο βαριά αίσθηση στην αλλαγή κατεύθυνσης έχει χαρίσει στη μοτοσικλέτα σταθερότητα τόσο σε υψηλές ταχύτητες όσο και μέσα στη στροφή. Μοναδικό παράπονο έχουμε από τα φρένα, τα οποία ήταν αδικαιολογήτως αδύναμα. Ωστόσο, αυτό μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι παραλάβαμε τη μοτοσικλέτα με ελάχιστα χιλιόμετρα στο κοντέρ, ενώ είναι πιθανόν και να μην είχαν καθαριστεί οι δίσκοι από το συντηρητικό που διαθέτουν για να μην οξειδώνονται κατά τη μεταφορά τους από το εργοστάσιο.
Φρένα: Οι εκπλήξεις συνεχίζονται
To Prance δεν θα τα καταφέρει τόσο καλά στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Η προσοχή που έδωσε η Zongsen στην κατασκευή του ZS είναι διάχυτη, εξετάζοντας λεπτομερώς και το σύστημα πέδησης. Τόσο ο εμπρός τροχός όσο και ο πίσω διαθέτουν δισκόφρενο. Το τελευταίο μάλιστα είναι τύπου μαργαρίτα και συνεργάζεται με δαγκάνες δύο εμβόλων. Η πίσω αντλία είναι νέου τύπου -αντίστοιχες συναντάμε στις σύγχρονες motocross μοτοσικλέτες- με το δοχείο των υγρών να ενσωματώνεται στο «σώμα» της. Οι δαγκάνες, τόσο εμπρός όσο και πίσω, είναι δύο εμβόλων.
Συμπέρασμα: Value for money
To ZS 150 είναι μια οικονομικότατη (2.290 ευρώ) πρόταση, που όμως έχει δεχθεί περικοπές μόνο στην τιμολογιακή της πολιτική και όχι όσον αφορά σε τομείς στην κατασκευή της. Είναι μια πλήρης μοτοσικλέτα με εντυπωσιακά στοιχεία που σίγουρα θα κλέψει καρδιές.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ