net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Πόσο καλά γνωρίζει να φρενάρει, εν τέλει, ο μέσος αναβάτης μοτοσυκλέτας;

Εσύ πόσο καλά φρενάρεις;

Πόσο καλά άραγε γνωρίζουμε να φρενάρουμε με την μοτοσυκλέτα μας; Μήπως το φρένο μας τρομάζει περισσότερο από κάθε τι άλλο στην οδήγηση του δικύκλου;

 
Ποιο είναι ίσως και το πιο τρομακτικό σημείο στην οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας; Πολλοί θα σκεφτούν την επιτάχυνση, άλλοι τις ταχύτητες για τις οποίες οι μοτοσυκλέτες είναι ικανές. Κάποιοι άλλοι θα μιλήσουν για τις κλίσεις στις στροφές και την πιθανότητα πτώσης. Ωστόσο, η αλήθεια βρίσκεται αλλού…
Αν κάποιος ρωτήσει μαζικά τους μοτοσυκλετιστές, θα διαπιστώσει ότι αυτό που ένας τεράστιος αριθμός αναβατών φοβάται περισσότερο από όλα, είναι το δυνατό φρενάρισμα. Μάλιστα, δεν ισχύει μόνο αυτό, αλλά οι περισσότεροι αναβάτες μοτοσυκλετών δεν έχουν εξασκήσει επαρκώς τα φρεναρίσματά τους, με συνέπεια να μην μπορούν να εκμεταλλευτούν σωστά το σύστημα πέδησης, αλλά και να τους λείπει μια σημαντικότατη τεχνική ικανότητα.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Μα διότι οι αναβάτες φοβούνται μια πιθανή πτώση, εάν μπλοκάρουν τον εμπρός τροχό. Οι περισσότεροι από τους Έλληνες αναβάτες αυτή την στιγμή-αν όχι όλοι- έχουν λάβει την εκπαίδευσή τους σε μοτοσυκλέτες χωρίς ABS, ενώ οι πρώτες οδηγικές εμπειρίες των περισσότερων έχουν λάβει χώρα σε τέτοια μοντέλα! Κατά συνέπεια, πολλοί από εμάς έχουμε βιώσει το μπλοκάρισμα του εμπρός τροχού σε έντονο φρενάρισμα και πιθανότατα, την πτώση που ακολουθεί!

Ο κίνδυνος αυτός «εξοστράκισε» την ανάγκη για εξάσκηση στο έντονο φρενάρισμα στο πίσω μέρος του κεφαλιού των αναβατών, οι οποίοι αποφεύγουν πάση θυσία τα φρένα πανικού, ενώ γίνονται θύματα ατυχημάτων, αν δεν έχουν άλλη επιλογή… Όμως είναι προφανές ότι ένας αναβάτης θα πρέπει να ξέρει να διαχειριστεί το πολύ έντονο φρενάρισμα, αν χρειαστεί. Τελικά λοιπόν, πόσο καλά φρενάρουν οι αναβάτες; Και τι μπορεί να γίνει για αυτό;

Το ισχυρό φρενάρισμα είναι μια ικανότητα που πρέπει να εξασκηθεί οπωσδήποτε από κάθε αναβάτη, και φυσικά πριν κάθε άλλου είδους… υπέρβαση με το δίκυκλό μας, όπως υψηλές ταχύτητες και γρήγορη οδήγηση. Ο τρόπος εκπαίδευσης είναι απλός: Απευθυνόμαστε σε ένα σχολείο οδήγησης, όπου οι ειδικευμένοι εκπαιδευτές θα μας διαφωτίσουν πλήρως, για το μείζον αυτό ζήτημα.

Ακριβώς αυτό το σημείο είναι και το στοιχείο που θα κάνει την διαφορά και θα μας οπλίσει με την ικανότητα, να καταλαβαίνουμε πότε εκμεταλλευόμαστε πλήρως το σύστημα πέδησης της μοτοσυκλέτας μας. Τα φρένα δεν χρειάζονται φόβο, αλλά εξάσκηση και τελικά θα γίνουμε όχι μόνο καλύτεροι, αλλά και ασφαλέστεροι αναβάτες. Αυτό φυσικά, είναι κάτι που ισχύει τόσο αν η μοτοσυκλέτα μας έχει ABS, όσο και αν δεν έχει, καθώς φυσικά ένας έμπειρος εκπαιδευτής γνωρίζει πώς να καθοδηγήσει τον αναβάτη στο επιθυμητό αποτέλεσμα, ότι μοτοσυκλέτα και αν οδηγεί.
 
Σκεφτείτε το και αλλιώς: Είναι λογικό να έχουμε την δυνατότητα να κινηθούμε πολύ γρήγορα με μία μοτοσυκλέτα, αλλά να μην μπορούμε να την σταματήσουμε αποτελεσματικά σε όλες τις συνθήκες; Φυσικά όχι. Αλήθεια όμως, πόσοι αναβάτες έδωσαν προτεραιότητα στην εκμάθηση των φρένων της μοτοσυκλέτας τους και δεν έμαθαν πρώτα… πώς να της πίνουν το αίμα; Εμείς στοιχηματίζουμε, κανένας.

Εσείς τι πιστεύετε; Γνωρίζει ο μέσος αναβάτης να φρενάρει σωστά; Πόσο δύσκολο είναι τελικά να εξασκηθούμε στο δυνατό φρενάρισμα; Έχετε κάνει ποτέ, ασκήσεις για πέδηση στο όριο με το δίκυκλό σας; Και τέλος, εκμεταλλευόμαστε πλήρως τα σύγχρονα συστήματα ABS στις μοτοσυκλέτες; 
 

 
  • Χρήστος_Docnorth

    ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ 2-3 ΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ, ΕΥΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΜΕ <10 ΧΛΜ/ΩΡΑ (Ή ΕΙΧΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΩ ΤΟΣΟ). ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΛΕΙΠΕΙ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ....ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΑΡΧΙΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΩΣΤΗΣ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΣΧΕΔΟΝ 25 ΧΡΟΝΙΑ, ΟΤΑΝ ΑΛΛΑΞΑΜΕ ΤΟ ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΤΟΥ XT 550 (ΕΙΧΕ ΤΑΜΠΟΥΡΟ) ΚΑΙ ΕΠΑΘΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΟΚ ΜΕ ΤΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ. ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΗΜΟΥΝ ΑΠΛΩΣ ΕΝΑΣ Κ@@@ΦΑΡΔΟΣ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΣ. ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΕΛΕΓΧΩ ΠΑΝΤΑ ΠΩΣ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΟΡΙΑΚΑ (ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΟΡΙΑ) ΚΑΘΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΑΥΤΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΦΕ (ENDO). ΕΠΙΣΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΟΚΙΜΑΖΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΜΠΛΟΚΑΡΩΝΤΑΣ ΗΠΙΑ ΤΟ ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΑΝΑΡΙ. ΠΑΝΤΩΣ ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΧΕΔΟΝ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΔΙΔΑΚΤΟΣ, ΚΑΘΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΧΩ ΛΑΒΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ, ΟΠΟΥ ΟΜΩΣ Η ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΛΛΗΠΤΗ. Η ΕΙΡΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΑΡΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΣΦΑΛΤΟ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ, ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΕΜΠΟΔΙΟΥ ΜΕ ΕΛΙΓΜΟ ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΦΡΕΝΑ, ΕΝΩ ΟΤΑΝ ΜΟΥ ΤΥΧΕ ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΙΧΑ ΤΟΤΕ >15 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ 200.000 ΧΛΜ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΛΙΤΩΣΑ

     
  • Χρήστος_Docnorth

    ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ 2-3 ΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ, ΕΥΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΜΕ <10 ΧΛΜ/ΩΡΑ (Ή ΕΙΧΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΩ ΤΟΣΟ). ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΛΕΙΠΕΙ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ....ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΑΡΧΙΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΩΣΤΗΣ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΣΧΕΔΟΝ 25 ΧΡΟΝΙΑ, ΟΤΑΝ ΑΛΛΑΞΑΜΕ ΤΟ ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΤΟΥ XT 550 (ΕΙΧΕ ΤΑΜΠΟΥΡΟ) ΚΑΙ ΕΠΑΘΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΟΚ ΜΕ ΤΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ. ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΗΜΟΥΝ ΑΠΛΩΣ ΕΝΑΣ Κ@@@ΦΑΡΔΟΣ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΣ. ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΕΛΕΓΧΩ ΠΑΝΤΑ ΠΩΣ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΟΡΙΑΚΑ (ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΟΡΙΑ) ΚΑΘΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΑΥΤΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΦΕ (ENDO). ΕΠΙΣΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΟΚΙΜΑΖΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΜΠΛΟΚΑΡΩΝΤΑΣ ΗΠΙΑ ΤΟ ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΑΝΑΡΙ. ΠΑΝΤΩΣ ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΧΕΔΟΝ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΔΙΔΑΚΤΟΣ, ΚΑΘΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΧΩ ΛΑΒΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ, ΟΠΟΥ ΟΜΩΣ Η ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΛΛΗΠΤΗ. Η ΕΙΡΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΑΡΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΣΦΑΛΤΟ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ, ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΕΜΠΟΔΙΟΥ ΜΕ ΕΛΙΓΜΟ ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΦΡΕΝΑ, ΕΝΩ ΟΤΑΝ ΜΟΥ 'ΤΥΧΕ ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΙΧΑ ΤΟΤΕ >15 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ 200.000 ΧΛΜ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΛΙΤΩΣΑ

     
  • Γιαννης

    αν δεν πληρωσεις δεν μαθαινεις .βεβαια κατι θα παρουμε κι εμεις για τη βοηθεια πελατων.

     
  • Γαυρος

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΑΛΛΑ Κ ΕΛΛΕΙΠΕΣ ΑΡΘΡΟ !! ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΑΛΛΑ Κ ΣΕΙΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΕΝΤΕΛΩΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΤΑΛΗΓΕΤΕ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΕΙΔΙΚΟ !! ΚΑΝΕΤΕ ΔΗΛ. ΤΗ ΜΙΣΗ ΔΟΥΛΕΙΑ Κ ΕΝΝΟΩ ΠΩΣ ΑΝ ΞΕΡΕΤΕ ΠΕΝΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΓΡΑΨΤΕ ΤΑ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ, ΚΑΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ !!

      6
    • Mototriti

      Απάντηση: Έχεις σκεφτεί φίλε Γαύρε -καλό να γράψεις και το ονομά σου- το γεγονός πως αν αναφέρουμε τρόπους δημόσια υπάρχει ο κίνδυνος κάποιος να πέσει. Πάνω απο όλα είναι ασφάλεια σας φίλε μου και όχι να σας στείλουμε να "σκοτωθείτε". Ο πιο ασφαλής λοιπόν τρόπος είναι να πάτε σε σχολεία για να μάθαιτε και όχι απο ένα κείμενο που ο καθένας θα το ερμηνεύσει κατα το δοκούν. Πάντα όρθιοι λοιπόν

        34
  • Leonidas

    Δεν παίζει όλοι και οταν λέω όλοι εννοώ ΟΛΟΙ έχουν κάνει μαλακία φρενάρωντας με λάθος τρόπο. Θέλεις λάθος κατανομή βάρους θέλεις απότομη μετακινηση την ωρα που φρεναρεις θελεις θέλεις.... είναι αλήθεια πως λίγοι αναβάτες έχουν την ψυχραιμία -εκτός απο το να ξέρουν- να φρενάρουν σωστά.

      1
  • ματσας

    το αρθρο λεει αληθειες. ολοι ξερουμε να τρεχουμε και να κορδωνομαστε για τα κυβικα μας. για να σταματησουμε ουτε λογος. και φυσικα μετα φταινε οι ασυνειδητοι οδηγοι οι δρομοι το κρατος όλα εκτος από εμάς.

      4

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ