net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το Quadro 350D διατίθεται πλέον και στη χώρα μας, στην τιμή των 5.995 ευρώ.

Στο χώρο της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το νέο Quadro 350D.

Βασικό χαρακτηριστικό του είναι τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας που προσφέρει, χάρη στο υψηλής τεχνολογίας υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης HTS.

Παρά το βάρος του scooter, ο κινητήρας δε ζορίζεται να του χαρίσει επιδόσεις που θυμίζουν scooter 300 κ.εκ..

Ένας δίσκος 240 χλστ. αντιστοιχεί σε καθέναν από τους μπροστινούς τροχούς του Quadro 350D.

Η κλίση θέλει μια κινητικότητα από πλευράς αναβάτη, αυτός, όμως, θα αποζημιωθεί από την εξαιρετική σταθερότητα.

Κάτω από τη σέλα μπορούν να χωρέσουν δύο jet κράνη.

Αν και δε γεμίζουν το μάτι, είναι sport σχεδιασμού και διαθέτουν τις απαραίτητες ενδείξεις.

Μεγάλο ρόλο στην επιθετική του εικόνα παίζει η τοποθέτηση της καρίνας ανάμεσα στους μπροστινούς τροχούς.

O σχεδιασμός του 350D, ειδικά στο μπροστινό μέρος, είναι επιθετικός και ιδιαίτερα εντυπωσιακός.

Παρουσίαση: Το νέο Quadro 350D

Βρεθήκαμε στα Τρίκαλα, στην πρώτη πανελλαδική παρουσίαση του νέου τρίροδου της αγοράς, του Quadro 350D από την εταιρεία Γκοργκόλης Α.Ε. και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

 
Όπως το scooter 350D, της σχετικά νεοσύστατης εταιρείας Quadro. Το 350D είναι ένα τρίτροχο που μπορεί να αποτελέσει αυτή την τριπλή απειλή, όχι μόνο χάρη στους τρεις τροχούς του, αλλά και χάρη στα βασικότερα χαρακτηριστικά του: ασφάλεια, πρακτικότητα, sport συμπεριφορά. Μπορεί να μην αποτελεί το πρώτο τρίτροχο scooter που βλέπουμε στην αγορά και η τεχνολογία του να θυμίζει έντονα αυτή του Piaggio MP3, αλλά, σύμφωνα με την εταιρεία (η ίδια που ανέπτυξε την τεχνολογία για την Piaggio), το 350D διαθέτει πιο εξελιγμένο σύστημα αναρτήσεων. Επιπλέον, δε θυμίζει σχεδόν σε τίποτα κάποιο άλλο scooter, αποτέλεσμα του σχεδιασμού του (ο οποίος θα παρέμενε ξεχωριστός, ακόμη κι αν μιλούσαμε για ένα δίτροχο scooter), των υψηλών επιπέδων ενεργητικής ασφάλειας και του γεγονότος ότι οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου. Το Quadro 350D, λοιπόν, ξεκίνησε εδώ και μερικές ημέρες να διατίθεται και στην ελληνική αγορά, μέσω της εταιρείας Γκοργκόλης Α.Ε. (γνωστής από τις εταιρείες SYM, Modenas, Daytona και άλλων που αντιπροσωπεύει στη χώρα μας) και, μάλιστα, σε ανταγωνιστική τιμή γνωριμίας και οι υπεύθυνοι της εταιρείας ετοίμασαν την επίσημη παρουσίασή του επί ελληνικού εδάφους στα Τρίκαλα.

Η εταιρεία
Η Quadro είναι θυγατρική εταιρεία της Marabese Design, της ιταλικής εταιρείας που έχουμε γνωρίσει μέσα από το σχεδιασμό γνωστών μοντέλων, όπως είναι τα Gilera Runner και Nexus, Piaggio Typhoon, Μοto Guzzi Breva, Μοto Morini Corsaro και 9 ½, Triumph Speed Triple και Yamaha MT-03. Πρόκειται για μια οικογενειακή επιχείρηση που εδρεύει έξω από το Μιλάνο και, από τις δραστηριότητές της, ξεχωρίζει ο σχεδιασμός νέων μοντέλων (από δίκυκλα μέχρι σκάφη) και η έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Η Marabese Design είναι υπεύθυνη και για την ανάπτυξη της τεχνολογίας που έχουμε συναντήσει στο επίσης τρίτροχο Piaggio MP3 και, όπως φαίνεται, αποφάσισε να την αναπτύξει περαιτέρω και να την εκμεταλλευτεί μέσω της θυγατρικής της Quadro. Σύντομα, αναμένουμε να δούμε να περνά στη μαζική παραγωγή και το 4D, το πρώτο τετράτροχο scooter!

Η παρουσίαση: Ένα τρίτροχο στα Τρίκαλα
Η εταιρεία Γκρογκόλης Α.Ε. ανακοίνωσε, λοιπόν, πριν μερικές εβδομάδες ότι, θα ξεκινήσει να εισάγει τα scooter της Quadro στην ελληνική αγορά και η διάθεσή τους έχει ήδη ξεκινήσει. Πριν γίνει αυτό, όμως, η εταιρεία κάλεσε τους δημοσιογράφους και όλους τους άμεσα ενδιαφερόμενους να πάρουν μια πρώτη γεύση από το νέο τρίτροχο, στην πανελλήνια παρουσίασή του στα Τρίκαλα. Εκεί, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το 350D, το πρώτο μοντέλο της εταιρείας και να μάθουμε περισσότερα για αυτό – και όχι μόνο! Είχαμε την ευκαιρία να σχηματίσουμε μια πρώτη δική μας άποψη, οδηγώντας για μερικά λεπτά το τεχνολογικά προηγμένο scooter. Κατά την παρουσίαση, μάθαμε για την Quadro, τις ρίζες της και τα μελλοντικά της σχέδια, αλλά και περισσότερα στοιχεία για το Quadro 350D, συνοδεία ενός εντυπωσιακού βίντεο που παρουσίαζε τα βασικά πλεονεκτήματα του μοντέλου: δηλαδή, τη σταθερότητα και την ασφάλεια που προσφέρει, αλλά και τις μεγάλες δυνατότητες κλίσης του. Οπωσδήποτε, όμως, η σημαντικότερη στιγμή για τους περισσότερους ήταν η αποκάλυψη του scooter, μιας και πολλοί από εμάς δεν είχαν την ευκαιρία να το δουν από κοντά σε κάποια από τις διεθνείς εκθέσεις.

Αισθητική: Επιβλητικό!
Όλοι γνωρίζουν πως, όταν οι Ιταλοί έχουν κέφια, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Και, όπως, φαίνεται, στη σχεδίαση του 350D το κέφι περίσσευε! Το Quadro 350D διαθέτει έντονες αιχμηρές γραμμές στα λιγοστά πλαστικά του και ο σχεδιασμός του μπορεί με βεβαιότητα να χαρακτηριστεί επιθετικός. Η μάσκα είναι ανασηκωμένη και αφήνει ακάλυπτο το μπροστινό σύστημα αναρτήσεων, με μια λεπτή καρίνα να οριοθετεί τις περιοχές ανάμεσα στους δύο τροχούς. Το μπροστινό μέρος είναι και το πιο επιθετικό του scooter και σε αυτό δεσπόζουν ένα σετ αιχμηρών προβολέων και η έντονα γωνιώδης φιμέ ζελατίνα. Η ποδιά συνεχίζει το επιθετικό κρεσέντο του σχεδιασμού, καθώς παραμένει ανασηκωμένη, ώστε να επιτρέπει στα βλέμματα να καρφωθούν πάνω στο σύστημα αναρτήσεων και καταλήγει κοφτά στο χώρο που προορίζεται για τα πόδια του αναβάτη. Στο πίσω μέρος, οι διαστάσεις είναι λίγο μεγαλύτερες, ώστε να ενισχύεται η πρακτικότητα του 350D με υψηλά επίπεδα άνεσης και ικανούς αποθηκευτικούς χώρους. Ωστόσο, ο αιχμηρός σχεδιασμός παραμένει. Όλα τα παραπάνω ενισχύονται ακόμη περισσότερο από τις επιθετικές λεπτομέρειες που εισχώρησαν στο σχεδιασμό του 350D, όπως οι μίνιμαλ καθρέφτες, οι ματ επιφάνειες πλαστικού, τα ιδιαίτερα λεπτά φλας και ο μικρός, σχεδόν sport αισθητικής, πίνακας οργάνων. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα scooter που δε μοιάζει με τίποτα άλλο στην ελληνική αγορά, όσον αφορά στο σχεδιασμό του. Θυμίζει περισσότερο σχέδιο μιας μικρής ιταλικής φίρμας που αδιαφόρησε για τις παγκοσμιοποιημένες τάσεις της μόδας και ετοίμασε κάτι μοναδικά ιταλικό.

Άνεση / Χώροι: Γενναιόδωρο
Παρά την ιδιαίτερη και αιχμηρή αισθητική του, το scooter της Quadro δεν αποτελεί ένα… μονόχνωτο sport scooter – τουλάχιστον, όχι στους τομείς της άνεσης και των χώρων. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του μια φαρδιά και άνετη σέλα (που στενεύει στο μπροστινό μέρος, για όσους θέλουν να πατάνε με περισσότερη σιγουριά στην άσφαλτο) και αρκετό χώρο για τα πόδια του. Επιπλέον, το τιμόνι ανοίγει αρκετά τα χέρια του αναβάτη και δίνει πολύ καλό έλεγχο πάνω στο scooter. Και η θέση του συνεπιβάτη, τέλος, φαίνεται βολική και συνοδεύεται από δύο μεγάλες χειρολαβές. Όσον αφορά στους χώρους, το 350D δεν πρόκειται να απογοητεύσει. Σύμφωνα με την Quadro, κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν δύο jet κράνη, ενώ υπάρχει και ένα μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά, το οποίο διαθέτει και υποδοχή ρεύματος.

Αναρτήσεις: Ο δρόμος του HTS
Όπως θα περίμενε κανείς, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο πάνω στο Quadro 350D είναι το μπροστινό σύστημα αναρτήσεων, αυτό που η Quadro ονομάζει HTS (Hydraylic Tilting System). Τo συγκεκριμένο σύστημα, εκτός του ότι επιτρέπει την τοποθέτηση δύο τροχών στο μπροστινό μέρος, προσδίδει μεγάλη σταθερότητα στο scooter και αυξάνει κατακόρυφα την ενεργητική ασφάλεια. Η λειτουργία του θυμίζει αυτή του γνωστού σε όλους τριτρόχου, του Piaggio MP3 (άλλωστε, αμφότερα τα συστήματα, σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν από την ίδια εταιρεία), είναι, όμως, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Quadro, πιο εξελιγμένο. Χάρη σε αυτό, η σταθερότητα του scooter είναι εξασφαλισμένη, ανεξάρτητα από το έδαφος στο οποίο κινείται, και οι κλίσεις που μπορεί να πάρει το scooter είναι μεγάλες. Επιπλέον, η λειτουργία τους είναι σχετικά σφιχτή, ώστε να μη διαμαρτύρονται κάτω από πίεση. Ωστόσο, δε θα ταλαιπωρήσουν σε ανώμαλο έδαφος, χάρη στην άψογη επαναφορά τους και τη γραμμική λειτουργία τους. Τις ίδιες ακριβώς εντυπώσεις αφήνουν και τα δυο αμορτισέρ πίσω, τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση.

Τι είναι το HTS;
Το υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης HTS (Hydraulic Tilting System) είναι μία καινοτομία που προσδίδει στο όχημα σταθερότητα, ικανότητα ελιγμών, ασφάλεια και οδηγική απόλαυση, καθώς επιτρέπει και στους δύο εμπρόσθιους τροχούς να γέρνουν ταυτόχρονα και να προσαρμόζονται διαρκώς στην επιφάνεια του δρόμου. Αποτελείται από δύο «υδραυλικούς» κυλίνδρους και έναν κύλινδρο «ελατήριο». Οι υδραυλικοί κύλινδροι συνδέουν το πλαίσιο του οχήματος στα δύο εμπρόσθια ψαλίδια, ενώ ο κύλινδρος «ελατήριο» που εδράζεται στο κέντρο, προσφέρει το παραδοσιακό αίσθημα απόσβεσης για την εμπρόσθια ανάρτηση. Η ροή του λαδιού μέσα στους κυλίνδρους ρυθμίζεται από μία βαλβίδα σύμφωνα με τις δυνάμεις που εφαρμόζονται από τις καμπύλες του δρόμου και την κλίση. Επιπροσθέτως, το συμπιεσμένο αέριο που είναι αποθηκευμένο στο χαμηλότερο τμήμα των υδραυλικών κυλίνδρων, προσφέρει αύξηση της ανταπόκρισης των εμπρόσθιων τροχών στις εντολές του οδηγού, βελτιώνοντας έτσι τη δυνατότητα ελιγμών.

Κινητήρας: Eπιτελεί το έργο του
Όπως είναι φυσικό, με μια εντυπωσιακή τεχνολογία στις αναρτήσεις του Quadro, ο κινητήρας περνά σε δεύτερη μοίρα. Αυτή η εξέλιξη είναι οπωσδήποτε άδικη, καθώς ο κινητήρας του Quadro είναι ισχυρός, ανταγωνιστικός και φιλικός στη λειτουργία του. Αν, μάλιστα, λάβουμε υπόψη και το δύσκολο έργο που του έχει ανατεθεί (το 350D είναι αρκετά βαρύ για τα κ.εκ. του), τα καταφέρνει άψογα! Με χωρητικότητα 313 κ.εκ. και σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού στην τροφοδοσία, ο μονοκύλινδρος κινητήρας αποδίδει 22 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 2,4 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ.. Οι επιδόσεις αυτές κυμαίνονται στα πλαίσια της κατηγορίας των scooter 300 κ.εκ., η ροπή, όμως, είναι αυτή που το κάνει να ξεχωρίζει, καθώς η μέγιστη τιμή της και το σημείο που αυτή έρχεται θυμίζουν πολύ πιο μικρόσωμα scooter. Έχοντας να κινήσει τα περισσότερα από 210 κιλά του scooter (το ανακοινώσιμο βάρος αφορά στο κενό μοντέλο), ο κινητήρας τα καταφέρνει και με το παραπάνω, χαρίζοντας στο 350D την απαραίτητη ζωντάνια για την καθημερινή αστική μετακίνηση, αλλά και για περισσότερο sport παιχνίδια.

Φρένα: x3!
Όπως και στην περίπτωση των τροχών του 350D, και σε αυτή των φρένων συναντάμε ένα περισσότερο από ό,τι έχουμε συνηθίσει στα υπόλοιπα scooter του ανταγωνισμού. Τρία φρένα, λοιπόν, για το 350D, όσοι και οι τροχοί, με τη διάμετρο των δύο δίσκων μπροστά να φτάνει τα 240 χλστ. και του πίσω τα 256 χλστ.. Η λειτουργία τους είναι γραμμική και η ισχύς τους αρκετή για να σταματήσει το scooter, ενώ υπάρχει και το bonus! Η λειτουργία τους είναι συνδυασμένη, ενώ υπάρχει και το ποδόφρενο, κατάλληλο για τους οδηγούς αυτοκινήτων που έχουν συνηθίσει να φρενάρουν με το δεξί πόδι (μην ξεχνάτε ότι το 350D οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου). Το ποδόφρενο ενεργοποιεί και τα τρία φρένα του 350D (ό,τι, δηλαδή, κάνει και το τράβηγμα των δύο μανετών).

Οδηγώντας : Η πρώτη γεύση
Οι παραπάνω παράγραφοι είναι αποτέλεσμα της πρώτης οπτικής μου επαφής με το Quadro 350D και της μελέτης των εγγράφων που συνόδευσαν την παρουσίαση του ιταλικού scooter. Το πρόγραμμα της παρουσίασης, όμως, δε μας άφησε εκεί και μας έδωσε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη – έστω σύντομη – γεύση από το εντυπωσιακό scooter. Οδηγήσαμε, λοιπόν, το νέο 350D σε μια μικρή μεν διαδρομή, αλλά στημένη έτσι, ώστε να πάρουμε μια καλή πρώτη γεύση από τις δυνατότητες του scooter. Ανεβαίνοντας στη σέλα του, το πρώτο που παρατήρησα ήταν το χειρόφρενο, το οποίο κλειδώνει ταυτόχρονα και την μπροστινή ανάρτηση του 350D (στερεί, όμως, τη δυνατότητα από τον αναβάτη να κάνει επιτόπιους ελιγμούς με κλειδωμένη την ανάρτηση). Με το που ο ήχος της μίζας σήμανε την αρχή του session και ανέβασα τα πόδια μου στην ποδιά, το Quadro μου υπενθύμισε τα κιλά του, αυτά, όμως, ξεκίνησαν να εξαφανίζονται μερικά μέτρα αργότερα. Παρά το μεγάλο του βάρος, το 350D έχει συγκεντρωμένες τις μάζες χαμηλά, με αποτέλεσμα να μη σε ενοχλούν τα κιλά του. Το ζύγισμα αυτό του 350D είναι και ένας από τους παράγοντες που του χαρίζουν τη μεγάλη του σταθερότητα, είτε βρίσκεται σε ευθεία είτε σε κλίση. Και το τελευταίο είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω στο επόμενο κομμάτι της διαδρομής. Κινούμενο ανάμεσα στις κορίνες που μας περίμεναν παρακάτω, το 350D απέδειξε πόσο σταθερό και ευκίνητο μπορεί να γίνει. Οι συνεχείς εναλλαγές κλίσης δεν το έβγαλαν καθόλου από την πορεία του, ενώ ταυτόχρονα, η σταθερότητά του μου επέτρεπε να κάνω μικροδιορθώσεις στην πορεία του, ακόμη και υπό κλίση. Το ίδιο ζύγισμα, όμως, απαιτεί μεγαλύτερη κίνηση από τον αναβάτη, προκειμένου να έρθει η επιθυμητή κλίση. Έτσι, για να πετύχω μεγάλες κλίσεις, χρειαζόταν να μετακινώ περισσότερο το σώμα μου. Καθώς το 350D έχει χαμηλά και όχι ψηλά το κέντρο βάρους του, η προσπάθεια πρέπει να είναι μεγαλύτερη κατά το πλάγιασμα, το αποτέλεσμα, όμως, σε αποζημιώνει απόλυτα με μεγάλη σταθερότητα και σιγουριά, στοιχεία που είναι εμφανή σε κάθε αντίδραση του scooter. Η διαδρομή, τέλος, διέθετε και χωματόδρομο! Και εκεί, η σταθερότητα του scooter ήταν το χαρακτηριστικό που έκλεψε την παράσταση. Βασιζόμενο στους τρεις τροχούς των ικανοποιητικών διαστάσεων (14” μπροστά και 15” πίσω), το χαμηλό του ζύγισμα, αλλά και τις πολύ καλές του αναρτήσεις, το 350D, μας διατήρησε ασφαλείς, σίγουρους, αλλά και άνετους, στα σκονισμένα παιχνίδια μας.

Συμπέρασμα: Σταθερό, ασφαλές και πλήρως ανταγωνιστικό!
Οι πρώτες εντυπώσεις, λοιπόν, από το νέο τρίτροχο της αγοράς ήταν θετικές και η τεχνολογία που χρησιμοποιεί, έχουμε ήδη διαπιστώσει ότι είναι δημοφιλής και πρακτική. Σε αυτή, το Quadro 350D προσφέρει κάποιες περισσότερο sport δυνατότητες, εμφανίζοντας ένα ομοιογενές και πρακτικό σύνολο, αλλά και εξαιρετική αισθητική. Επιπλέον, στα θετικότερα στοιχεία του 350D ανήκει και η τιμή αγοράς του. Το τρίτροχο ιταλικό scooter διατίθεται σε τιμή γνωριμίας, στα 5.995 ευρώ και είναι άκρως ανταγωνιστικό.

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ