net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Προσοχή στα σκληρά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, στα ξερά παλιά ελαστικά, στο γυάλισμα της αστικής χρήσης και φυσικά στην πίεση των ελαστικών.

Τα ελαστικά και τα μάτια σας!

Τα ελαστικά αποτελούν το άλφα και το ωμέγα για την πρόσφυση του δικύκλου μας. Ξερά, παλιά ελαστικά, ή τα συνηθισμένα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης δεν πρέπει να έχουν θέση στη ζωή του αναβάτη δικύκλου.

 
Μεγάλο μέρος της σωστής ή μη συμπεριφοράς της μοτοσικλέτας οφείλεται στα ελαστικά. Αν είναι ξερά, "γυαλισμένα" από την χρήση στην πόλη, πέρα από το όριο ζωής τους, ελαστικά πρώτης τοποθέτησης που πολλές φορές δεν κάνουν για την Ελλάδα, ή απλά με λάθος πίεση, τότε ξεκινούν τα προβλήματα -από αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, μέχρι μειωμένη πρόσφυση που μπορεί να οδηγήσει σε γλιστρήματα, και πτώση. Έχετε, λοιπόν, στο νου σας κάποιους απλούς κανόνες, ώστε να μη… χάσετε την άσφαλτο κάτω από τα πόδια σας.   
  • Στο πλαϊνό τμήμα των ελαστικών σας αναγράφεται από τον κατασκευαστή τους η προτεινόμενη πίεση την οποία πρέπει να έχουν. Καλό θα είναι να προσπαθείτε να διατηρείτε την πίεση αυτή και να την ελέγχετε όταν τα λάστιχα είναι ακόμα κρύα. 
  • Η θερμοκρασία περιβάλλοντος επηρεάζει την πίεση των ελαστικών και θεωρείται λογικό για ένα ελαστικό να χάνει περίπου 1 psi το μήνα κάτω από λογικές συνθήκες χρήσης. Όσο πέφτει η θερμοκρασία τόσο πέφτει και η πίεση, ενώ υπολογίζεται ότι για κάθε περίπου 5,5 βαθμούς Κελσίου, χάνουμε άλλο 1 psi. Φυσικά μία τέτοια συμπεριφορά από ένα ελαστικό είναι νορμάλ! Απλώς πρέπει να ελέγχουμε τη, πίεση των ελαστικών σχεδόν κάθε εβδομάδα, κυρίως το χειμώνα. 
  • Η αστική χρήση στην Ελλάδα "γυαλίζει" τα ελαστικά, με αποτέλεσμα να μειώνεται η πρόσφυση που προσφέρουν. Περιοδικά, μια βόλτα σε κάποια διαδρομή με καλή -ή έστω καλύτερη- άσφαλτο, θα βοηθήσει να χάσουν την επικίνδυνη αυτή γυαλάδα.
  • Ένα παλιό, ξερό (κάποιες φορές διακρίνονται ακόμα και τα σπασίματα στη γόμα) ελαστικό, ακόμα κι αν δεν έχει γράψει πολλά χιλιόμετρα, είναι επικίνδυνο, και πρέπει να αντικαθίσταται άμεσα.
  • Καλό είναι να αλλάζετε τα -συνήθως κινέζικα, από Ταιβάν, κλπ.- ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (ειδικά σε scooter, παπιά και μικρές μοτοσικλέτες) με άλλα, πιο μαλακής γόμας, για πολύτιμη επιπλέον πρόσφυση στην ελληνική άσφαλτο-καθρέπτη. 
  • Καλή και εύκολη λύση τα «κορδόνια» και τα μπαλώματα για να καλύπτουμε τρύπες από καρφιά και μικρά σκισίματα, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να τοποθετήσουμε με ασφάλεια, δύο κορδόνια μέσα στο ίδιο τεταρτημόριο της επιφάνειας του ελαστικού (1χλστ. x 1 χλστ.). 
  • Έχετε υπόψη πως όταν φτάσετε τα 2 κορδόνια στο ίδιο ελαστικό, έχει έρθει η ώρα για αντικατάσταση του. Οι κατασκευάστριες εταιρείες τέτοιων προϊόντων επισημαίνουν συγκεκριμένα ότι για ένα ελαστικό με δείκτη ταχύτητας «Η» (< 200 χλμ.) και ΕΝΑ κορδόνι ή μπάλωμα επάνω του, η ταχύτητα θα πρέπει να περιοριστεί στο 40%! Όπως είναι λογικό, τα κορδόνια δεν μπορούν να υποκαθιστούν την ανάγκη για καινούργιο ελαστικό.
  • Τα καινούργια ελαστικά χρειάζονται προσεκτική οδήγηση για τα πρώτα 50-100 χιλιόμετρα, ώστε να φύγει το συντηρητικό κερί -που γλιστράει-με το οποίο έχουν περαστεί.
  • Σημειώστε τέλος πως η δύναμη της συνήθειας μας κάνει να οδηγούμε με φθαρμένα ελαστικά πιστεύοντας πως... "ελέγχουμε την κατάσταση". Η αυταπάτη αυτή θα μας προδώσει στην κακιά στιγμή, εκεί που θα χρειαστούμε τη μέγιστη πρόσφυση ενός καλού, "φρέσκου" ελαστικού, και δεν θα τη βρούμε.

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ