net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μετά και την εντυπωσιακή εμφάνιση της Ducati στον πρώτο αγώνα της σεζόν το πλεονέκτημα των 24 λίτρων μειώνεται στα 22, βάσει κανονισμών.

Ducati: Δύο λίτρα καυσίμου λιγότερα στα MotoGP

Το διπλό βάθρο των εργοστασιακών Ducati GP15 στο Κατάρ σηματοδότησε την τροποποίηση μιας ειδικής παραχώρησης που απολάμβανε η αγωνιστική ομάδα της ιταλικής εταιρίας.

 
Πέρυσι η Ducati είχε ισχυριστεί την πρόθεσή της να τρέξει ως Open συμμετοχή και, προκειμένου να παραμείνει ως Factory ομάδα, η Dorna της προσέφερε ένα πακέτο παροχών παρόμοιο με αυτό των Open, ήτοι 24 λίτρα καυσίμου (αντί για 20 των Factory), εξαίρεση από το πάγωμα εξέλιξης των κινητήρων, 12 κινητήρες αντί για 5 ανά αναβάτη, απεριόριστο χρόνο δοκιμών, καθώς και πρόσβαση στα μαλακά ελαστικά που χρησιμοποιούσαν μόνο οι Open μοτοσυκλέτες στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά. 

Είναι το ίδιο πακέτο που παρέχεται σε νέες ομάδες που θα μπουν στο πρωτάθλημα για πρώτη φορά από φέτος (βλέπε Suzuki και Aprilia). Στις φετινές συμμετοχές της Ducati αυτό αφορά στα δύο εργοστασιακά των Dovizioso και Iannone, καθώς και στα δύο Pramac των Hernandez και Petrucci. Εξαιρούνται οι δύο Avintia των Barbera και Di Meglio που τρέχουν ως Open.

Ωστόσο οι παροχές έχουν και ρήτρες. Το πλεονέκτημα των 24 λίτρων μειώνεται στα 22 εφόσον από την αρχή της ισχύος του η ομάδα πάρει σε στεγνούς αγώνες μία νίκη, δύο δεύτερες ή τρία συνολικά βάθρα. Με το διπλό βάθρο των Dovizioso και Iannone στο Κατάρ, μαζί με ένα περσινό (στεγνό) βάθρο του Dovi στο GP of Americas στο Τέξας, το σύνολο ανήλθε στα τρία στεγνά βάθρα κι έτσι η Dorna ανακοίνωσε επίσημα από το βράδυ της Κυριακής πως η Ducati θα συνεχίσει εφεξής με 22 λίτρα καυσίμου αντί για 24. Αυτό θα ισχύσει από τον αμέσως επόμενο αγώνα στο Όστιν του Τέξας.

Οι πρώτες εκτιμήσεις εικάζουν κατά πόσο το επιπλέον καύσιμο ήταν αυτό που επέτρεψε στις δύο εργοστασιακές GP15 να καταπίνουν με τόση ευκολία Yamaha και Honda στις ευθείες του εναρκτήριου αγώνα και εκτιμούν πως αυτό το πλεονέκτημα ίσως να περιοριστεί ή και να χαθεί. Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Gigi Dal΄ Ignia έσπευσε να δηλώσει πως δεν τους ανησυχεί το γεγονός καθώς σε όλη την περσινή σεζόν ουδέποτε χρειάστηκαν περισσότερα από 22 λίτρα καυσίμου και πάντως η Ducati θα εξακολουθεί να έχει στη διάθεσή της δύο λίτρα περισσότερα από τα εργοστασιακά M1 και RCV. ΄Αλλωστε εξαρχής γνώριζαν τί προέβλεπε ο κανονισμός. 

Το επόμενο βήμα είναι η απώλεια του μαλακού ελαστικού εφόσον η ομάδα συμπληρώσει τρεις νίκες σε στεγνούς αγώνες. Οι υπόλοιπες παροχές είναι κλειδωμένες για την υπόλοιπη χρονιά ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων.

Βέβαια όλα αυτά έχουν λιγοστή ουσία, καθώς αφορούν μόνο στην φετινή σεζόν. Από του χρόνου οι υποκατηγορίες, οι εξαιρέσεις και οι έξτρα παροχές καταργούνται, καθώς όλες οι μοτοσικλέτες θα έχουν κοινούς κανονισμούς ως MotoGP και θα τρέχουν υποχρεωτικά με την κοινή σφραγισμένη ECU της διοργάνωσης.

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ