net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
ΚΤΜ LC8 950 Adventure
Ορίζοντας την περιπέτεια
Αναμφισβήτητα, το νέο Adventure της ΚΤΜ αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία των On-off.
Η ΚΤΜ γράφει ιστορία, βγάζοντας από τη γραμμή παραγωγή την πρώτη πραγματική On-off μοτοσικλέτα στην κατηγορία του λίτρου, που έχει τις ρίζες της στην εργοστασιακή νικήτρια του Dakar του Meoni και είναι εφοδιασμένη με ό,τι χρειάζεται για να κρατάει τα σκήπτρα στην κατηγορίας της.
Αναμφισβήτητα, το νέο Adventure της ΚΤΜ αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία των On-off. Η σχεδίασή του πηγάζει από τα αγωνιστικά μοντέλα της αυστριακής εταιρείας, που έχουν γευτεί τη σαμπάνια στους διεθνείς αγώνες rally, όπως στο φημισμένο Paris-Dakar. Οι διαφορές τους είναι ελάχιστες και αυτός είναι και ο λόγος που η ΚΤΜ σημείωσε μεγάλη επιτυχία, κατασκευάζοντας τελικά μία πραγματική μοτοσικλέτα On-off στην κατηγορία του λίτρου. Βασική διαφορά του από το πορτοκαλί μοντέλο είναι η πιο κοντή διαδρομή των αναρτήσεων, που έχουν ως στόχο να ενισχύσουν περισσότερο την ασφάλτινη οδική συμπεριφορά του. Στους υπόλοιπους τομείς, η μοτοσικλέτα δεν παρουσιάζει καμία διαφορά από το μοντέλο S. Διατηρεί ίδια πλαίσιο, αναρτήσεις, γεωμετρία και ελαστικά, ενώ ίδιες είναι και οι ρυθμίσεις του μοτέρ. Ο δικύλινδρος τετράχρονος κινητήρας των 942 κ.εκ. τροφοδοτείται από δύο καρμπιρατέρ των 43 χιλ. από το ρεζερβουάρ των 22 λίτρων. Η κίνηση των δύο εκκεντροφόρων γίνεται με αλυσίδα και γρανάζια, στοιχείο που συντέλεσε στη συμπαγή σχεδίαση της κεφαλής. Η ισχύς των 98 ίππων μετατρέπεται σε ωφέλιμη ώθηση μέσω του κιβωτίου των 6 σχέσεων. Οι αναρτήσεις προέρχονται από την White Power. Πιο συγκεκριμένα, το αντεστραμμένο πιρούνι των 48 χιλ. είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και παρέχει ίδια διαδρομή με το μονό αμορτισέρ, το οποίο είναι τύπου PDS (Progressive Damping System) και δεν διαθέτει μοχλικό σύστημα. Το σύστημα πέδησης φέρει δύο δίσκους των 300 χιλ. με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων στο εμπρός άκρο, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί δαγκάνα δύο εμβόλων με δίσκο 240 χιλ. Οι τροχοί είναι 21 και 18 ιντσών, αντίστοιχα, για εμπρός και πίσω, γεγονός που κάνει εύκολη την επιλογή των ελαστικών. Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται ο περιφερειακός εξοπλισμός, ενώ τις καλύτερες εντυπώσεις αφήνει η άριστη ποιότητα κατασκευής του μοντέλου. Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες και το ταμπλό των οργάνων είναι πλήρες στις ενδείξεις του. Το αναλογικό στροφόμετρο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η οθόνη υγρών κρυστάλλων παρέχει τις υπόλοιπες ενδείξεις, που συνοδεύονται από τις απαραίτητες ενδεικτικές λυχνίες. Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος, όπως επίσης και στο επάνω μέρος των δύο ρεζερβουάρ. Πάνω στην αριστερή πλευρά του ψαλιδιού βρίσκεται το πλαστικό οδοντωτό προστατευτικό που προορίζεται για τη στήριξη της αλυσίδας σε περίπτωση αφαίρεσης του τροχού. Φανταστείτε τι έχουν προβλέψει οι άνθρωποι της ΚΤΜ… Στον προαιρετικό του εξοπλισμό περιλαμβάνονται οι εξατμίσεις τις Akrapovic, καθώς επίσης και μπαγκαζιέρες, tankbag και roadbook. Οι εξαιρετικές επιδόσεις του και η μοναδική αισθητική του έρχονται σε αντίθεση με το υψηλό κόστος του (14.000 ευρώ), που το θέτει στις ακριβές επιλογές της κατηγορίας.
Από το Meoni για εσάς
Η μοναδική αρχιτεκτονική του πλαισίου συνδυάζει την γρήγορη γεωμετρία με την απαραίτητα ευστάθεια που απαιτείται για να κινηθεί σαν αιλουροειδές σε οποιοδήποτε τερέν, χωρίς να κολλάει πουθενά. Ο ισχυρός κινητήρας συχνά ελαφρώνει το εμπρός σύστημα στο άμεσο άνοιγμα του γκαζιού.
Αν νομίζει κανείς ότι η ασφάλτινη έκδοση του 950 Adventure είναι πιο κοντή από το καθαρόαιμο, τότε είναι γελασμένος. Οι 3.5 πόντοι δεν αποτελούν αισθητή διαφορά, μόλις σκαρφαλώσει στην υψηλή σέλα του (880 χιλ.). Ωστόσο, μόλις καθίσεις πάνω στη σκληρή επιφάνειά της, τα πάντα κουμπώνουν σχεδόν αυτόματα στα άκρα σου σαν να ήταν σχεδιασμένα ειδικά για σένα. Η θέση οδήγησης είναι ξεχωριστή και δεν έχει τίποτα κοινό με οποιαδήποτε άλλη μοτοσικλέτα της κατηγορίας. Ο κινητήρας παίρνει εύκολα μπροστά και διατηρεί το ρελαντί του χωρίς δισταγμό. Ο συμπλέκτης έχει μέτρια σκληρότητα, ωστόσο, σε κουράζει στη συχνή χρήση, ενώ το κιβώτιο είναι μαλακό και σαφές στη λειτουργία του. Μόλις ξεκινήσεις, διαπιστώνεις ότι η μάζα του εξαφανίζεται σχεδόν ως δια μαγείας και σου δίνει την εντύπωση ότι καβαλάς μονοκύλιδρο 600άρι. Ο κινητήρας του είναι ισχυρός και εμφανίζει την ισχύ του από το χαμηλό φάσμα των στροφών, δυναμικά, χάρη στο νέο σετ εξατμίσεων. Προφανώς, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στις υψηλές στροφές απουσιάζει η δύναμη που νιώθεις με τις συμβατικές εξατμίσεις. Το δικύλινδρο μοτέρ σε εντυπωσιάζει με τη άμεση απόκρισή του στο άνοιγμα του γκαζιού, ανεξάρτητα από το ποια σχέση έχεις κουμπώσει στο κιβώτιο. Οι κραδασμοί έχουν διατηρηθεί σε χαμηλό επίπεδο και περνούν σχεδόν απαρατήρητοι καθώς σε παρασύρει η γοητεία των επιδόσεων του μοτέρ. Η καλή κατανομή των μαζών συνεργάζεται πλήρως με τη σπορ γεωμετρία του πλαισίου και σε κάνουν να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι πάνω στη σέλα μιας δικύλινδρης On-off του λίτρου. Οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με τη σκέψη, ενώ οι ασφάλτινες φιδίσιες διαδρομές με τα συνεχόμενα στροφιλίκια αποτελούν πηγή διασκέδασης. Ορμάς από τη μία στροφή στην άλλη με μοναδική σιγουριά και ελέγχεις την έξοδό σου με το δεξί καρπό. Οι αναρτήσεις του είναι ελαφρώς σφιχτές, όσον αφορά τις συνθήκες της καθημερινής μετακίνησης. Από την άλλη πλευρά, μόλις βγεις εκτός και κινηθείς σε υψηλότερη μουαγιέν, διαπιστώνεις ότι δένουν απόλυτα με την καλή αρχιτεκτονική του πλαισίου. Όσο και αν το πιέσεις, ακόμη και στα πιο απαιτητικά σημεία ή στις ανοιχτές παρατεταμένες, το ΚΤΜ δεν εμφανίζει ταλαντώσεις. Περνάει με ασφάλεια ακόμη και από τα μεγάλα γιαμπ, χωρίς να σου κόβει την ανάσα. Αναμφισβήτητα, η αγωνιστική του καταγωγή παίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο που έχει στηθεί το σύνολο του πλαισίου και των αναρτήσεων. Τα φρένα του είναι ισχυρά, προοδευτικά, χωρίς να είναι ακαριαία. Κατά συνέπεια, επιβραδύνεις με σαφήνεια από οποιαδήποτε ένδειξη του ταχύμετρου, χωρίς να εμφανίζει την τάση να διπλώσει τον εμπρός τροχό. Η ζελατίνα του παρέχει πολύ καλή προστασία, ακόμη και όταν κινείσαι σε γρήγορους ρυθμούς. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ ώρα, ωστόσο, ακόμη και σ' αυτό το όριο, αισθάνεσαι σιγουριά και ασφάλεια. Από την άλλη πλευρά, η περιπέτειά σου δεν σταματάει εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, αλλά γίνεται ακόμη πιο συναρπαστική από τη στιγμή που θα μπεις στο χώμα. Τότε διαπιστώνεις ότι αν μαλακώσεις ελαφρώς τις αναρτήσεις, θα είσαι άρχοντας από πλευράς άνεσης και θα βαδίζεις ακούραστος προς τον τελικό σου προορισμό σαν εργοστασιακός αναβάτης, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός θα έχει μείνει απλός θεατής.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ