net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνουμε και στους πεζούς στο φανάρι, ειδικά όταν ξεκινάμε.

Προσοχή στα φανάρια

Το να σταματήσουμε ή να ξεκινήσουμε από ένα φανάρι είναι κάτι που τρέφει πολύ περισσότερους κινδύνους από όσους μπορεί να φανταστούμε αρχικά. Ακολουθώντας τα παρακάτω μειώνουμε σημαντικά αυτούς τους κινδύνους.

 
Δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιος βιαστικός, που πέρασε με… βαθύ πορτοκαλί, έχει κόψει το δρόμο δικυκλιστή που μόλις ξεκίνησε στο πράσινο φανάρι. Ούτε και αυτές που κάποιος οδηγός δε σταμάτησε έγκαιρα στο κόκκινο φανάρι, ρίχνοντας στο έδαφος το δίκυκλο που περίμενε μπροστά του ανυποψίαστο. Καλό, λοιπόν, είναι να έχετε στο νου σας κάποιες απλές, αλλά πιθανόν σωτήριες συμβουλές.

Κατά την αρχή έχετε υπόψη σας ότι αν το φανάρι «πρασινίσει», εσείς ξεκινήσετε και πέσετε πάνω σε όχημα που πέρασε το δικό του φανάρι με κόκκινο η ευθύνη βαραίνει και τους δύο εμπλεκόμενους στο ατύχημα. Το πόρισμα των ασφαλιστικών σε αυτή την περίπτωση είναι συνήθως «συνυπευθυνότητα» αφού και ο ΚΟΚ αναφέρει ότι πρέπει να κοιτάξουμε προσεκτικά δεξιά και αριστερά, πριν ξεκινήσουμε και ας έχουμε προτεραιότητα. Θυμηθείτε ότι η μεγαλύτερη προτεραιότητα για εσάς είναι η σωματική και ψυχική σας ακεραιότητα.

Ακόμη κι όταν το φανάρι είναι πράσινο για εσάς, πρέπει να βρίσκεστε σε εγρήγορση και να ελαττώνετε ταχύτητα ειδικά όταν περνάτε «μόνοι» σας μια διασταύρωση. Διπλή προσοχή όταν το φανάρι έχει μόλις πρασινίσει και έρχεστε με φόρα. 

Αυτό που συνήθως μας βάζει σε μπελάδες είναι το ρίσκο που είμαστε πρόθυμοι να πάρουμε για να γλιτώσουμε λίγο χρόνο βλέποντας το φανάρι να γίνεται πορτοκαλί. Η συμβουλή μας είναι να μην το κάνετε. Φροντίστε να σταματήσετε προοδευτικά και με ασφάλεια στο φανάρι ελέγχοντας και τους καθρέπτες σας για τα οχήματα που ακολουθούν.

Μη σταματάτε ποτέ αριστερά του δρόμου, ειδικά το βράδι. Προτιμήστε το δεξί 1/3 της λωρίδας ή τη δεξιά λωρίδα, εφόσον υπάρχει. 

Σταματημένοι στο φανάρι δεν ξεχνάμε να τσεκάρουμε συχνά τους καθρέφτες, ειδικά όταν είμαστε μόνοι μας. Φυσικά δεν ξεχνάμε να πατάμε το πεντάλ του φρένου ή να τραβάμε τη μανέτα ώστε να ανάβει το πίσω στοπ. Αλήθεια, έχετε τσεκάρει αν δουλεύει το πίσω στοπ στο δίκυκλό σας…;

Αν υπάρχει ήδη αυτοκίνητο σταματημένο στο φανάρι, το προσεγγίζουμε προσεκτικά, έχοντας πάντα το νου μας στο φανάρι. Μπορεί να πρασινίσει ανά πάσα στιγμή. Αφού βεβαιωθούμε ότι μας έχει αντιληφθεί ο οδηγός του σταματάμε μπροστά του, για μεγαλύτερη ασφάλεια. Προσοχή, όμως! Το κάνουμε χωρίς να ενοχλούμε τους πεζούς που διασχίζουν το δρόμο. Αν οι λωρίδες είναι δύο, με ένα αυτοκίνητο σε καθεμία, σταματάμε ανάμεσά τους και όχι πάνω στη διάβαση των πεζών.

Το μπουφάν που φοράτε πρέπει να έχει ανακλαστικές επιφάνειες ώστε να γίνεστε ευκολότερα αντιληπτοί από τους άλλους χρήστες του δρόμου το βράδι. Οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει και μεγαλώνουν αυτές τις επιφάνειες στα μπουφάν τους κάνοντας τες παράλληλα και πιο διακριτικές, όταν δεν πέφτει πάνω τους φως-δεν μοιάζετε δηλαδή με υπάλληλο οδικής βοήθειας όταν το φοράτε! Αν θέλετε οπωσδήποτε να οδηγείτε χωρίς προστατευτικό μπουφάν (δεν το συνιστούμε) τοποθετήστε ανακλαστικές επιφάνειες στο κράνος  και σε κάποια σημεία του δικύκλου σας.

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ