net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Ένα δείγμα του οδικού δικτύου της χώρας μας!

Τροχαία ατυχήματα και υποδομές: Τις…πταίει;

Τα τροχαία ατυχήματα δυστυχώς είναι ένα πρόβλημα που καραδοκεί, για όλους τους χρήστες του δρόμου με περισσότερη έμφαση στους μοτοσυκλετιστές που είναι πιο ευάλωτοι. Για ποιούς λόγους όμως; Πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν οι οδικές υποδομές στην ασφάλεια μας;

 
Καθημερινά ακούμε από συνανθρώπους μας εμπειρίες από τροχαία ατυχήματα, είτε δίκες τους είτε τρίτων. Πολλές είναι οι φορές που οι εμπλεκόμενοι περιγράφουν οτι «δεν είδαν το STOP, γιατί ήταν ένα δέντρο μπροστά» ή να λένε οτι «είχε σκοτάδι και δεν είδαν ποτέ την στροφή».  Οι αιτίες των τροχαίων είναι πραγματικά πολλές, σήμερα όμως θα αναλύσουμε αυτές που έχουν να κάνουν με τις υποδομές πάνω στις οποίες μετακινούμαστε καθημερινά.
Όλοι οι μοτοσυκλετιστές κινούμαστε κατά βάση καθημερινά με τα δίκυκλα μας. Πόσες φορές κατά την μετακίνηση σας έχετε πέσει σε μία λακκούβα – τάφρο με κίνδυνο μίας επικείμενης πτώσης; Πόσες φορές έχετε στρίψει και πατήσατε σε παραφουσκωμένο μπάλωμα με αποτέλεσμα την ταλάντωση του δικύκλου σας; Οι λακκούβες, τα μπαλώματα, η κακή σήμανση, ο κακός φωτισμός, και η κακή ποιότητα ασφάλτου αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για τους μοτοσικλετιστές και, δυστυχώς, ένα μεγάλο ζήτημα για τους Ελληνικούς δρόμους. Ας τα δούμε όμως αναλυτικά.

Λακκούβες : Εντοπίζονται μέσα στα στενά του κάθε δήμου και σε επαρχιακούς δρόμους. Οι δικυκλιστές είναι επιρρεπείς στο να πέφτουν σε αυτές τις παγίδες γιατί είτε θα τις καλύπτει το προπορευόμενο όχημα είτε θα είναι γεμάτες με νερό που θα καλύπτει το βάθος. Αποτελούν κίνδυνο για τον λόγο ότι η κάθε μοτοσυκλέτα ισορροπεί σε 2 τροχούς, επομένως φανταστείτε να «χάνεται» ο μπροστινός τροχός σε μία λακκούβα. Εδώ πέφτει το αυτοκίνητο σε καμιά βαθιά και στραβώνει η ζάντα!
 
Μπαλώματα : Εντοπίζονται παντού. Τα μπαλώματα θεωρούνται ως η λύση της λακκούβας και της υποχώρησης της ασφάλτου από κάποια σημεία. Μα θα πεί κανείς «αφού είναι λύση πως μπορεί να είναι ταυτόχρονα και πρόβλημα;» Τα μπαλώματα καταντούν να είναι πρόβλημα όταν η πίσσα είναι περισσότερη από όση πρέπει και δημιουργεί ύψωμα. Αυτό είναι επικίνδυνο, γιατί μπορεί να κινείστε αμέριμνοι απολαμβάνοντας την βόλτα με την μοτοσυκλέτα σας και ξαφνικά να πατήσετε ένα μπάλωμα και να ξεκινήσει ένας χορός ανάμεσα σε εσάς και το δίκυκλο σας.
 
Κακή σήμανση : Εντοπίζεται παντού. Πολλές είναι οι φορές που μπορεί να βρίσκεστε σε ένα στενό και να μην δείτε ένα STOP που είναι κρυμμένο ή ένα απαγορευτικό που είναι εξαφανισμένο. Η ανεπαρκής σήμανση είναι ένας από τους λόγους που βλέπετε ένα όχημα, να πετάγεται σαν σφαίρα από κάποιο στενό με αποτέλεσμα να δημιουργείται έδαφος για να  προκαλέσει κάποιο ατύχημα.
 
Κακός φωτισμός : Εντοπίζεται συνήθως σε δρόμους της επαρχίας αλλά και των προαστίων. Φανταστείτε πως οδηγείτε την μοτοσυκλέτα σας σε έναν επαρχιακό δρόμο για πρώτη φορά, με μη ευνοϊκό καιρό και χωρίς φωτισμό. Οι πιθανότητες μίας πτώσης και της κατάληξης σας σε μια μπάρα ασφαλείας – ξυράφι (αν υπάρχει) είναι παρά πολλές. Λαμπρό παράδειγμα ο δρόμος που μας οδηγεί από την Βουλιαγμένη μέχρι και την Βάρκιζα, τα γνωστά για την Αθήνα Λιμανάκια.
 

Κακή ποιότητα ασφάλτου :  Εντοπίζεται σε ΟΛΗ την Ελλάδα με εξαίρεση τις Εθνικές οδούς. Σίγουρα έχετε βρεθεί να οδηγείτε την μοτοσυκλέτα σας σε δρόμο που η άσφαλτος είναι πολύ λεία και η πρόσφυση ακόμα και από καινούρια λάστιχα είναι ανεπαρκής. Είναι επικίνδυνη γιατί σε ένα απότομο φρενάρισμα ο πίσω τροχός θα μπλοκάρει άμεσα και η πιθανότητα της πλαγιολίσθησης αυξάνεται δραματικά.
 

Αυτά τα φαινόμενα δεν υπάρχουν σε χώρες του εξωτερικού. Σίγουρα υπάρχουν λακκούβες κτλ, γίνονται όμως και έργα για να προστατεύσουν τους μοτοσυκλετιστές και όχι μονο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Στην Γαλλία για παράδειγμα έχει νομιμοποιηθεί η διήθηση, στην Αγγλία θα γίνουν οδικά έργα σε μία τεραστία ακτίνα τα οποία θα επιφέρουν αλλαγές στους τομείς που θίξαμε παραπάνω, με σκοπό την μείωση των ατυχημάτων και την ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών. Στην χώρας μας τι γίνεται; Πως ήρθε το οδικό μας δίκτυο σε τέτοια απελπιστική κατάσταση; Σίγουρα φταίει η κρίση και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν επαρκή χρήματα για την υλοποίηση έργων. Για ποιον λόγο όμως όταν τα έργα γίνονται διαρκούν για ένα μικρό διάστημα ή δεν γίνονται με τον τρόπο που πρέπει; Ο λόγος προφανής, δεν υπάρχει έλεγχος αλλα κυρίως δεν υπάρχει παιδεία στη χώρα των «αρπαχτών»

Οι χώρες  δυτικά μας αποδέχονται την μοτοσυκλέτα σαν ένα καθημερινό μέσο μεταφοράς και προσπαθούν να κάνουν έργα για να μειώσουν τα τροχαία και το ποσοστό ατυχημάτων των μοτοσυκλετιστών. Εμείς, δυστυχώς, δεν έχουμε φτάσει σε αυτό το επίπεδο, καθώς η μοτοσυκλέτα είναι ακόμη ένα «δακτυλοδεικτούμενο» και «ειδικό» όχημα, για μια μικρή μερίδα χρηστών. Επίσης, η εκπαίδευση που παρέχεται σε έναν υποψήφιο αναβάτη μοτοσυκλέτας, κατά την διάρκεια απόκτησης του διπλώματος, είναι τουλάχιστον ανεπαρκής και πολύ λίγα είναι τα σχολεία ασφαλούς οδήγησης για μοτοσυκλέτα στην χώρα μας.

Δυστυχώς απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα μπορούν να δώσουν μόνο οι εμπλεκόμενοι με τις κρατικές υπηρεσίες. Το θέμα είναι πως πρέπει να κινούμαστε καθημερινά σε ένα αφιλόξενο μέρος για την μοτοσυκλέτα με κίνδυνο υλικές ζημιές αλλά ακόμα και την ιδία μας την ζωή!

Πείτε μας την άποψη σας για το θέμα! Ποιο είναι το μερίδιο ευθύνης των υποδομών, για τα τροχαία ατυχήματα στην χώρα μας; Πιστεύετε ότι οι μοτοσυκλετιστές κινδυνεύουν παραπάνω ή το ίδιο, από τους άλλους χρήστες του δρόμου; Τι μπορεί να γίνει για να βελτιωθεί η οδηγική πραγματικότητα στην Ελλάδα; 
 

 
  • κοινωνια της Ζημιας ειναι

    η Ελλαδα,ζει κοσμακης απο τα ατυχηματα,δικηγοροι,φαναρτζηδες,ασφαλιστικες,αστυνομιες,γιατροι,δικαστηρια,νεκροθαφτες,δημοσιογραφοι,φυσιοθεραπευτες,συνεργεια,φαρμακεια..

      1
  • Δημητρης

    ωραία όλα αυτά, επειδή όμως στην Ελλάδα δεν το βλέπουμε να αλλάζει κάτι ως προς την κατάσταση του οδικού δικτύου τι γίνεται όταν για ένα ατύχημα ευθύνεται κάποια κακοτεχνία. που μπορεί, ίσως, κάποτε να βρούμε το δίκιο μας? αν πέσω σε μια λακουβα χαντάκι και σπάσω κάνα πόδι (στην καλύτερη) ποιος θα με αποζημιώσει?

      3

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ