net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Αυτή είναι η πρώτη λειτουργική μοτοσικλέτα που βγήκε από έναν 3D εκτυπωτή.

Ούτως ή άλλως όλα αυτά τα μέρη πλέον πλαστικά είναι στις κανονικές μοτοσικλέτες.

Η μοτοσικλέτα της TE Connectivity μπορεί να σηκώσει δύο αναβάτες συνολικού βάρους 180 κιλών.

Ψαλίδι, άξονας τροχού και παξιμάδι, όλα πλαστικά.

Κινητήρας με look V2, ένα ακόμη πλαστικό γκατζετάκι για λόγους εμφάνισης.

Τα δισκόφρενα είναι μεταλλικά, οι ζάντες όχι.

Εκτυπώνοντας τρισδιάστατα μια λειτουργική μοτοσικλέτα

Στην έκθεση Rapid 2015 εκτίθεται η πρώτη πλήρως λειτουργική μοτοσικλέτα που κατασκευάστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου σε τρισδιάστατο εκτυπωτή, χρησιμοποιώντας ως βασικό υλικό το πλαστικό ABS.

 
Η Rapid 2015 είναι η ετήσια έκθεση και συνέδριο για όλα τα θέματα που αφορούν την τρισδιάστατη εκτύπωση και φέτος φιλοξενείται στο Long Beach της California. Ένα από τα πιο αναμενόμενα εκθέματά της είναι η μοτοσικλέτα που έφτιαξε η TE Connectivity και της οποίας το βασικότερο χαρακτηριστικό δεν είναι άλλο από το γεγονός πως το μεγαλύτερο μέρος της κατασκευάστηκε σε έναν 3D εκτυπωτή.

Με βάση το πλαστικό ABS, η ΤΕ χρειάστηκε περίπου έναν χρόνο για να σχεδιάσει και να κατασκευάσει όλα τα μέρη αυτής της μοτοσικλέτας. Αρχικά το πλάνο ήταν να δείξουν τις ικανότητες της τρισδιάστατης εκτύπωσης φτιάχνοντας μια ρέπλικα μοτοσικλέτας, στην πορεία ωστόσο ανακάλυψαν πως μπορούσαν να φτιάξουν μια πλήρως λειτουργική μοτοσικλέτα, όπερ και εγένετο.

Τα μόνα μέρη που δεν είναι τυπωμένα από πλαστικό σε εκτυπωτή είναι ο κινητήρας, τα φρένα και οι ηλεκτρικές καλωδιώσεις. Όλα τα υπόλοιπα εκτυπώθηκαν κομμάτι-κομμάτι, με αρκετά σημεία που εντυπωσιάζουν. Όλα τα ρουλεμάν, για παράδειγμα, είναι εκτυπωμένα σε πλαστικό, ομοίως δε και το πλαίσιο. Το πλαστικό hardtail πλαίσιο δεν έχει ανάρτηση πίσω, μα είναι μελετημένο λεπτομερώς ώστε να είναι πλήρως λειτουργικό και μάλιστα μπορεί να σηκώσει απροβλημάτιστα δύο ενηλίκους με συνολικό βάρος 180 κιλών. Βέβαια, τότε είναι μάλλον αμφίβολο αν θα μπορεί να ανταπεξέλθει ο κινητήρας, καθώς το V2 "περιτύλιγμα" κρύβει μέσα του ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση ενός ίππου.

Προφανώς και η μοτοσικλέτα αυτή δε φτιάχτηκε για τουρισμό αυτοκινητοδρόμων, αλλά για επιδείξεις συνήθως σε κλειστούς χώρους, όπου το βασικό αυτό μοτεράκι αρκεί για να κινήσει έναν αναβάτη αρκετά ώστε να πετύχει τον στόχο της κατασκευάστριας εταιρείας του: Να κάνει πολλή εντύπωση γι αυτό που βγήκε από έναν εκτυπωτή. Παρόλα αυτά, εντός των ορίων της ισχύος του παραμένει ένα πλήρως λειτουργικό δίκυκλο που έχει την κινητήρια μονάδα του, κανονικά φρένα, φώτα και τα όλα του.

 

?????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ