net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μήπως οι απόψεις μας για κάποιες εταιρείες μοτοσυκλετών μας κρατούν...δέσμιους, σε έναν παράλογο βαθμό brand loytalty;

Είμαστε…δέσμιοι της μάρκας μας;

Πόσο «προσκολλημένοι» είμαστε στην μάρκα της μοτοσυκλέτας ή του δικύκλου που οδηγούμε; Μήπως μερικές φορές γινόμαστε...δέσμιοι και «οπαδοί», γεγονός που εκμεταλλεύονται οι εταιρείες;

 
Σε παλιότερες εποχές, δεν υπήρχε τίποτα καλύτερο για μια από τις εταιρείες μοτοσυκλετών, να εδραιωθεί το όνομά της στην συνείδηση των μοτοσυκλετιστών. Μια εταιρεία μπορούσε να κερδίσει τον σεβασμό παρουσιάζοντας ένα πολύ γρήγορο, εξελιγμένο και πάνω από όλα αξιόπιστο μοντέλο και ο ανταγωνισμός ήταν πανίσχυρος, στην προσπάθεια των κατασκευαστών να διαθέτουν «την καλύτερη μοτοσυκλέτα» στην γκάμα τους.
Γρήγορα λοιπόν πέρασε, στο κοινό των αναβατών, η τάση της «ταύτισης» με το όνομα της εταιρείας και η προσκόλλησή τους σε αυτό, όσες μοτοσυκλέτες και αν αγόραζαν στο μέλλον. Οι κατασκευαστές είχαν πετύχει τον σκοπό τους: Το λεγόμενο «brand loyalty» ή πίστη στην εταιρεία, αύξανε την δημοτικότητά τους, την φήμη τους αλλά και εξασφάλιζε σίγουρους αγοραστές για το μέλλον.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η πόλωση των Αμερικανών μοτοσυκλετιστών με τις Indian και Harley-Davidson, σχεδόν 90 χρόνια πριν-οι αναβάτες ήταν διχασμένοι και η κάθε μερίδα υποστήριζε φανατικά την μάρκα της, για τον Α και Β λόγο. Το φαινόμενο έλαβε πολύ μεγάλες διαστάσεις από την δεκαετία του 70 και μετά, όπου οι 4 μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές παρουσίαζαν το ένα κορυφαίο μοντέλο μετά το άλλο, διεκδικώντας πολύ επιθετικά την κορυφή.

Στην χώρα μας, η μεγάλη άνθηση του μοτοσυκλετισμού έγινε την δεκαετία του 70 και κυρίως του 80 και πολύ γρήγορα εμφανίστηκε και η «brand loyalty» ανάμεσα στους Έλληνες αναβάτες. Μάλιστα, επειδή είμαστε...Έλληνες και μας αρέσει πολύ να «οπαδίζουμε» και να υποστηρίζουμε με πάθος τις απόψεις μας, το φαινόμενο λαμβάνει σχεδόν...γηπεδικές διαστάσεις στις συζητήσεις μεταξύ αναβατών και φίλων!

Πέρα από την «πικάντικη» πλευρά του θέματος, σε ποιό βαθμό είμαστε πιστοί στην εταιρεία μας, στην Ελλάδα; Η αλήθεια είναι ότι είμαστε σε μεγάλο βαθμό. Σκεφτείτε την θέση που πολλές γνωστές εταιρείες έχουν στην κοινή συνείδηση, επί δεκαετίες. Ακόμα, ας μην ξεχνάμε τον τρόπο που άλλες εταιρείες έχουν κερδίσει πιο πρόσφατα οπαδούς, με τα γεμάτα τεχνολογία και νεωτερισμούς μοντέλα τους.

Μήπως όμως αυτό, όπως είπαμε και παραπάνω, οδηγεί σε «οπαδισμό» και «παρωπίδες»; Μήπως ένας αναβάτης μπορεί να οδηγηθεί σε μια ακατάλληλη ή λάθος επιλογή δικύκλου, επειδή δεν θέλει να «προδώσει» την μάρκα του ή επειδή...ακόμα πιστεύει ότι «οδηγεί τα καλύτερα;»

Πηγαίνοντας και μερικά βήματα παρακάτω, μήπως οι εταιρείες εκμεταλλεύονται τις «παρωπίδες» των αναβατών, οδηγώντας τελικά στο φαινόμενο «πληρώνουμε την μάρκα»; Και αυτό φυσικά είναι αποτέλεσμα της σχέσης προσφοράς-ζήτησης: Όταν οι εταιρείες βλέπουν ότι δεν θα χάσουν ισχύ στην αγορά, κοιτούν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους –και καλά κάνουν! Κατά πόσο όμως εμείς μπορούμε να αξιολογήσουμε την συμπεριφορά αυτή, χωρίς να πέσουμε στην παγίδα των προκαταλήψεών μας;

Για τις επικών διαστάσεων διαφωνίες της καφετέριας, που προκύπτουν από το θέμα της brand loyalty, δεν θα σχολιάσουμε κάτι: Πρόκειται για γηπεδικά φαινόμενα τα οποία δεν πρέπει να συμβαίνουν. Κατά τα άλλα, όπως και σε κάθε άλλο τομέα της ζωής, οι «παρωπίδες» είναι κάτι αρνητικό: Εμποδίζουν την πλήρη εικόνα των πραγμάτων. Όταν επιλέγουμε δίκυκλο, είναι καλό να εξετάζουμε όλα τα δεδομένα και να μην μένουμε σε μία μάρκα, μόνο επειδή «είναι αυτή που είναι». Φυσικά, δεν εννοούμε να αποτραπεί μια επιλογή από την εν λόγω μάρκα, αλλά αν την επιλέξουμε, να είναι συνειδητή και όχι να μας «ανθυποβάλλεται» από προκαταλήψεις και οπαδισμό.

Εσείς τι πιστεύετε; Πόσο πιστοί είμαστε στην μάρκα «μας», στην Ελλάδα; Είναι κάτι που συμβαίνει σε ελεγχόμενο βαθμό ή αγγίζει τον φανατισμό; Νομίζετε ότι το φαινόμενο του brand loyalty επηρεάζει τις αγοραστικές τάσεις και την τελική επιλογή του αναβάτη; Και τέλος, θεωρείτε ότι οι εταιρείες εκμεταλλεύονται την κατάσταση και κερδοσκοπούν εις βάρος μας; 
 

 
  • Αγγελος Μπαλης

    Δεν υπαρχει πιο ηλιθιο πραμα απο το να υποστηριχεις οτιδηοποτε , μια ποδοσφαιρικη ομαδα , η μια μαρκα μοτοσυκλεττας ........ακου τωρα να υπαρχουν γιοαπωνεζακιδες , η bmwκηδες , αυτα ειναι δειγματα υπανακτισμου ......αμα ειναι καλη μια μοτοσυκλεττα , που ειναι πλεον ολεςκαλες , ποιος ο λογος ναυποστηριζεις ενα εργοστασιο? μου θυμιζει F1 , με τους τυφοζι , και δεν συμμαζευεται , υποστηριζουν μια εταιρεια ? ποσιο ανοητο , οι εταιρειες ειναι απροσωπες , μην τις προσωποποιουμε ........ειναι χαζο ......ανηκουν στο παρελθον αυτα , και τα λεω ως μοτοσυκκλετιστης απο το 1977 .....

      4
  • Nikos

    Ποιο brand Loyalty ? αυτά είναι περασμένα μεγαλεία. Ποιος πλέον αγοράζει με αυτό ως γνώμονα? το δηλαδή επειδή είναι Honda εγω πρέπει να το πληρώσω πιο ακριβά? πλέον δεν παίζουν αυτά, μπορεί να είναι ακόμα λίγο τσιμπημένες οι τιμές κάποιων εταιριών -που επι της ουσίας δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω- αλλα θα ισχυόσουν ή θα κατρακυλίσουν στις πωλήσεις

      5

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ