"Ήπια χάραξη και μεγάλες επιφάνειες πέλματος, χαρακτηρίζουν τα ελαστικά on-off που είναι προσανατολισμένα περισσότερο για χρήση δρόμου.

Μια "μεσαία" κατάσταση, όπου οι αυλακώσεις είναι πιο έντονες και βαθιές, αλλά παραμένουν μεγάλες επιφάνειες πέλματος, χαρακτηρίζουν τα ελαστικά που έχουν μοιρασμένες 50/50 δυνατότητες μεταξύ ασφάλτου και χώματος.

Έντονο ανάγλυφο, με ευδιάκριτα πλέον "τακούνια" είναι το χαρακτηριστικό των ελαστικών που προορίζονται για περισσότερη χωμάτινη χρήση.

Για...σκληροπυρηνική χρήση στο χώμα και ελάχιστη στην άσφαλτο, τα ελαστικά έχουν ακόμα πιο μεγάλα τακούνια.

Κατηγορίες ελαστικών

-Dual Sport: Ελαστικά μεικτής χρήσης εντός και εκτός δρόμου, οι τυπικοί απόγονοι των on-off ελαστικών. 
Γνωστά ως 50/50, 60/40 ή οποιαδήποτε άλλη αναλογία έως το 90/10 που υποδηλώνει την προτίμησή τους σε περιβάλλον χωμάτινο ή ασφάλτινο. Αντίστοιχη με την προβλεπόμενη χρήση τους είναι και η αναλογία «τακουνιών» ανά τετραγωνικό. Όσο πιο αραιό και μικρό το τακούνι, τόσο πιο καλά εκτός δρόμου, όσο πιο αραιή η χάραξη και πιο κοντά σε αισθητική ελαστικού δρόμου, τόσο πιο ήσυχο και σταθερό στο ταξίδι, με αντίστοιχα μειωμένη πρόσφυση σε συνθήκες λάσπης και γενικότερων εκτός δρόμου κακουχιών. 
-Adventure: Ακολουθούν τις ίδιες βασικές αρχές με τα ελαστικά Dual Sport, αλλά είναι σχεδιασμένα για τις μεγαλύτερες δικύλινδρες και βάλε Adventure Touring μοτοσυκλέτες, με την αυξημένη ισχύ και ροπή, τις μεγαλύτερες ταχύτητες και τα περισσότερα κιλά. Ισχύουν οι ίδιοι περιορισμοί και αντιστοιχίες, και οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε ελαστικά προορισμένα καθαρά για χρήση δρόμου – που καλύπτει περίπου το 90% των αγοραστών τέτοιων μοτοσυκλετών καθώς έχουν ουσιαστικά αντικαταστήσει τις κλασικές τουριστικές μοτοσυκλέτες – ή «τακουνάτα» σχεδιασμένα ειδικά για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Τα τελευταία έρχονται με χαμηλότερο συντελεστή ταχύτητας και σαφώς μικρότερη διάρκεια ζωής. 
-Enduro/MX: Ελαστικά με αραιά και έντονα ΅τακούνιαΆ σχεδιασμένα για να προσφέρουν πρόσφυση εκτός δρόμου. Τα ελαστικά MX έχουν πιο αραιή διάταξη και μαλακότερο σκελετό ώστε να απορροφούν μέρος της δύναμης πρόσκρουσης από άλματα, ενώ τα enduro έχουν οριακά σκληρότερη γόμα και αισθητά πιο σκληρό σκελετό, προσφέροντας αντοχή για μεγαλύτερες διαδρομές και προστατεύοντας καλύτερα τις ζάντες από πέτρες κλπ. Κανένα από τα δύο δεν προτείνεται για παρατεταμένη χρήση σε άσφαλτο, καθώς τα τακούνια έχουν ελαστικότητες που δίνουν ασάφεια στο τιμόνι και κραδασμούς, ενώ υπερθερμαίνονται εύκολα και αποκολλούνται όταν το παρακάνεις.