net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μήπως η μοτοσυκλέτα σας, σας κρατά...δέσμιους; Πείτε μας τη γνώμη σας!

Μήπως πέσατε στην παγίδα;

Πιστεύετε ότι έχουμε εν αγνοία μας γίνει δέσμιοι των μοτοσικλετών μας, κινούμενοι αυστηρά μέσα στα όρια των κατηγοριών τους; Μήπως και εσείς...έχετε πέσει στην παγίδα, συνειδητά ή ασυνείδητα;

 
Κάποτε πριν πολλά – πολλά χρόνια, ο όρος μοτοσικλέτα αφορούσε σε μια μηχανική κατασκευή με δύο τροχούς  και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δεν υπήρχαν κατηγορίες, με ένα μοντέλο έκανε κανείς τα πάντα και επαφιόταν καθαρά στην εφευρετικότητα του καθενός η όποια πρόσθετη  προσωπική βελτίωση για να βελτιωθούν τα πράγματα σε συγκεκριμένη χρήση. Με τα χρόνια, οι μοτοσικλέτες άρχισαν να εξειδικεύονται, όντας εξοπλισμένες από τον κατασκευαστή τους με τα εφόδια εκείνα που της έκαναν καταλληλότερες για κίνηση σε συγκεκριμένα πεδία.

Αυτή η παράλληλη εξέλιξη, έχει φτάσει στο απόγειο της σήμερα, όπου οι κατηγορίες και οι υποκατηγορίες των μοντέλων, χρειάζονται Αριστοτελική προσέγγιση για να ταξινομηθούν και να περιγραφούν. Το γεγονός αυτό σίγουρα δεν είναι αρνητικό, αφού ο καθένας μπορεί να βρει σχεδόν… tailor made μοντέλα, προσαρμοσμένα ακριβώς στις οδηγικές του προτιμήσεις. Από την άλλη όμως, η κατάσταση αυτή έχει και τα αρνητικά της. Πρώτα απ΄ όλα, μπορεί ένας αναβάτης να αποκλείσει συγκεκριμένα πεδία χρήσης και κατ΄επέκταση να χάσει ένα μεγάλο μέρος διασκέδασης και εμπειριών, επειδή η μοτοσικλέτα του «δεν κάνει για αυτό». 

Δεν αναφερόμαστε σε ακραίες, όντως απαγορευτικές καταστάσεις, όπως ας πούμε να κάνει κάποιος ασφάλτινο τουρισμό με μοτοσικλέτα MX. Αναφερόμαστε στο ότι πολύς κόσμος δεν επιχειρεί ταξίδια, επειδή η μοτοσικλέτα του δεν είναι touring, δεν  εξερευνεί χωματόδρομους επειδή η μοτοσικλέτα του  δεν είναι on-off ή δεν μπαίνει στην πίστα επειδή δεν έχει superbike. Mε λίγα λόγια –και δεν βγάζουμε τον εαυτό μας απ΄ έξω- έχουμε καλομάθει τρόπον τινά και θέλουμε το απόλυτο «εργαλείο» για κάθε χρήση, σενάριο που, ειδικά στις ημέρες μας, είναι τουλάχιστον ανεδαφικό και θα λέγαμε και… άπληστο! Όχι, δεν χρειάζεται να έχει κανείς ιταλικό superbike που έχει ρυθμιστεί από ομάδα του WSBK για να μπει σε πίστα… και ένα μεσαίο On-Off μπαίνει άνετα η εμπειρία είναι εξίσου διδακτική και συναρπαστική. Ομοίως, δεν θα επέλθει κατακλυσμός  και συντέλεια του κόσμου αν κάποιος βάλει ένα street σε χωματόδρομο για να πάει σε μια απομακρυσμένη παραλία ή για να «συνδέσει» με πιο σύντομο δρόμο δυο ορεινά χωριά. 

Από την άλλη, υπάρχει και άλλη μια παγίδα που πηγάζει από την απόλυτη εξειδίκευση, αυτή που μας… επιβάλλει να οδηγούμε  με τρόπο που πηγάζει από την κατηγορία της μοτοσικλέτας μας. Π.χ. έχεις superbike; «Απαγορεύεται» να πηγαίνεις χαλαρά, όλη μέρα πρέπει να είσαι στο όριο!  Έχεις SM; Κάθε σταμάτημα πρέπει να γίνεται με endo και σε κάθε στροφή να πλασάρεται η μοτοσικλέτα! Οκ, ο καθένας έχει επιλέξει το μοντέλο της αρεσκείας του βάση των θέλω και των αναγκών του, αλλά δεν χάθηκε ο κόσμος αν κάποιες φορές παρεκκλίνει κάποιος της ιδανικής χρήσης και πάει (για παράδειγμα) μια χαλαρή δικάβαλη βόλτα με το superbike. Ας μην είμαστε απόλυτοι και κατηγορηματικοί.

Θα θέλαμε να ακούσουμε και την δική σας άποψη φυσικά! Πιστεύετε ότι έχουμε εν αγνοία μας γίνει δέσμιοι των μοτοσικλετών μας, κινούμενοι αυστηρά μέσα στα όρια των κατηγοριών τους; Πιέζουμε τους εαυτούς μας να οδηγούμε παντού και πάντα «όπως αρμόζει»  την μοτοσικλέτας μας, επιδιδόμενοι σε έναν ιδιότυπο ψυχαναγκασμό;

 

 
  • Σπυρος

    αγαπηστε τις μοτο σας κ πηγαινετε οπου θελετε με οτι εχετε!!!ολες πανε οπου τις πατε!!!καλες βολτες σε ολους

      3
  • Ηλιας Γιαννακακης

    Παρολο που εχω διπλωμα κατηγοριας Α, η οικονομικη μου ικανοτητα με περιοριζει στην κατοχη και καθημερινη χρηση ενος kymco agility 16+ 125. Ε και!? Λενε τα σκουτερ δεν ταξιδευουν...Αλεξανδρουπολη - Καβαλα μ εχει παει!ναι ρε φιλε 180χλμ με 90kmh!το κανα ομως! Λενε τα σκουτερ δεν πανε εκτος δρομου..... πηγα σαμοθρακη και με πηγε σε κατσικοδρομους και χωμα σαν να ηταν africa twin! Λενε τα σκουτερ δεν ειναι σπορ...... Αν ξερεις πως ,μια χαρα πλαγιαζει, μια χαρα σπιναρει,μια χαρα παει με τις παντες!φυσικα δεν θα μιλησω για την ειδικοτητα του , την πολη.... Κατα την αποψη μου λοιπον , ο καθε τυπος μηχανης μπορει να κανει ,ισως με καποιες υποχωρησεις βεβαια και καταλληλη προσοχη, οτι αγαπαει η ψυχη του αναβατη της.

      5
  • Δημήτρης

    εγώ είχα ένα fazer 600 2006 ..και τον τουρισμό μου έκανα εντός Ελλάδος..και σε χώμα την έβγαλα (αλλά μετά ήθελα σερβις στα μπροστινα γιατί το παράκανα λιγακι) και στη πόλη τη πάω σα παππούς και στην εθνική τη πάω τσιτες

      5
  • δδημ

    Στην Ελλάδα του προβατισμού και του πουλ-μουρ, δυστυχώς είναι τόσοι πολλοί οι αναβάτες που έχουν χάσει το νόημα του μοτοσυκλετισμού. Μόνο αν σκεφτεί κανείς πόσοι κρίνουν τις μοτοσυκλέτες μόνο από τα χαρτιά και τις φωτογραφίες, ε δεν έχουμε ελπίδα. Ο αρθρογράφος τα λέει πολύ καλά. Συγχαρητήρια που ανεβάζετε την άποψή σας, παιδιά...Χρειάζεται.

      11

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ