net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

O κινητήρας των 155 κ.εκ. αποδίδει 15,5 ίππους και προσφέρει άμεσες αποκρίσεις και ζωντάνια στην κίνηση.

Πάνω στο Xenter 150, ο αναβάτης θα βολευτεί όσο χρειάζεται. Ούτε περισσότερο ούτε λιγότερο.

To Xenter 150 θα κινηθεί σα βολίδα μέσα στην πόλη και δε θα αποθαρρύνει τον αναβάτη από το να του συμπεριφερθεί με πίεση.

To οριζόντια τοποθετημένο μονό αμορτισέρ δίνει στη συμπεριφορά του Xenter λίγη από τη γοητεία της μοτοσικλέτας.

Αν η καθημερινή σας μετακίνηση περιλαμβάνει και διόδια ή έστω μια γρήγορη στάση για κουλούρι, το διακριτικό ντουλαπάκι στο τιμόνι θα σας σώσει!

Καλό, αλλά σκληρό το μπροστινό φρένο. Την παράσταση, πάντως, κλέβει το σύστημα συνδυασμένης πέδησης.

To top case των 39 λίτρων ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό του scooter της Yamaha.

Δοκιμή: Yamaha Xenter 150

Πριν καλά-καλά περάσει ένας μήνας από τη δοκιμή του Yamaha Xenter 125, ήρθε στα χέρια μας και το μοντέλο των 150 κ.εκ. Το Xenter 150, μας έδωσε πολύ υλικό, αν και έχει μόλις 25 παραπάνω κ.εκ.

 
Γιατί, μπορεί τα δύο scooter να έχουν ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους, αλλά το Xenter (το οποίο με ικανοποίησε και με το παραπάνω στη δοκιμή των 125 κ.εκ.) είναι ικανό να σου δώσει άφθονο υλικό για να γράψεις στη δοκιμή του. Γιατί, πρώτα απ’ όλα, σου φτιάχνει το κέφι και σε… καθίζει στη σέλα του γραφείου σου ήρεμο, αναπόσπαστο απ’ όλη την ταλαιπωρία του κυκλοφοριακού που αναγκάζονται ακόμη να ξεπεράσουν οι συνάδελφοί σου στα διπλανά γραφεία. Εκεί, λοιπόν, που όλοι οι υπόλοιποι καταριούνται τη Δευτέρα και το «φούσκωμα» του μποτιλιαρίσματος που είναι πιστό στο ραντεβού του κάθε πρωί και τους καθυστερεί, κάνοντας τα νεύρα τους τσατάλια, εγώ κάθομαι χαλαρός και με ηρεμία πνεύματος μπροστά στον υπολογιστή μου, αφήνοντας το Xenter 150 να κάνει όλη τη δουλειά για εμένα – φέρνοντάς με στη δουλειά και γράφοντας αυτό το κομμάτι για εμένα. Και, κατά τη διάρκεια του… εξορισμού για το κάπνισμα, όταν όλοι ανταλλάσσουν ιστορίες καθημερινής τρέλας, εγώ θυμάμαι την ευκολία με την οποία έφτασα στη δουλειά και απλά κοιτάω ανέμελα έξω, σίγουρος και για το αποτέλεσμα κατά την επιστροφή στο σπίτι. Πώς είμαι τόσο σίγουρος; Χάρη στο Xenter 150! Ξέρω καλά πλέον ότι, παρά την κίνηση που περιμένει όλους τους άλλους (οδηγούς αυτοκινήτων, αλλά και μεγαλόσωμων μοτοσικλετών ή scooter), θα φτάσω σπίτι μου σύντομα και λίγο θα με απασχολήσουν οι συνθήκες στους πηγμένους δρόμους, όταν το Xenter μπορεί να χωθεί παντού και να επιταχύνει άμεσα σε κάθε εντολή μου. Και όταν φτάσω σπίτι, θα πιω κι ένα καφεδάκι στην υγειά του – όταν οι υπόλοιποι φτάσουν σπίτι τους, θα είναι αργά μάλλον για καφέ – χαζεύοντας από μακριά τη φρέσκια αισθητική του που εξακολουθεί να μου αρέσει, ακόμη και στο πιο ουδέτερο λευκό του μοντέλου αυτής της δοκιμής.

Τιμή: 3.090 ευρώ
Χρώματα: Λευκό, μαύρο, γκρι

+: Ευελιξία, εκρηκτικότητα, top case
-: Κραδασμοί στα πολλά, σφιχτή πίσω ανάρτηση

Αισθητική: Για κάθε γούστο
Ακόμη δεν έχω καταφέρει να βρω κάποιον που να μείνει ασυγκίνητος στη θέα του Xenter 150. Και η συντριπτική πλειοψηφία των εντυπώσεων που έχω ακούσει είναι θετική. Το γεγονός αυτό, βέβαια, δεν αποτελεί μυστήριο. Κι αυτό γιατί το Xenter μοιάζει να έχει χαρακτηριστικά στον σχεδιασμό του που μπορούν να καλύψουν κάθε γούστο. Θέλετε αιχμηρές γραμμές; Το κοστούμι του Xenter διαθέτει αρκετές, μιας και τα πλαστικά του οριοθετούνται σε πολλές περιπτώσεις από επιθετικές γραμμές που δίνουν έναν πιο sport τόνο στο scooter. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν και οι δίδυμοι προβολείς της μάσκας, καθώς και το επιθετικά σχεδιασμένο μπροστινό φτερό. Προτιμάτε καμπύλες; Το Xenter διαθέτει κι από αυτές, προβάλλοντας κι έναν φιλικό χαρακτήρα. Ειδικά στο πλαϊνό μέρος, οι επιθετικές γραμμές σβήνουν με… ειρηνικό τρόπο, σχηματίζοντας φιλικές στο μάτι καμπύλες. Προτιμάτε έναν σχεδιασμό πιο φουτουριστικό; Δεν έχετε παρά να καθίσετε στη σέλα του! Εκεί θα δείτε σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια τον φουτουριστικής σχεδίασης ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το Xenter, λοιπόν, υιοθετεί διάφορες τεχνοτροπίες στο σχεδιασμό του και τις συνδυάζει με τρόπο εξαιρετικό. Ακόμη και οι λάτρεις του πιο κλασικού, με μια ματιά στην τετραγωνισμένη ουρά, θα βρουν αυτό που θέλουν.

Άνεση: Βάζει όρια
Όπως είναι λογικό, ένα scooter που ακολουθεί τη λογική των… παπιών μέσα στην πόλη, δε μπορεί να είναι και τόσο γενναιόδωρο στους χώρους που απευθύνονται στον αναβάτη. Πάνω στη σέλα του, η άνεση βρίσκεται στα βασικά επίπεδα – με λίγα λόγια, δε θα ταλαιπωρήσει τον αναβάτη του, αλλά δε θα του χαρίσει και πολυτελή άνεση. Η σέλα είναι στενή (ώστε, ανεξαρτήτως ύψους, ο αναβάτης να μπορεί να πατήσει με σιγουριά στην άσφαλτο), αλλά άνετη και μόνο η κατηφορική της κλίση θα χαλάσει λίγο τις καλές εντυπώσεις. Η τελευταία, πάντως, είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην οδήγηση, αφού φέρνει μπροστά και σχεδόν πάνω από το τιμόνι τον αναβάτη, χαρίζοντάς του πολύ καλό έλεγχο. Λίγο φαρδύτερη είναι η σέλα που αναλογεί στον συνεπιβάτη. Συνοδεύεται, μάλιστα, από δύο μεγάλες χειρολαβές που αυξάνουν την εργονομία.Όσον αφορά στο χώρο για τα πόδια του αναβάτη, τέλος, αυτός είναι αρκετός, αλλά δεν επιτρέπει στον αναβάτη να μετακινήσει μπρος-πίσω τα πόδια του, ώστε να αλλάξει στάση οδήγησης.

Χώροι: Απλόχερο
Μπορεί οι διαστάσεις ενός scooter να μην ευνοούν τους μεγάλους χώρους, η λύση, όμως, είναι πιο απλή απ’ όσο θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος και έρχεται από την ίδια τη Μοτοδυναμική. Ο εισαγωγέας της Yamaha φρόντισε να εξοπλίσει το Xenter 150 (όπως και την έκδοση των 125 κ.εκ.) με ένα top case 39 λίτρων στο στάνταρ εξοπλισμό του. Αυτό σημαίνει ότι το Xenter των μηδαμινών χώρων (κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν μόλις κάποια χαρτιά και μικροπράγματα και στο μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά κάποια ακόμη) μπορεί να μεταφέρει πολλά περισσότερα! Στο μεγάλο top case θα φιλοξενηθεί άνετα ένα full face κράνος (ή, με λίγη προσπάθεια, δύο jet) και αρκετά μικροπράγματα. Επιπλέον, η επίπεδη ποδιά του scooter μπορεί να μεταφέρει μια αρκετά μεγάλη τσάντα, η οποία θα κρεμαστεί στον ειδικό γάντζο. Όλα τα παραπάνω ίσχυαν και στην περίπτωση του Xenter 125, σε αυτή τη δοκιμή, όμως, είχαμε για πρώτη φορά την ευκαιρία να δούμε στην πράξη τις δυνατότητες που προσφέρει το εν λόγω top case στο scooter, μαζί με την επίδραση που έχει στην οδική συμπεριφορά του. Περισσότερα για αυτή, όμως, παρακάτω.

Κινητήρας: Ολοκαίνουργιες εντυπώσεις
Οπωσδήποτε το πιο ενδιαφέρον στοιχείο πάνω στο Yamaha Xenter 150 (ειδικά για κάποιον που οδήγησε το 125 μόλις πριν ένα μήνα) είναι ο κινητήρας του και το πώς αποδίδει, σε σύγκριση με τον εξαιρετικό 125. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 155 κ.εκ. είναι υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος και αξιοποιεί διάφορες τεχνολογικές λύσεις που μειώνουν τις τριβές και τους κραδασμούς, όπως πιστόνι από αλουμίνιο και κύλινδρο με κεραμική επίστρωση. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού και τη νέα χαρτογράφηση βελτιώνουν τη λειτουργία του μοτέρ του Xenter. Στην πράξη, ο κινητήρας είναι ιδανικός για τις συνθήκες της πόλης. Οι αποκρίσεις του στο τράβηγμα του γκριπ του γκαζιού είναι άμεσες και, σε συνθήκες πόλης, δεν πρόκειται να αναζητήσετε μεγαλύτερη ζωντάνια. Οι επιδόσεις του (15,5 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ. και 1,5 kgm ροπής στις 7.250 σ.α.λ.) είναι, φυσικά, υψηλότερες του μοντέλου των 125 κ.εκ. και αυτό γίνεται γρήγορα αντιληπτό, ακόμη και με το αυξημένο βάρος του 150 (το οποίο στη δοκιμή μας διέθετε, αντίθετα με το 125, top case).

Αναρτήσεις: Αντισυμβατική παρέκκλιση
Στον τομέα των αναρτήσεων, το Xenter 150 έχει παρεκκλίνει λίγο από το συμβατικό μονοπάτι. Μιλάω για την πίσω ανάρτηση, η οποία αποτελείται από ένα μονό αμορτισέρ κι όχι τα δύο που έχουμε συνηθίσει στην κατηγορία. Τοποθετημένο οριζόντια, το αμορτισέρ διαθέτει, σύμφωνα με τη Yamaha, δύο επίπεδα λειτουργίας: το πρώτο και ομαλότερο απορροφά τους μικρούς κραδασμούς της αρχικής απόσβεσης και το δεύτερο τις πιο απότομες ανωμαλίες του εδάφους. Στην πράξη, η λειτουργία του αμορτισέρ είναι σχετικά σφιχτή και θα ενοχλήσει σε συνεχόμενα εμπόδια. Στην περίπτωση, όμως, που ο πίσω τροχός βρεθεί σε λακκούβα με μεγάλη ταχύτητα ή με συνεπιβάτη στη σέλα, το συγκεκριμένο σύστημα που επέλεξε η Yamaha θα δικαιωθεί. Σχετικά σφιχτό στη λειτουργία του είναι και το πιρούνι. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του είναι η μεγάλη διαδρομή του (100 χλστ.), την οποία σπάνια συναντάμε σε άλλα scooter της κατηγορίας. Η πληροφόρηση που δίνει είναι ικανοποιητική μέσα στους δρόμους της πόλης, αλλά σε πιο απαιτητικές συνθήκες (υψηλές ταχύτητες, πλακόστρωτοι δρόμοι) θα δείξει τις αδυναμίες του.

Φρένα: Ο συνδυασμός της επιτυχίας
Το σύστημα συνδυασμένης πέδησης που επέλεξε η Yamaha και για τις δύο εκδόσεις του Xenter κλέβει την παράσταση στον τομέα των φρένων. Χάρη σε αυτό, η διαδικασία φρεναρίσματος μοιράζεται όπως πρέπει ανάμεσα στον μπροστινό δίσκο και το πίσω ταμπούρο, γεγονός που θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε δυνατό φρενάρισμα ή φρενάρισμα πανικού. Ο μπροστινός δίσκος των 267 χλστ. συνεργάζεται ιδανικά με το πίσω ταμπούρο των 150 χλστ. και το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι το ασφαλές φρενάρισμα, με τις πιθανότητες για μπλοκάρισμα κάποιου τροχού να είναι σημαντικά μειωμένες. Αν το μπλοκάρισμα αυτό έρθει (κάτι που, με λίγη προσοχή, θα γίνει σπάνια, βασικός υπαίτιος θα είναι η μειωμένη αίσθηση που προκύπτει από τις σχετικά σκληρές μανέτες των φρένων.

Λεπτομερώς
• Η απουσία πλαϊνού σταντ μου φαίνεται και στην περίπτωση του 150 αδικαιολόγητη.
• Συγχωρώ, όμως, τη Yamaha, χάρη στην ευκολία με την οποία ανεβαίνει το Xenter στο κεντρικό του σταντ.
• Σημαντική ευκολία προσφέρει και το στάνταρ top case της Yamaha, το οποίο δε φορτώνει το μπρελόκ σας με ένα ακόμη κλειδί και ανοίγει με το κλειδί του scooter.
• Επίσης, το top case μπορεί να αφαιρεθεί και να επανατοποθετηθεί πολύ εύκολα.
• Το ντουλαπάκι στο τιμόνι (ακριβώς κάτω από τον πίνακα οργάνων) είναι εξαιρετικά χρήσιμο για τα ψιλά.
• Ο κατηφορικός σχεδιασμός της σέλας του αναβάτη, ίσως προκαλέσει γλιστρήματα προς τα εμπρός σε απότομα φρεναρίσματα.
• Ο πίνακας οργάνων διαθέτει και ενδείξεις που σπάνια συναντάμε στην κατηγορία, όπως εξωτερική θερμοκρασία, ρολόι και δύο μερικούς χιλιομετρητές.
• Ωστόσο, οι έντονες διαθέσεις του ήλιου ίσως προκαλέσουν αντανακλάσεις, εξαιτίας του ιδιαίτερου σχεδιασμού του.

Οδηγώντας: Αλωνίζοντας την πόλη
Το Yamaha Xenter 150 σου δίνει δύο εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή και καταφέρνει να τις δικαιώσει και τις δύο. Η πρώτη είναι ότι πρόκειται για ένα scooter ομοιογενές. Πράγματι, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Xenter λειτουργούν πολύ καλά συνεργαζόμενα και προσφέρουν την ομοιογένεια που κάθε αναβάτης αναζητά. Η δεύτερη αφορά στη χρήση του. Το Xenter σου δηλώνει από την πρώτη στιγμή ότι πρόκειται για scooter πόλης και κρατά το λόγο του μέσα στο κλεινόν άστυ. Οι μικρές του διαστάσεις εξυπηρετούν στην ευελιξία του. Το ίδιο συμβαίνει και με το μικρό του βάρος, το οποίο χρησιμεύει και στους αναβάτες με μικρή εμπειρία. Και το χαρακτηριστικό της ευελιξίας συμπληρώνεται από τον ιδιαίτερα ζωντανό κινητήρα, καθιστώντας το Xenter μια αστική βολίδα που μπορεί να κινηθεί είτε αέρινα είτε νευρικά ανάμεσα σε αυτοκίνητα και άλλα εμπόδια. Το ίδιο, βέβαια, διαπίστωσα και πριν ένα μήνα περίπου στη σέλα του μοντέλου των 125 κ.εκ.. Τα νέα δεδομένα εδώ, όμως, είναι οι αυξημένες επιδόσεις και το γεγονός ότι σε αυτή τη δοκιμή διαθέταμε και το στάνταρ top case. Αυτά, έως ένα σημείο, αλληλοακυρώνονται. Οι υψηλότερες επιδόσεις έχουν περισσότερο βάρος να τραβήξουν και το επιπλέον βάρος του top case δε σε απασχολεί, εφόσον οι επιδόσεις είναι υψηλότερες. Το Xenter 150, πάντως, παραμένει ισχυρότερο και γρηγορότερο του 125 και η τοποθέτηση του top case επηρεάζει σε μικρό βαθμό τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του. Παρά το επιπλέον βάρος στο πίσω μέρος, το Xenter παραμένει σταθερό και ευέλικτο και μόνο στη στροφή θα αλλάξει συμπεριφορά, παίρνοντας κλίση πιο απότομα με το top case. Επιπλέον, έξω από την πόλη, ο αέρας θα επηρεάσει περισσότερο τη σταθερότητά του – και χωρίς το top case, όμως, το Xenter δεν είναι απόλυτα σταθερό κοντά στην τελική του, μιας και οι κραδασμοί θα κάνουν σύντομα την εμφάνισή τους στο τιμόνι. Αν αποφασίσετε να αφαιρέσετε το top case, πάντως, θα αποζημιωθείτε με μεγαλύτερη αμεσότητα από πλευράς κινητήρα και – σε μικρό βαθμό – μεγαλύτερη σταθερότητα στα πολλά.

Συμπέρασμα: Δίδυμοι αυτόχθονες του κέντρου
Όπως και στην περίπτωση της έκδοσης των 125 κ.εκ., το Xenter 150 είναι ένα σύγχρονο αστικό scooter που προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στην καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. Είναι ευέλικτο, ελαφρύ, ευκολοδήγητο, διαθέτει νεύρο και προσφέρει χώρους (χάρη στο στάνταρ top case) και οικονομία (χάρη στη συμφέρουσα τιμή του και τη χαμηλή κατανάλωση). Στην περίπτωση που κάποιος βρεθεί ανάμεσα στο δίλημμα «Xenter 125 ή 150», θα πρέπει να υπολογίσει αποκλειστικά τις επιδόσεις. Το 150 είναι ισχυρότερο και γρηγορότερο, όχι μόνο στα χαρτιά, αλλά και στην πράξη και ο κινητήρας των 155 κ.εκ. χαρίζει νεύρο μέσα στην πόλη και υψηλότερη τελική έξω από αυτή. Αν, λοιπόν, χρειάζεστε ή προτιμάτε αυτές τις αυξημένες επιδόσεις, τα 200 ευρώ της διαφοράς ανάμεσα στα δύο μοντέλα δικαιολογούνται απόλυτα.

 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ