Την εφαρμογή υπετροφοδοτούμενων κινητήρων σε μοτοσικλέτες φημολογείται ότι καλοβλέπει και ο ιαπωνικός κολοσσός ο οποίος μάλιστα δείχνει να εξετάζει δύο διαφορετικά σχέδια.
Οι φήμες για τη Honda προέρχονται από την ιστοσελίδα motorcycle.in.th η οποία ισχυρίζεται πως οι Ιάπωνες έχει καταθέσει αρκετές πατέντες προς κατοχύρωση τον τελευταίο καιρό οι οποίες αφορούν μοτέρ διαφορετικής αρχιτεκτονικής που χρησιμοποιούν είτε μηχανικό υπετροφοδότη (compressor) είτε υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo).
Ο πρώτος κινητήρας με τον οποίο φημολογείται ότι ασχολείται η Honda είναι ένας εν σειρά δικύλινδρος ο οποίος προέρχεται από το VFR1200F. Από αυτό το μοτέρ έχουν αφαιρεθεί οι πίσω κύλινδροι-μισή χωρητικότητα δηλασή-με τον χώρο να καταλαμβάνεται από τον υπερσυμπιεστή/υπετροφοδότη και το intercooler (ψύχει τον αέρα πριν φτάσει στον κύλινδρο)!
Το δεύτερο μοτέρ που βρίσκεται υπό εξέταση είναι ένα εν σειρά 4κύλινδρο και φέρει έναν μικρό υπερσυμπιεστή χαμηλά και μπροστά από τον στροφαλοφόρο άξονα. Παράλληλα η κεφαλή του μοτέρ είναι ανεστραμμένη και αυτό σημαίνει ότι οι λαιμοί των εξατμίσεων βγαίνουν στο πίσω μέρος και οι εισαγωγές μπροστά! Οι κύλινδροι του μοτέρ έχουν μια ελαφριά κλίση προς τα πίσω και όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ιστοσελίδα, αυτά τα χαρακτηριστικά του μοτέρ-εκτός από το turbo-είναι παρόμοια με του αγωνιστικού Honda NSF250R Moto3!
Οι ρύποι είναι η αιτία;
Η υπετροφοδότηση φαίνεται να βρίσκει ξανά τη θέση της στους δύο τροχούς-μπορεί να αντικαταστάσει τα πολλά κυβικά στο μέλλον-και ο λόγος πλέον δεν είναι άλλος από τις εκπομπές ρύπων. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούν την υπερτροφοδότηση κατά κόρον για να μειώσουν συνολικά τους ρύπους που εκπέμπει ο στόλος τους. Έτσι αντικαθιστούν τα μεγαλύτερα σε κυβισμό μοτέρ με άλλα μικρότερα που φέρουν turbo «ήπιας» απόδοσης. Για παράδειγμα, ένα turbo μοτέρ 1.200-1.300 κ.εκ. μπορεί να προσφέρει ισάξιες ή καλύτερες επιδόσεις από ένα ατμοσφαιρικό 1.600-1.800 κ.εκ εκπέμποντας λιγότερους ρύπους. Με τον τρόπο που γίνονται μάλιστα οι μετρήσεις για τους ρύπους (σε γενικές γραμμές ένας προκαθορισμένος κύκλος με μέγιστη σχέση στο κιβώτιο και σταθερές στροφές) τα μεγαλύτερης χωρητικότητας μοτέρ δεν έχουν καμία τύχη απέναντι στα μικρότερα turbo. Πολύ απλά, γιατί στις ίδιες στροφές τα μεγαλύτερα καίνε περισσότερη βενζίνη από τα μικρότερα και παράγουν περισσότερους ρύπους.
Έτσι το turbo εισβάλλει σιγά-σιγά και στις μοτοσικλέτες, με τα όρια στα δίκυκλα να γίνονται πιο αυστηρά από το 2017. Τότε οι κατασκευαστές θα υποχρεούνται να παρουσιάζουν στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους τα οποία θα πρέπει να είναι σύμφωνα με αυτά που έχει ορίσει η Ε.Ε.
Μένει να δούμε ποια θα είναι η εταιρία που θα παρουσιάσει το πρώτο υπετροφοδοτούμενο μοντέλο παραγωγής στη σύγχρονη εποχή.