net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Οι εξατμίσεις στις σύγχρονες μοτοσικλέτες έχουν γίνει πολύ πιο περίπλοκα εξαρτήματα.

Η εξάτμιση, θέλοντας και μη, παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εμφάνιση της μοτοσικλέτας.

Ο αριθμός των τελικών κανονικά καθορίζεται από τεχνικούς όρους, αλλά συχνά και από αισθητικές επιθυμίες.

Αφιέρωμα: Εξατμίσεις

Οι εξατμίσεις παίρνουν μια σειρά από σχήματα και χαρακτηρισμούς και αυτό μιλώντας μόνο για τελικά, χωρίς να λάβουμε υπ όψη λαιμούς και υλικά κατασκευής. Προς τι όλη αυτή η βαβούρα και η υπερπροσφορά;

 
Τα παλιά χρόνια τα πράγματα ήταν ιδιαίτερα απλά. Οι κινητήρες είχαν ένα καρμπυρατέρ από τη μία και ένα σωλήνα από την άλλη. Από τη μια έμπαινε αέρας και βενζίνη, από την άλλη έβγαιναν καυσαέρια και θόρυβος. Με την πρόοδο της τεχνολογίας, την αύξηση των αγορών και των προδιαγραφών, τα πράγματα έγιναν πιο ενδιαφέροντα αλλά και σαφώς πιο περίπλοκα.

Σήμερα, οι κατασκευαστές έχουν να παλέψουν με τρεις μεγάλες αλλά αντικρουόμενες δυνάμεις: το κόστος, τις προδιαγραφές και την απόδοση. Οι μοτοσυκλέτες πρέπει να είναι όσο πιο φτηνές γίνεται ώστε να αφήνουν περιθώριο κέρδους, να καλύπτουν τις προδιαγραφές σε όλες τις χώρες χωρίς ειδικές εκδόσεις – που ανεβάζουν το κόστος – χωρίς όμως αυτά να περιορίζουν την απόδοσή τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Αυτό έχει την επίπτωσή του και στις εξατμίσεις, παρότι η διαφορά δεν είναι τόσο αισθητή όσο παλιά. Οι διαφορές είναι στο υλικό κατασκευής, συνήθως ατσάλι, σε αντίθεση με το ανοξείδωτο ατσάλι και το τιτάνιο στις aftermarket κατασκευές, το βάρος, τη χρήση κουρμπαδόρων που αφήνουν προεξοχές στο εσωτερικό των λαιμών διαταράσσοντας τη ροή των καυσαερίων, στην αναλογικά μικρή διάμετρο των λαιμών και φυσικά στον όγκο, την εμφάνιση και το υλικό των τελικών. 

Πλέον, οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν πιο έξυπνα κόλπα, όπως τα κλαπέτα που ελέγχουν τη ροή των καυσαερίων ώστε να έχουν περισσότερη ροπή χαμηλά, και συμπτωματικά να φιμώνουν τον ήχο στις ταχύτητες που γίνονται οι έλεγχοι θορύβου, τα κρυφά καζανάκια που μεταφέρουν όγκο και βάρος χαμηλά χωρίς να διαταράσσουν την αισθητική και τις αναλογίες της μοτοσικλέτας, καλύτερα υλικά ώστε να μη σκουριάζουν οι λαιμοί κλπ.

Όπως πάντα βέβαια ισχύει το ό,τι πληρώνεις παίρνεις – και έτσι η πληθώρα των aftermarket εξατμίσεων με αφαιρούμενους καταλύτες, σιγαστήρες και πληθώρα σχεδίων, μήκους και υλικών κατασκευής είναι στη διάθεσή σας για να φέρετε τη μοτοσικλέτα στα μέτρα αισθητικής, θορύβου και απόδοσης που εσείς θέλετε. Οι ελεύθερες εξατμίσεις – ειδικά αν πρόκειται για πλήρη συστήματα – καλό είναι να συνοδεύονται με πιο ελεύθερο φίλτρο αέρα και διαφορετική χαρτογράφηση του εγκεφάλου.

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ