net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το επερχόμενο YXZ1000R εδώ στην έκδοση SE, είναι σύμφωνα με τη Yamaha "το πρώτο supersport side-by-side".

Αναμένουμε εκρηκτικές επιδόσεις από το νέο YXZ1000R, ενώ αξεσουάρ και εξοπλισμός είναι απολύτως κορυφαία.

Ένας ολοκαίνουργιος -όπως λέει η Yamaha- τρικύλινδρος κινητήρας 998 κ.εκ. εγγυάται αδρεναλίνη και επιδόσεις.

Μεγάλο ατού για το YXZ, το manual σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων, η ύπαρξη συμπλέκτη, ενώ και στην τελική μετάδοση βρίσκουμε άξονα. Μοναδικά χαρακτηριστικά!

Εδώ στην "απλή" έκδοση Racing Blue.

Πλήρως (πλήρως όμως!) ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της FOX, με τεράστιες διαδρομές, τροχοί 27 ιντσών και ελαστικά Maxxis.

Πλαστική ποδιά προστατεύει την κοιλιά του SSV της Yamaha, ποδιά που αφαιρείται εύκολα για το service.

Roll cage, και στάνταρ οροφή -εδώ έχει αφαιρεθεί για χάρη της φωτογραφίας-, και μεγάλος αποθηκευτικός χώρος πίσω.

Πολυτελή, μεγάλα, ρυθμιζόμενα καθίσματα, που υποστηρίζουν πλήρως πλάτη και ώμους, με ζώνες 3 σημείων. Σημειώστε και το EPS στο τιμόνι.

Όμορφα τα όργανα, με sport νότα το λευκό στροφόμετρο, και ψηφιακή οθόνη για τις υπόλοιπες ενδείξεις.

Τα 2 sport τέρατα της Yamaha αναμένονται στην αγορά τον Δεκέμβριο του 2015 (η έκδοση SE), και το Φεβρουάριο του 2016 (η "απλή" έκδοση).

Yamaha YXZ1000R / SE 2016

Η Yamaha αποκαλεί το νέο YXZ1000R, "το πρώτο supersport side-by-side" όχι μόνο για το κτηνώδες 3κύλινδρο 1000άρι μοτέρ που διαθέτει, αλλά και για το μοναδικό για την κατηγορία 5τάχυτο manual σειριακό κιβώτιο!

 
Στιλιστικά, το νέο YXZ1000R, μαζί με την σπέσιαλ έκδοση SE, είναι αιχμηρό, και sport όσο δεν πάει, με ελαχιστοποιημένη χρήση πλαστικών και αρκετά ακάλυπτα σημεία -όπως τα σώματα των αναρτήσεων. Δανείζεται πολλά στοιχεία από τα καθαρόαιμα Quad YFZ της εταιρείας, ενώ η στάση του είναι επιθετική, με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, και φυσικά καμπίνα για 2 άτομα, με πόρτες, roll-cage και οροφή.

Κινητήρας
Ο κινητήρας είναι μικρών διαστάσεων, τρικύλινδρος, 998 κ.εκ. με 4 βαβλίδες ανά κύλινδρο, 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής, 3 σώματα ψεκασμού των 41 χλστ. και ξηρό κάρτερ, ενώ ΔΕΝ προέρχεται από το ΜΤ-09 όπως πιστεύαμε. Η Yamaha δεν αναφέρει ιπποδύναμη, παρά μόνο στροφές περιστροφής στο κόκκινο, που είναι οι 10.500. Η εταιρεία των τριών διαπασών μιλάει για "κορυφαία επιτάχυνση και επίσης κορυφαία τελική ταχύτητα για την κατηγορία". Μιλάει επίσης για "τεράστια ροπή στις μεσαίες στροφές", και γρήγορο ανέβασμα στροφών. Επιπλέον, ο αντικραδασμικός άξονας χαρίζει γλυκιά λειτουργιά και εξαλείφει τους κραδασμούς. Σημειώστε πως για εύκολο service τα 2 φίλτρα αέρα αφαιρούνται εύκολα δίχως εργαλεία! Η εξάτμιση είναι 3 σε 1, με το τελικό τοποθετημένο στο κέντρο για βέλτιστη κατανομή μαζών.

Το 5τάχυτο κιβώτιο
Πρώτη φορά στην κατηγορία βλέπουμε κατασκευαστή να χρησιμοποιεί 5τάχυτο manual σειριακό κιβώτιο (σε στιλ rally αναφέρει η Yamaha) με όπισθεν, ενώ η τελική μετάδοση δεν γίνεται με ιμάντα όπως στα υπόλοιπα SSV, αλλά με άξονα. Το YXZ1000R διαθέτει και υδραυλικό συμπλέκτη, δίνοντας τον απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη.

Μετάδοση
Στη μετάδοση βρίσκουμε το σύστημα της Yamaha On-Command 2WD/4WD/4WD με κλείδωμα διαφορικού, αν το επιθυμεί ο αναβάτης. Γυρίζοντας ένα μοχλό, επιλέγεις ανάμεσα σε κίνηση στους πίσω τροχούς, 4x4, ή 4x4 με κλειδωμένο διαφορικό. 

Πλαίσιο
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, ενώ πάνω στο roll-cage βρίσκουμε μια ελαφριά οροφή -στο στάνταρ εξοπλισμό. Στην "κοιλιά" του YXZ1000R βρίσκουμε μια ανθεκτική πλαστική ποδιά πάχους 4 χιλιοστών μπροστά και 6 πίσω, που αποτελείται από 3 μέρη, και αφαιρείται εύκολα για το service.
  
Αναρτήσεις
Η Yamaha αναφέρεται στις αναρτήσεις της FOX του YXZ1000R ως ένα πακέτο από τα πλέον εξελιγμένα και ικανά που έχουν ποτέ φορεθεί σε SSV παραγωγής. Μιλάμε για τις πλήρως ρυθμιζόμενες (ΠΕ, ΑΕ, ΑΣ low και high) αναρτήσεις Podium RC2 με piggyback ρεζερβουάρ, και διαδρομή 412 χλστ. μπροστά (εδώ κάπου υπάρχει λάθος στο δελτίο τύπου καθώς σε άλλο σημείο αναφέρει 406 χλστ. μπροστά) και 432 χλστ. πίσω. Το YXZ1000R διαθέτει διπλά μπράτσα μπρος και πίσω, μεγάλους τροχούς αλουμινίου 27 ιντσών και ελαστικά Maxxis Bighorn 2.0 radial ειδικά σχεδιασμένα για το YXZ, ενώ φοράει 4 δισκόφρενα με δίσκους 245 χλστ. και διπίστονες δαγκάνες. Το YXZ διαθέτει και χειρόφρενο, ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 34 λίτρων.

Electric power steering (EPS)
Δεν θα μπορούσε να λείπει και το σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης στο τιμόνι, που βοηθάει τον οδηγό να στρίψει με ευκολία, ακόμα και όταν οι τροχοί έχουν βρει κόντρα σε εμπόδια.

Καμπίνα
'Ανετα μεγάλα καθίσματα για αναβάτη και συνεπιβάτη (διαθέτει και χειρολαβή), που στηρίζουν καλά πλάτη και ώμους, ενώ ρυθμίζονται σε 8 θέσεις προς τα εμπρός / πίσω και διαθέτουν ζώνες 3 σημείων. Τα όργανα θυμίζουν Supersport μοτοσικλέτα, διαθέτοντας λευκό στροφόμετρο με αναλογικές ενδείξεις που φτάνουν τις 12.000 σαλ. και κόκκινο στις 10.500, και μια ψηφιακή οθόνη με ενδείξεις κοντέρ, στάθμης καυσίμου, χιλιομετρητών, και ρολογίου. Στο πίσω μέρος του YXZ βρίσκουμε αποθηκευτικό χώρο ικανό να μεταφέρει φορτίο έως 136 κιλών, διαθέτοντας και σημεία πρόσδεσης! Και ντουλαπάκι έχουμε δίπλα στον αποθηκευτικό χώρο και glove box και ένα ακόμη χώρο για μικρά αντικείμενα. Τέλος, LED είναι τα φώτα εμπρός και πίσω.

Έκδοση SE
Για να γιορτάσει τα 60 της χρόνια, η Yamaha διαθέτει και έκδοση Special Edition για το YXZ1000R, σε κίτρινη-μαύρη διχρωμία, με το εμβληματικό speedblock σχέδιο στα πλάγια -το ίδιο σχέδιο που φόραγε και η μοτοσικλέτα του King Kenny παλιά, αλλά και πολλές άλλες, επετειακές εκδόσεις. Πέρα από τη διαφορετική διχρωμία, η έκδοση SE έρχεται εξοπλισμένη με άλλους τροχούς που διαθέτουν και εγκοπές για να εμποδίζουν τα ελαστικά να γλιστράνε στις ζάντες σε ιδιαίτερα extreme καταστάσεις.

Η μαυροκίτρινη έκδοση SE του YXZ1000R αναμένονται να φτάσει πρώτη στην αγορά, τον Δεκέμβριο του 2015, ενώ η απλή έκδοση θα είναι διαθέσιμη τον Φεβρουάριο του 2016 σε Racing Blue χρωματισμό.

Δείτε παρακάτω το επίσημο βίντεο της Yamaha για το YXZ1000R


 

YAMAHA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ