net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Φέτος η Ducati εμφανίστηκε τόσο ανταγωνιστική που τώρα είναι δεύτερη στην κατάταξη των κατασκευαστών - πάνω από τη Honda!

Τα συνεχόμενα βάθρα των αναβατών της Ducati φέρνουν περικοπές παροχών στην ομάδα.

Από τον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς φάνηκε πως οι κόκκινες μοτοσικλέτες δε θα είναι κομπάρσοι των αγώνων.

Από του χρόνου τέλος στο σούπερ μαλακό qualifier λάστιχο για τη Ducati.

Η Ducati χάνει τις ειδικές παροχές στο MotoGP

Τρέχοντας υπό ένα ειδικό καθεστώς παροχών που κανονικά προσφέρεται μόνο στις νεοεισελθούσες ομάδες, η Ducati από του χρόνου θα αγωνίζεται με τους ίδιους κανονισμούς με τις Honda και Yamaha.

 
Η Dorna έχει φτιάξει ένα σετ κινήτρων για να προσελκύσει νέες εταιρείες στο πρωτάθλημα των MotoGP. Αυτές περιλαμβάνουν πρόσβαση στο πολύ μαλακό λάστιχο για τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, πλήρη απελευθέρωση στην εξέλιξη του κινητήρα μέσα στη σεζόν, κανένα όριο στις δοκιμές του εργοστασίου, δώδεκα κινητήρες ανά αναβάτη και ανά σεζόν και 24 λίτρα καύσιμο. Αυτά ισχύουν για τις Open ομάδες και προσφέρονται ως ειδική παροχή στις Aprilia και Suzuki ώστε να μπουν ξανά στο πρωτάθλημα και να ανέβουν γρήγορα επίπεδο.

Η Ducati απολαμβάνει ένα τέτοιο καθεστώς αφότου επισήμως πέρυσι οι Ιταλοί διέδιδαν πως δε θέλουν να αγωνιστούν ως εργοστασιακή ομάδα, αλλά ως Open. Τώρα συμμετέχουν ως Factory αλλά με τους ειδικούς όρους.

Κανονικά, με βάση τα όσα είχαν συμφωνηθεί για να χάσει από του χρόνου όλες τις παροχές της θα έπρεπε η ιταλική ομάδα να πάρει τουλάχιστον μία νίκη σε στεγνό αγώνα. Κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ως τώρα, παρόλα αυτά μετά τον τελευταίο αγώνα στο Assen έγινε γνωστό πως από το 2016 η Ducati θα επανέλθει κανονικά σε στάτους εργοστασιακής ομάδας, με ό,τι ισχύει και για τις Honda και Yamaha.

Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν λένε πως αυτό έγινε μετά από έντονη πίεση των δύο ιαπωνικών εργοστασίων που θεωρούσαν πως είναι άδικο να απολαμβάνει ένα τέτοιο καθεστώς μια ομάδα που είναι στο πρωτάθλημα πολλά χρόνια, έχει πάρει παγκόσμιο τίτλο (2007, Casey Stoner) και πολλές νίκες. Αν μη τι άλλο, τα έξι βάθρα μέχρι τώρα στη φετινή σεζόν αποδεικνύουν πως η Ducati δεν είναι πια το "ασχημόπαπο" των εργοστασίων, αλλά έχει επανέλθει στον δρόμο των επιτυχιών και είναι πλήρως ανταγωνιστική..

Από την πλευρά της Ducati δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη αντίδραση, παρότι παρακάμπτεται το γράμμα του κανονισμού (δεν έχει πάρει ακόμη τη στεγνή νίκη που προβλέπεται). Προφανώς αυτό έχει να κάνει με την κοινή λογική. Ως είχαν τα πράγματα, όταν η Ducati συμπλήρωνε και τη νίκη αυτή θα συνεδρίαζε η Επιτροπή των MotoGP και θα ανακοίνωνε την άρση του ειδικού καθεστώτος για τους Ιταλούς. Αυτό όμως πιθανότατα θα σήμαινε μια ανακοίνωση προς το τέλος της σεζόν, έτσι οι Ιταλοί θα έβγαζαν όλη τη χρονιά μη γνωρίζοντας υπό ποιο καθεστώς θα έτρεχαν το 2016.

Τώρα, ξέρουν οριστικά τι θα ισχύσει για αυτούς του χρόνου και έχουν όλον τον χρόνο να προετοιμαστούν καταλλήλως. Έχουν επίσης τους 11 από τους 18 αγώνες της φετινής σεζόν μπροστά τους για να πάρουν και την πολυπόθητη νίκη. Ίσως λοιπόν αυτός να είναι ο λόγος που η Ducati δεν έχει κάνει κανένα επίσημο θόρυβο γύρω από αυτήν την απόφαση της Επιτροπής των MotoGP που εξεδόθη στην Ολλανδία το περασμένο σαββατοκύριακο. 

Επίσης το γεγονός πως η παροχή τους δόθηκε "χαριστικά", υπό την υπόγεια απειλή της αποχώρησης, θα μπορούσε να είναι ένας ακόμη λόγος της ησυχίας τους. Διότι θα ήταν πολύ δύσκολο να βρουν συμπαραστάτες στα paddocks του Παγκοσμίου.

Η κατάσταση για το 2016 έχει ως εξής: Ducati, Honda και Yamaha θα τρέξουν υποχρεωτικά - όπως όλοι - με τα spec ηλεκτρονικά, με επτά κινητήρες ανά αναβάτη τη σεζόν (φέτος είναι 5), δίχως πρόσβαση στο πολύ μαλακό λάστιχο για το qualifying, με 22 λίτρα καυσίμου (φέτος είναι 20), πάγωμα στην εξέλιξη του κινητήρα και δοκιμές μόνο τις επιτρεπόμενες από τη Dorna επίσημες δοκιμές και μάλιστα μόνο με τους υπογεγραμμένους εργοστασιακούς αναβάτες. Το ειδικό καθεστώς παροχών θα συνεχίσει να προσφέρεται στις Open ομάδες, όπως και στις Aprilia και Suzuki - τουλάχιστον μέχρι να αρχίσουν να πρωταγωνιστούν ξανά.

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ